Jump to content

Grinebiter-tråden


Melkor
 Share

Recommended Posts

Ok. Nå er jeg også litt grinete. Denne gangen retter frustrasjonen seg mot Nextgentel. I høst oppgraderte jeg linja mi til ADSL 2+ (20000 / 1100 Kbps), noe som kundebehandleren sa ville koste 150 kroner ekstra i året i tillegg til det jeg betalte på det gamle abonnementet.

 

150,- i året? Greit nok, tenkte jeg. Men nå kommer det regning på nesten 1300 kroner for den samme oppgraderinga. GRR :ph34r:

 

Hipp hurra for oppetida til NGT, men kundeservicen deres kan dra til et sted slemme barn havner når de dør.

Link to comment
Share on other sites

 
  • Replies 2.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jeg sitter på jobb. Jeg surfer, ser tv, spiser godteri, drikker brus. Det er ingenting å gjøre. Har akkurat stappet i meg en baconcheeseburger, og vaktrommet er særdeles koselig i sin julepynt.

 

Og dette får jeg jo penger for også.. Men hvorfor er jeg misfornøyd og kjeder meg så jævlig da??

 

Hmpf...snakk om arbeidsmoral

Link to comment
Share on other sites

 
 
Muslimer, jøder og budister feirer ikke jul. Åffer skal vi gjøre det? Om det ikke var Josef, så var det helt sikkert en annen jævel som hadde vært frampå. Scientologene tror det kom noen fra verdensrommet for 75 mill år siden. Kanskje det, men å stå opp fra de døde, gå på vannet og å mette 5 tusen med noen få fisker er vel ganske mer far fetched?. I Tanzania dør hvert 5. barn før fyldte 5 år. Send meg sylteflesket og ribba er du snill. Glem faen ikke akevitten!!!
Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 

Kjøpte alle gavene jeg trengte på under 20 minutter.

 

Men siden det var en solskinnshistorie benytter jeg anledningen til å klage på de 20 minuttene jeg brukte på parkeringsplassen fordi noen kveg ikke klarte å følge enkle trafikkregler.

Link to comment
Share on other sites

 

Kjøpte alle gavene jeg trengte på under 20 minutter.

 

Men siden det var en solskinnshistorie benytter jeg anledningen til å klage på de 20 minuttene jeg brukte på parkeringsplassen fordi noen kveg ikke klarte å følge enkle trafikkregler.

Skremmende lik min julegavehandlehistorie fra i dag. Bortsett fra at kvegene var kveg som ikke kunne parkere.

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg elsker idealismen din. Tror du på altruisme?

S,

 

Selvfølgelig tror jeg på altruisme. Men jeg tror like mye på diabolisme. Mennesket er den desidert mest onskapsfulle arten på planeten. På den andre siden er det heller ingen skapninger som er i stand til å gjøre så mye godt for andre skapninger som mennesket. Det er jo dette alt handler om: Kampen mellom det gode og det onde.

 

Siden dette er et filmforum nevnes eksepelvis Ringenes herre trilogien. Forresten altfor oppskrytt etter min smak. Når du har så mye penger og så flinke dataanimatører til disposisjon, kunne enhver gjennomsnittelig regisør ha gjort det like bra eller bedre.

Link to comment
Share on other sites

 
Siden dette er et filmforum nevnes eksepelvis Ringenes herre trilogien. Forresten altfor oppskrytt etter min smak. Når du har så mye penger og så flinke dataanimatører til disposisjon, kunne enhver gjennomsnittelig regisør ha gjort det like bra eller bedre.

Eg trur det er å undervurdere den innsatsen som vart gjort av dei som stod bak filmane. For meg er det tydeleg at dei la enormt mykje energi og kjærleik ned i arbeidet sitt. Kven som helst kunne ikkje ha jobba så intenst med eitt prosjekt i sju år.

 

Sidan eg ikkje har noko betre å gjere akkurat no, vil eg gjerne få uttrykkje mi avsky mot "humorserien" Melonas. At desse tøytene har fått lov til å lage tre heile sesongar med slikt søppel er utanfor min forstand. Kvar einaste sketsj ser ut til å ha blitt til ved intern fjasing, kanskje under ein jentetur på byen. Dei hadde det sikkert kjempegøy sjølv, men slikt fungerer ikkje på TV. Jentene prøver stadig vekk på ting dei aldri kjem til å meistre. Ta t.d. sketsjen i forrige program, der ein lærar viser ein film for klassen sin. Filmen skal liksom vere i typisk åttitals Pelle og Proffen-stil. Der Bård og Harald tek stilen heilt på kornet med perfekt kroppsspråk, tonefall og geniale replikkar som: "Jasså? Bedre å være her enn hjemme hos fossilene, ikke sant?" (sagt under ein ungdomsfest), greier ikkje Melonas-jentene å treffe eitt einaste punkt. Nei, jenter, det er ikkje nok berre å spele så monotont de kan, og i alle fall ikkje å bruke alminneleg ungdomsspråk. Eg vert sint av denne serien. AAARRRRGGHHH!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 
 

Det kan godt hende. Hvem vet?

 

Eh.

