blausen 12 Posted December 18, 2006 Report Share Posted December 18, 2006 Yes. Da er tiden her for å oppsummere året nok en gang. Det vil bety at jeg vil fremover mekke en rekke ymse tråder, hvor vi vil komme med våre fantastiske lister over årets beste filmer, plater, skuffelser og skitfilmer. Jeg har iallefall vært altfor dårlig til å se god film fra i år. Er blitt skremmende mye hollywoood-skit. Blir spennende egentlig å se hvilken liste jeg kommer opp med når jeg tenker meg om. Må virkelig gå inn og se på vote-history'n på imdb denne gangen. Som vanlig vil nok listene våre endres litt etter man har postet første post, ettersom man rekker å se noen nye filmer, eller rett og slett husker man har glemt å inkludere. For min del pleier jeg å ha godt utbytte av disse listene, da folk liker mye forskjellig rart jeg ikke har fått med meg, både plater og filmer. Denne tråden kan man forøvrig bruke til å poste linker til topplister fra nettsteder, magasiner, filmkritikere osv. Jepp. Eller rett og slett en real diskusjon hvordan året har vært iforhold til tidligere år...Så sett deg ned og tenk over dine beste og verste opplevelser gjennom året... Listetråder coming soon ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zann 8 Posted December 20, 2006 Report Share Posted December 20, 2006 Jeg elsker lister, selv om jeg synes musikklister er mye lettere å lage enn filmlister. Det er lettere å holde seg oppdatert på ny musikk enn ny film, hvis man da ikke har voldsomt mange filmfestivaldøgn under beltet i løpet av året. Uansett, mens jeg tenker meg mer om, her er Pitchfork sin topp 50-albumliste: http://pitchforkmedia.com/article/feature/..._of_2006/page_1 Ikke så mange overraskelser. Artig og velfortjent at The Knife topper. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty 8 Posted December 20, 2006 Report Share Posted December 20, 2006 Årets stinkere er kanskje Art School Confidential & The Da Vinci Code? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blausen 12 Posted December 20, 2006 Author Report Share Posted December 20, 2006 Da Vinci er nok en av de ja... Årets stinker/skuffelser tråder kommer etterhvert ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty 8 Posted December 20, 2006 Report Share Posted December 20, 2006 Årets stinker/skuffelser tråder kommer etterhvert ! Allright!!! Kan ikke vente, det er stinkerne som er morsom... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blausen 12 Posted December 20, 2006 Author Report Share Posted December 20, 2006 Steike, satan Svanky. Feil tråd å poste listen din !!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svankmajer 21 Posted December 20, 2006 Report Share Posted December 20, 2006 Steike, satan Svanky. Feil tråd å poste listen din !!! Fixed. S, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tåa 3 Posted December 20, 2006 Report Share Posted December 20, 2006 Er verkeleg Da Vinci-koden så ille? Eg har korkje lest boka eller sett filmen, men eg har fått eit litt negativt inntrykk av somme av kritikarane. Eg las ein artikkel om pressekonferansen i Cannes då filmen hadde premiere, der ein journalist spurde Tom Hanks om noko slikt som kva han tenkte på då han sa namnet til etterkomaren til Kristus. Dette var visst svært festleg for kollegene rundt om i salen. Ufatteleg frekt, spør du meg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty 8 Posted December 20, 2006 Report Share Posted December 20, 2006 Er verkeleg Da Vinci-koden så ille? Eg har korkje lest boka eller sett filmen, men eg har fått eit litt negativt inntrykk av somme av kritikarane. Eg las ein artikkel om pressekonferansen i Cannes då filmen hadde premiere, der ein journalist spurde Tom Hanks om noko slikt som kva han tenkte på då han sa namnet til etterkomaren til Kristus. Dette var visst svært festleg for kollegene rundt om i salen. Ufatteleg frekt, spør du meg. Da Vinci koden er ein stinkar, det virker som Hanks er flau i store deler av filmen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tåa 3 Posted December 20, 2006 Report Share Posted December 20, 2006 Ja vel, då. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zann 8 Posted December 20, 2006 Report Share Posted December 20, 2006 The Onion A.V. Club mener i vei. The Devil and Daniel Johnston er fantastisk bra, men den så jeg i fjor! Det er så vanskelig med utgivelsesdatoer når det gjelder slike lister. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blausen 12 Posted December 6, 2007 Author Report Share Posted December 6, 2007 Yey, da er snart tiden inne for å oppsummere litt igjen... Jeg mekker en album-tråd allerede nå jeg, ettersom desember er en sliten måned for albumutgivelser...det kommer som regel bare julealbum fra Carola og Jan Werner uansett. Så får film-trådene vente litt. Jeg skal iallefall benke meg ned og få sett filmer jeg burde sett tidligere i år. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peru 6 Posted December 17, 2007 Report Share Posted December 17, 2007 Er vel høy tid for lister nu? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pretender 4 Posted December 18, 2007 Report Share Posted December 18, 2007 Jo, enig. Men tror Blausen skal få mekke tråden, han liker det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blausen 12 Posted December 19, 2007 Author Report Share Posted December 19, 2007 Ja, jo. Kommer. Har bare måttet se en bunch potensielle listekrypere i det siste, før jeg drar heim te ho mor. Har egentlig ikke fått grublet over hvilke filmer jeg skal ha med en gang... Bør Pan's labyrint med f.eks.? Ser den har premieredato 5.januar 2007 listet opp, men var vel noen som hadde den med forrige år? Det fins noen slike i gråsonen, føler jeg. Leben das anderen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peru 6 Posted December 19, 2007 Report Share Posted December 19, 2007 Hva med Totoro, som offisielt har kinopremiere i Norge i år. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jos 5 Posted December 19, 2007 Report Share Posted December 19, 2007 Vi pleier å forholde oss til premieredatoer, men det betyr ikke at dere skal utsette filmer som ikke har kommet til norge for en uviss fremtid. Selv har jeg vanligvis to lister: Filmer fra 2007Filmer jeg har sett (for første gang) i 2007 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pretender 4 Posted December 19, 2007 Report Share Posted December 19, 2007 Jeg legger som regel følgende regelverk på meg selv: Filmen må ha hatt norsk premiere tidligst i inneværende år. Jeg må ha sett den første gang i inneværende år. Da er jo Totoro legitim, dersom man ikke har sett den før. Ditto for alle 2006-filmer som kom på kino i år. Også de som kommer til neste år, dersom man så de i år. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blausen 12 Posted December 24, 2007 Author Report Share Posted December 24, 2007 Adresseavisas topp 15. http://www.adressa.no/kultur/film/article997563.ece Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts