Jump to content

Grinebiter-tråden


Melkor
 Share

Recommended Posts

Litt tåpelig å si. Det er stor forskjell på hva den enkelte foreleser legger ut. Jeg vet om mange som ikke legger ut en drit, mens andre igjen er veldig flinke. Det er også veldig stor forskjell på hvor mye man bruker It's Learning og ClassFronter til koordinering av emnene.

 

Nå regner jeg med både NTNU og UiO (som bruker både It's Learning og ClassFronter), jeg vet ikke hva slags emner du har erfaring i fra, men min erfaring er i alle fall at det er ujevnt hvor flinke folk er til å bruke disse systemene.

Link to comment
Share on other sites

 
  • Replies 2.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

 
 

Eg irritere meg over at eg ikke har vett nok til å gå hjem å legge meg, men i stedet blir værende og tyller i meg alt jeg kan få lagt mine klammer hender på (vin, i dette tilfellet). Som igjen fører til at eg er blakk og sulten, samt at eg føle meg overkjørt av et godstog. I tillegg skal eg vise film på Tsjekkiske filmdager i kveld, samt møte mine foreldre som sikkert forventer at eg skal være sprudlende og hyggelig. :(

 

I tillegg tar det "the best part of fucking forever" å få gjort noe som helst og eg bevege meg som en skadeskutt, gammel mann. Livet suger og det er min skyld. :mellow:

Link to comment
Share on other sites

 
Klokka, for den styrer livet mitt. Dessuten kommer jeg alltid for sent og rekker aldri noen ting. Jeg blir stresset, får dårlig samvittighet og jeg får vondt i nakken, og når jeg kommer til vekkeklokker, kan det sies at de har en levetid på cirka 5-6 måneder.
Link to comment
Share on other sites

 

Eg irritere meg over at eg ikke har vett nok til å gå hjem å legge meg, men i stedet blir værende og tyller i meg alt jeg kan få lagt mine klammer hender på (vin, i dette tilfellet). Som igjen fører til at eg er blakk og sulten, samt at eg føle meg overkjørt av et godstog. I tillegg skal eg vise film på Tsjekkiske filmdager i kveld, samt møte mine foreldre som sikkert forventer at eg skal være sprudlende og hyggelig. :(

 

I tillegg tar det "the best part of fucking forever" å få gjort noe som helst og eg bevege meg som en skadeskutt, gammel mann. Livet suger og det er min skyld. :mellow:

 

http://www.geocities.com/TheTropics/3370/python6.jpg

 

Always look on the briiiiight side of LIFE... dudud.. dudud!

 

S,

Link to comment
Share on other sites

 
Folk som ikke fatter at ingen vil være sammen med dem er også slitsomme. Spesielt hvis de er av typen som bare følger etter noen de har snakka med før fordi de ser på dem som "venner", mens de de følger etter gjør mer eller mindre åpenbare forsøk på å stikke fra personen. Har opplevelser med en eller to sånne, og etter hvert ender jeg opp med å bare ignorere dem. Jeg vet det er en ræva måte å oppføre seg på, men noe av greia med denne typen personligheter er at de faen ikke klarer å ta signaler. Man prøver å få det gjennom på en forsiktig måte først, men det går ikke.

 

Word! Satan, det er det mest irriterande ever. Hybelkameraten min er slik. Han er aldri ute, med unntak av når eg er ute. Han sit berre på hybelen, konstant. Så er eg hos dama av og til, for å sleppe å ha han hengande over oss, sidan han garantert ikkje skjønnar at me kanskje vil ha tid for oss sjølv. No i det siste har han faktisk starta å sende meldingar, og faktisk også RINGE til dama MI for å få ho til hybelen vår, sjølv om eg, tidlegare samme dag, har fortalt han at eg skal til ho. Er det mogleg?!

Link to comment
Share on other sites

 

Akkurat i dette sekund burde jeg vært mer irritert enn jeg foreløpig er over at noen har skrevet feil årstall (2008) på et papir som et universitet i USA måtte søke US State Department om å få godkjent til invitasjon etc, fed-exet original hit med et referansenr jeg igjen trengte for å betale en avgift på nettet, for igjen å få en original kvittering på denne sendt med DHL (30 dollar ekstra) siden det er et av de mange papirene jeg absolutt må ha i orden til visumintervju på ambassaden i Oslo (et stykke fra Tromsø, må reise en dag før for å rekke det) som jeg skal reise til, reisen begynner i morgen. En hel masse borte fra jobb, okei. Allerede brukt 4000 på gebyrer og flybillett. Jau.