 

OK, hvis du er Jesus ville jeg finne det underlig hvis du ikke visste det. Så...

 

Holder du muligheten oppe for at du er Jesus og på hvilke grunnlag?

 

Forventer du at andre menneske skal tilbe deg eller på andre måter underordne seg dine ideer og meninger?

 

Har noen i familien eller vennekretsen din kommentert at du kan oppleves som storforlangende, arrogant, vanskelig å leke med eller andre ting?

 

Har du noensinne sett eller hørt noe som andre ikke har sett eller hørt? I så fall, hva da?

 

Har du noensinne ment at du har fått spesielle beskjeder fra tv'n, radio'n eller andre medier?

 

*kremt*

Link to comment
Share on other sites

 

Eh.

 

OK, hvis du er Jesus ville jeg finne det underlig hvis du ikke visste det. Så...

 

Herren gir ikke tydelige svar. Har du ikke lest Bibelen eller, synder?

 

Forventer du at andre menneske skal tilbe deg eller på andre måter underordne seg dine ideer og meninger?

 

Det hadde vært ganske greit, ja. Men det er forståelig om dere ikke gjør det også.

 

Har noen i familien eller vennekretsen din kommentert at du kan oppleves som storforlangende, arrogant, vanskelig å leke med eller andre ting?

 

Jeg var kanskje litt vanskelig å leke med til tider, men da bare gikk jeg litt på vannet og gjorde sølepytten i sandkassen om til brus, så ble jeg plutselig ganske populær igjen.

 

Har du noensinne sett eller hørt noe som andre ikke har sett eller hørt? I så fall, hva da?

 

Vel, jeg har sett Løvenes Konge 2. Tror jeg er ganske alene der, egentlig.

 

Har du noensinne ment at du har fått spesielle beskjeder fra tv'n, radio'n eller andre medier?

 

Vel, jeg tror jeg fanget opp en beskjed om å drepe meg selv før kjedsommeligheten kom til å ta livet av meg den ene gangen jeg så Lost. Men jeg skiftet bare kanal. Og kom aldri tilbake.

 

 

For å ta tråden litt videre; er dette blasfemi? Discuss.

 

PS. Jeg vet jo selvsagt svaret allerede siden jeg er ganske så allvitende, men det hadde vært kjekt med en diskusjon. Moahaha.

Link to comment
Share on other sites

 
  • 2 weeks later...
 

Kjipt:

- Forkjølelsessår på nesa (verker så mye at jeg nå og da må plukke av små størknede verk-fjell)

- Nesten 30 grader i rommet, men fortsatt fryser jeg

- Feber

- Vondt i hodet

 

På den andre siden har jeg ikke begynt å snørre så ille enda. Har bare vondt i halsen, hodet og resten av kroppen for øvrig. Hurra for det. Eller ikke.

Link to comment
Share on other sites

 

Selvfølgelig tror jeg på altruisme. Men jeg tror like mye på diabolisme. Mennesket er den desidert mest onskapsfulle arten på planeten. På den andre siden er det heller ingen skapninger som er i stand til å gjøre så mye godt for andre skapninger som mennesket. Det er jo dette alt handler om: Kampen mellom det gode og det onde.

 

Siden dette er et filmforum nevnes eksepelvis Ringenes herre trilogien. Forresten altfor oppskrytt etter min smak. Når du har så mye penger og så flinke dataanimatører til disposisjon, kunne enhver gjennomsnittelig regisør ha gjort det like bra eller bedre.

 

Det gode og det onde, er en menneskskapt ide. Slik som selvsagt alt er menneskeskapt, og formet/former oss som mennesker. Men Biblelens klassiske gode vs. onde, blir vi indoktrinert med som liten. Hva som er godt og ondt, er kanskje vanskeligere å sette fingern på. Med ondt skal ondt fordrives? Eller var det med godt skal ondt fordrives? Med ondt skal det gode fordrives? Ja, jeg bare lurer...

Link to comment
Share on other sites

 
  • 2 weeks later...

Vet ikke helt hvor jeg skal ta dette. Jeg ble ikke irritert, men jeg lo litt.

 

Spiste «olapakke» i dag, hadde ikke tid til å smøre matpakke siden jeg forsov meg, så jeg kjøpte lunch på 7/11. På utsiden sto det: «Karbonade, egg og leverpostei». Greit nok. På skivene var det henholdsvis:

 

Skive1: Egg (kokt, hadde vært enda bedre om det hadde vært stekt).

Skive2: Leverpostei.

Skive3: Sylteagurk-mix, gulost og karbonade.

 

De to første er jo helt normale, men en skive med sylteagurk, gulost og karbonade? I kombinasjon med en skive leverposte uten noe på, og egg for seg selv.

 

Skal de ha egg på noe, så kunne de vel hatt egg på karbonaden. Skal de ha sylteagurk på noe, så kunne de vel hatt det på leverposteiskiven. Og skal de ha ost på noe, så kunne de vel vitterlig hatt ost på en skive for seg?

 

Bare for å klargjøre, ikke noe som irriterer meg, men jeg synes det var en merkelig matpakke.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 
 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
  • Create New...