Jump to content

Grinebiter-tråden


Melkor
 Share

Recommended Posts

Melkor, installer foobar2000 med foo_dop og MediaMonkey. Uslåelig kombinasjon for iPod håndtering, og jeg lover at du kan gi fullstendig faen i iBloat. Litt å sette seg inn i for å få det til å fungere optimalt, men så absolutt ikke avskrekkende. MM til coverart og foobar2000 til det meste av resten. Med en av disse andre utvidelsene får du scrobblet til Last.fm også fra foobar2000. Gode guider finnes overalt på nettet, skal se om jeg finner noen gode linker litt senere.
Link to comment
Share on other sites

 
  • Replies 2.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Dette hjelper deg i alle fall på PC-er, Mac har jeg fint lite peiling på. Håper du kan finne noe nyttig blant disse: http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_iPod_managers

 

Lite ekstrakt fra Wikipedia som kan være av interesse (tok med også den siste lille biten som du allerede så bittert har fått erfare siden andre kan ha nytte av det):

 

File storage and transfer

 

All iPods except for the iPod Touch can function in "disk mode" as a mass storage devices to store data files.[18] If an iPod is formatted on a Mac OS X computer it uses the HFS+ file system format, which allows it to serve as a boot disk for a Mac computer.[19] If it is formatted on Windows, the FAT32 format is used. With the advent of the Windows-compatible iPod, the default file system used on the iPod line switched from HFS+ to FAT32, although it can be reformatted to either file system (excluding the iPod Shuffle which is strictly FAT32). Generally, if a new iPod (excluding the iPod Shuffle) is initially plugged into a computer running Windows, it will be formatted with FAT32, and if initially plugged into a Mac running Mac OS X it will be formatted with HFS+.[citation needed]

 

Unlike many other MP3 players, simply copying audio or video files to the drive with a typical file management application will not allow an iPod to properly access them. The user must use software that has been specifically designed to transfer media files to iPods, so that the files are playable and viewable. Usually iTunes is used to transfer media to an iPod, though several alternative third-party applications are available on a number of different platforms.

 

iTunes 7 and above can transfer purchased media of the iTunes Store from an iPod to a computer, provided that computer containing the DRM protected media is authorized to play it.

 

Media files are stored on an iPod in a hidden folder, along with a proprietary database file. The hidden content can be accessed on the host operating system by enabling hidden files to be shown. The media files can then be recovered manually by copying the files or folders off the iPod. Many third-party applications also allow easy copying of media files off of an iPod.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 
 
Kan jeg grinebite over at 7/7 "noveller" som er skrevet (og omskrevet og omskrevet) i løpet av vinteren er crud?

 

Ugh. HOLDE TRUA!

Har du vist de til noen? Eller har du bare lestde selv, og kvalifisert de som "crud"?

Link to comment
Share on other sites

 
 
Synes det er litt trist at blausen - som er iferd med å blø ihjel - ignoreres fulstendig her. Her er det viktigere at iPoden funker. Takk for alt, blausen!

Er ikke Blausen fra plankebyen også? Får håpe han overlever, uansett hvor i landet han er fra.

Link to comment
Share on other sites

 

Takk for omtanken !

 

De interne blødningene stoppet opp, heldigvis. Jeg tror vomma dempet det verste støtet.

 

 

Ikke fra noe plankeby nei, fra nordvestlandets perle Kristiansund.

Link to comment
Share on other sites

 

Godt å høre blausen, av og til kommer vomma til nytte, årevis med kroppsbygging betaler tilbake!

 

halvparten er lest av andre. har ikke satt de mest kvalifiserte på jobben foreløpig. fått litt åndsete tilbakemeldinger.

Vel, det er bare å sende de over, for eventuelt flere ånsete tilbakemeldinger... Kunsten er vel å vite hvordan man skal tolke tilbakemeldingene, og eventuelt ta hensyn til de... selv om de kommer fra "de mest kvalifiserte" også. Har iallefall opplevd en del tilløp til galskap gjennom slike tilbakemeldingsrunder...

Link to comment
Share on other sites

 
Ikke fra noe plankeby nei, fra nordvestlandets perle Kristiansund.

Snodig, trodde det. Wertoi snakket om at det var en eller annen bruker her som stammet fra plankebyen, men det var altså ikke deg.

Link to comment
Share on other sites

 
 
halvparten er lest av andre. har ikke satt de mest kvalifiserte på jobben foreløpig. fått litt åndsete tilbakemeldinger.

 

De fleste tilbakemeldinger vil alltid være nær meningsløse yttringer som "den er fin", "jeg liker den" eller "veldig bra". Jeg trivler på at det er "crud", så jeg lever i trua. Jeg leser også gjerne, med konstruktiv kritikk. Ser forøvrig etter ideer, som kan være det neste jeg kan jobbe på. Så for all del, feel free. Men hold trua.

Link to comment
Share on other sites

 
Snodig, trodde det. Wertoi snakket om at det var en eller annen bruker her som stammet fra plankebyen, men det var altså ikke deg.

 

Jeg er selvsagt forumets sladderdronning. Er ikke Mats plankebygding også?

Link to comment
Share on other sites

 
Tilbake fra Terminator Salvation. Jeg ble seriøst i dårlig humør. Makan til drittfilm skal du se langt etter, dette var deprimerende saker. I tillegg har jeg vært våken i altfor mange timer, på tide med søvn snart. Makan.
Link to comment
Share on other sites

 
Eit eller anna virusgreier har "vore inne" på e-posten min og sendt ut mailar til alle på kontaktlista mi med oppfordring om å gå inn på ei side med elektronikkprodukt. Kva har skjedd og kva skal eg gjere no? Vurderer å slette alle kontaktene i tilfelle det skulle skje igjen, men det er jo litt kjipt også. Enda godt det ikkje var noko sexinnhald i den e-posten, då den blant anna gjekk til mange av mine elevar!
Link to comment
Share on other sites

 
Eit eller anna virusgreier har "vore inne" på e-posten min og sendt ut mailar til alle på kontaktlista mi med oppfordring om å gå inn på ei side med elektronikkprodukt. Kva har skjedd og kva skal eg gjere no? Vurderer å slette alle kontaktene i tilfelle det skulle skje igjen, men det er jo litt kjipt også. Enda godt det ikkje var noko sexinnhald i den e-posten, då den blant anna gjekk til mange av mine elevar!

 

bytt passord!

Link to comment
Share on other sites

 

Har køyrt ein antivirus og slette det som var der av trojanske hestar. Får håpe det er ordna no!

 

Elles så grin eg over kor dårlege Noreg var. Betyr ikkje ein VM-plass meir?

Link to comment
Share on other sites

 
Eit eller anna virusgreier har "vore inne" på e-posten min og sendt ut mailar til alle på kontaktlista mi med oppfordring om å gå inn på ei side med elektronikkprodukt. Kva har skjedd og kva skal eg gjere no? Vurderer å slette alle kontaktene i tilfelle det skulle skje igjen, men det er jo litt kjipt også. Enda godt det ikkje var noko sexinnhald i den e-posten, då den blant anna gjekk til mange av mine elevar!

 

Dette har skjedd med meg også. Bytt passord. I tillegg, sjekk om det er en automatisk melding i innstillingene som sendes til folk som prøver å sende epost til deg.

Link to comment
Share on other sites

 
 
Jeg irriterer meg over nett-TV i nettaviser. Bevares, det er fint med artikler med monterte filmsnutter man kan starte etter eget ønske, men "saker" som bare er streaming video, og som attpåtil starter automatisk, nærer jeg et spesielt hat til. Jeg sitter ofte og surfer nyheter, og åpner da gjerne 5-10-15 tabs i slengen, for så å lese sakene i ro og mak når det passer seg slik. Da er det jævlig kjipt når de plutselig skriker over høyttaleren, og jeg febrilsk må lete gjennom ørten tabs for å så av visningen.
Link to comment
Share on other sites

 

Jeg irriterer meg over cover som dette:

 

http://img40.imageshack.us/img40/1901/51w5od7pzalss500.jpg

 

Masse tekst med anbefalinger fra masse uinteressante magasiner, uten noe forsøk på å skape noe estetisk, kun for å selge. Hvorfor ikke bruke kinoplakaten? Og her i norge, med de jævla terningkastene fra vg og dagbladet og ørten andre aviser som tar opp 70 prosent av coveret. Filmene fortjener bedre, AAARGHHH!

Link to comment
Share on other sites

 
 
http://img40.imageshack.us/img40/1901/51w5od7pzalss500.jpg

Herregud, som om ikke Blue-ray coverene er stygge nok i utgangspunktet. CypheroN sitt noe mer smakfulle eksempel er som belyste treskilt kontra de verste skrikende neonvariantene du kan forestille deg. For å ta et annet eksempel på kontraster innen markedsføring.

Link to comment
Share on other sites

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
  • Create New...