 

Hvem er jeg irritert på? Meg, som ikke så det lille 8-tallet (finlest og ordnet og sikkerhetskopiert alt annet) før nå? Den som skrev typo? Tja.

 

Upper: Bare 2.99/min ca å ringe til USA på mobil.

Dessuten: De ligger ca 8 timer bak oss, og det gir meg jo et forsprang...

 

Downer: Dama på univkontoret ikke ringt meg tilbake enda, og telefonen har i det siste kommet med en og annen løgnhistorie om at den ikke er i bruk, sånn avogtil. Muligheten for at minst ett av gebyrene må betales på nytt, med påfølgende DHL-ing (endte på Blå Rock sist) dersom jeg ikke rescheduler timen, og møter og prøver å overtale pent... Tror det er rimelig nulltoleranse. Gitt.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 

Er det ikke bra nok å være sint på seg selv?

 

Når f.eks. fjernkontrollen er borte, og du blir rasende, er det da på fjernkontrollen eller deg selv, når du vet at det er du selv som har stukket den sammen med potteplantene?

 

Tror det nok er litt av moralen i denne tråden.

Man skal si noe sånt som "Å, jeg blir så forbanna når fjernkontrollen er borte!!" uten å overhode tenke på skyldsspørsmål, da de fleste ting sikkert kan spores til segselv på et eller annet vis.

 

Kanskje det er noe gullpoeng i det og, ala det i Dogville. Er man ikke selvmotsigende hvis man aksepterer oppførsel fra andre som man ikke ville akseptert om segselv? Tror svært mange i sin søken på å være gode mennesker ofte gjør dette.

 

Kanskje blir fjernkontrollen et vanskelig eksempel. Kanskje burde man lagd fjernkontrollene store og svevende, slik at de aldri kom bort? Skulle man fått med to stykk, slik sjansene for å finne den i nød ble fordoblet? Skulle man fått den operert inn i klokken sin?

 

En ekte grinebiter hater aldri segselv for feilene han gjorde. Han klager på andre.

På en måte så kan jeg synes slike folk er temmelig dust, men det er fascinerende. Det å ikke ha et eneste gram selvkritikk engang.

 

S,

Link to comment
Share on other sites

 

Jepp, Svank ordlegger seg bra her. Var nettopp det jeg mente. Det holder ikke å skylde på seg selv om det faktisk bare er en teoretisk mulighet for at det er noen andre som har skylden.

 

Egentlig kan man være sur på andre om det faktisk ikke er en teoretisk mulighet for at det ikke er deg selv som er problemet også. I alle fall i denne tråden.

 

... men for all del, ikke for det, det er muligheter for legitime klager også, og riktighet i skyldsspørsmål, men i LeMePris sitt tilfelle så synes jeg hun like gjerne kan bli sint på noen andre. Det er jo ikke hennes feil i utgangspunktet.

Link to comment
Share on other sites

 

Etter å ha finlest LeMepris' innlegg ser jeg nok at hun ikke er å klandre ja. Dermed var det med fjernkontrollen kanskje et dårlig eksempel. Jeg burde nok også tatt trådmoralen i betrakning, og heller gått hardt ut mot designeren av fjernkontrollen.

 

Ellers er det interessant det Svank nevner. Om andre skulle rote bort fjernkontrollen er det absolutt på sin plass å bli rasende.

 

Om jeg f.eks. snubler fordi jeg ikke har strammet skolissene skikkelig er det selvfølgelig på sin plass å bli sint, men da gjelder det også å angripe andre som begår samme feil.

Link to comment
Share on other sites

 
 

Jeg blir aldri sint egentlig jeg.

 

Men i går måtte jeg grinebite endel. Først og fremst punkterte sykkelen min etter 200 syklede meter hjem fra jobb. Så stakk jeg innom en butikk og kjøpte meg et profft og dyrt stativ til kameraet mitt. Men da jeg pakket det opp vel hjemme, så manglet det jo etpar deler, og jeg fikk med et brukt stativhode..som i det hele tatt ikke burde være med. Så da måtte jeg jo tilbake på butikken igjen.

 

Men i samme slengen tenkte jeg at jeg skulle ta meg nok mot til å skifte til vinterdekk på bilen. Og så måtte jeg skifte slange på sykkelen også.

 

Kanskje litt vel ambisiøst å gjøre alt dette på en og samme dag, ettersom jeg pleier å fordele slike kjedelige oppgaver over lengre tidsperioder.

 

Uansett så slet jeg meg gjennom dekkskifting både på bil og sykkel, en kjedelig og kald affære. Smått stressende også, for jeg måtte jo rekke fotobutikken før de stengte.

 

Så inntraff det som fikk begeret til å renne over. I det jeg satt meg inn i bilen og begynte å kjøre, kjente jeg en helvetes fæl lukt. Jeg skjønte ikke hva det kunne være, og den forsvant heller ikke. I det jeg bremset opp i et lyskryss kjente jeg at jeg var litt glissen under foten, og i det jeg titta ned hadde jeg visst smurt en svær, ekkel hundebæsj utover hele pedalutstyret.

 

Og det var ikke bare litt bæsj, det var umåtelig mye. Og det luktet...fælt ! Skoa var helt innsmurt av brunbeigebæsj.

 

I full panikk svingte jeg innom nærmeste bussholdeplass og slang ut gulvmatta. Sprang inn på nærmeste bunnpris og tok med meg noe uhorvelig mye papir for å tørke bort faenskapen.

 

Det endte med at jeg egentlig ikke rakk fotobutikken, men de var snill og slapp meg inn i det de skulle forlate butikken. Tjoho.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 

«Er det foran eller bak?» Går det virkelig an ikke å skjønne konseptet «inni»?

 

... og hendel? Man vet altså ikke hva en hendel er?

 

Greit nok, mange folk skjønner ikke forskjellen på en skjerm og en PC, men hun her er det jo ikke håp for generelt. Hun er jo rett og slett bare stokk dum.

Link to comment
Share on other sites

 
 
De har sikkert tatt seg visse friheter i klippingen, jeg kan ikke tenke meg annet, men likevel. Virkeligheten kan ikke ha vært helt annerledes, det var mange innstillinger der hvor hun kom med helt idiotiske ting som ikke kan bortforklares med klipping og konstruksjon av scene. Oppførselen hennes kan i alle fall ikke bortforklares. Hvordan hun forholder seg til Bård, eller hva han het. Helt forkastelig kvinnemenneske.
Link to comment
Share on other sites

 

ja, når han prøver å sette henne på plass snur hun det jo mot han og baksnakker han som at han ikke tålte at hun søkte hjelp hos andre. virker heller som at hun ikke tålte kritikk.

og når hun snakker om normale mennesker, hahah, normale mennesker burde forstå "inni" og "hendel".

Link to comment
Share on other sites

 

Fy faen, klarte ikke se halve en gang, for en irriterende dame.

 

Dette irriterer meg:

Internettet på hybelen min. Virker noen dager, andre dager ikke. Og når det virker, så er det utrolig tregt og ubrukelig.

 

men enda mer: Innleveringer, innleveringer og innleveringer. Du jobber med masse oppgaver, leverer dem inn, så tenker du "ah, nå har jeg jobbet bra", men så finner du ut at neste uke har du enda to oppgaver til som må leveres inn, og du har ikke begynnt på dem engang. Det har ikke noe å si hvor mye du jobber, det er alltid mer og mer! Argh!

Link to comment
Share on other sites

 

ja forbaska innleveringer. har en som skal inn på fredag som jeg har kommet alt for dårlig i gang med. tenkte jeg skulle ta skikkelig hardkjør på skrivinga fra morgen til kveld i morgen, men nå får jeg fanken ikke sove!

 

sikkert all den der jævla kaffen jeg drakk tidligere i kveld som gjør det, eller stress på grunn av den oppgaven. drit.

 

og så en oppgave til etter det, men det er heldigvis bare piss som ikke trenger å bli godkjent engang, må bare være levert.

Link to comment
Share on other sites

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
  • Create New...