Jump to content

Grinebiter-tråden


Melkor
 Share

Recommended Posts

 
  • Replies 2.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

 
Faens helvetes NSB. 900 i bot for å ha barnebillett. Min stille protest mot NSBs blodpriser har blitt oppdaget! Her blir jeg straffet for å redde miljøet (og for ikke å gidde å skaffe førekort kjapt nok).

 

buuu :(

 

Dårlige unnskyldninger for å bevisst bryte regler :P

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 
Faens helvetes NSB. 900 i bot for å ha barnebillett. Min stille protest mot NSBs blodpriser har blitt oppdaget! Her blir jeg straffet for å redde miljøet (og for ikke å gidde å skaffe førekort kjapt nok).

 

buuu :(

 

hah! tapte du alt du har spart til nå på å reise med barnebillett?

Link to comment
Share on other sites

 

Nånå. Flauhetsskalaen var så som så. 4.7, jeg er en hard stein. Voksent? Jeg er et evig barn (a)

 

Jeg har vel det ragoo. Jeg veksler jo mellom å kjøpe barne og voksenbillett, men nå baller det seg på med dårlige unnskyldninger og det faktum at det ikke var særlig smart eller lovlig. Jeg som trodde jeg skulle få sympati og klapp på skulderen, "vi vet, vi har vært der vi og, barnebillett er veien, ned med nsb!", men istedet er dere en gjeng lovlydige borgere. Jeg bøyer meg i støvet.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
Jeg er også litt overrasket over så entydig streite reaksjoner, forresten. Skulle kanskje tro det var flere alternativttenkende her, eller? Hadde kanskje ikke vært noen fordel i denne sammenhengen men, her finnes det vel bare en "riktig" reaksjon.
Link to comment
Share on other sites

 
 

Høres ut som et utslag av dårlig karma, så i dette tilfelle er det nok denne storebroren:

 

http://2.bp.blogspot.com/_BYX14125JUQ/R0zfGpJ9fyI/AAAAAAAAEM4/xaV0nx80bdk/s400/All_Seeing_Eye.jpg

 

 

(en gudeskikkelse altså, ikke Illuminati)

Link to comment
Share on other sites

 
Jeg er også litt overrasket over så entydig streite reaksjoner, forresten. Skulle kanskje tro det var flere alternativttenkende her, eller? Hadde kanskje ikke vært noen fordel i denne sammenhengen men, her finnes det vel bare en "riktig" reaksjon.

 

alle liker vel å le av andres ulykke!

Link to comment
Share on other sites

 
 
 

Takk for den mats. Da ble min morgen komplett.

 

Forsov meg nesten. Kledde meg i halvsøvne, som resulterte i innebukse. (les: revet søm i skrittet) Tannkrem i barten, oppdaget på jobb. Og glemt nøkkelkort. Dette starter virkelig bra.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
Å jobbe i kassa. Jada, det er en klisje, kunder er verdens verste mennesker, jeg hater verden osv. Men gud, hvor sant det er. I begynnelsen er det ikke så ille, "jøss, tiden går fort" og "det er ikke så verst betalt!", men etter hvert blir alt bare en jævlig nedovergående spiral. Jeg skal ikke påstå at jeg har opplevd så alt for mye forferdelig, men er rimelig sikker på at ni og en halv time bak kassa i den største dagligvarebutikken Trondheim er noe av det jævligste et menneske kan utsette seg for. Jeg var *så* langt fra å kaste en halvkilo squash i ansiktet på en kunde, "nei det stod at den kostet 10 kroner!!! da skal jeg ikke ha de 10 refillpakkene med håndsåpe likevel!! jeg gidder ikke gå tilbake med dem selv!!!". Legg til en vaktsjef (og vaktplan) fra helvete, så er du der. Faen heller, dette gidder jeg ikke mer!
Link to comment
Share on other sites

 
Man kan bli lett deprimert av å være i kontakt med kunder, ja. Det er litt som å lese kommentarene på db.no, man mister litt etter litt all tro på menneskeheten.
Link to comment
Share on other sites

 
Jeg kjenner følelsen, har jobba på en av rema-butikkene med høyest omsetning på østlandet i over tre år nå. Men min erfaring er egentlig motsatt: det blir enklere å håndtere kjipe mennesker med tiden. I starten syntes jeg det var helt forjævlig, og svarte ofte med samme mynt, noe som egentlig ikke er spesielt lurt. Nå er det enklere, autopiloten tar seg av falskheten som trengs for å håndtere tåpelige klager. Enkelte unntak, som når en dame begynte å gaule om at jeg løy til henne når jeg fortalte henne at vi ikke hadde flere tomater igjen. Tilbød henne vennlig å bli med meg på lageret, siden hun lagde et oppstyr ved å hevde at jeg "skjuler tomatene for den svinepelsen av en sjef du har", og etter at jeg fortalte henne at hun var utsatt for en konspirasjon og at jeg egentlig hadde masse tomater smalt hun vogna inn i fruktdisken og dro fra butikken. Sånne dager er de beste.
Link to comment
Share on other sites

 
Hehehe. Jeg hadde en dame i dag som veldig gjerne ville vite prisen på ALT hun hadde med (20 varer ca, for det meste frukt) før jeg fikk lov å sende det videre. For å avslutte så hadde hun lagt en cantaloupe og en galia (meloner) bakerst og kunne forklare at hun kun skulle ha den billigste melonen. Cantaloupen veide 4kg, galiaen 500g... Greit nok at vi skal gå tilbake med varene når kundene ombestemmer seg, men du er bare vrang hvis du tar med deg noe du vet du ikke skal ha.
Link to comment
Share on other sites

 
Don't get me started angående kundene hos Platekompaniet engang. Man mister fort troen på menneskeheten, men jeg er enig med dodraugen, autopiloten kicker inn etterhvert.
Link to comment
Share on other sites

 

Har stort sett hatt nærkontakt med kunder gjennom hele min arbeidskarriere, først i kiosk og så på Kiwi, og nå med kundeservice på telefon. Traff ikke på så mange skrotinger i da jeg sto i kassa (joda, det var en viss andel av de også), først og fremst var det bare grusomt kjedelig. Hadde jeg jobbet lenger enn noen uker på Kiwi hadde jeg nok kollapset av kjedsomhet.

 

Får en del gærninger på telefonen da, de fleste som ringer kundeservice har jo gjerne et problem i en eller annen grad, og noen har kortere lunte enn andre. Men når folk hisser seg opp er de gjerne ute etter å fremprovosere en reaksjon, og da er jo det mest effektive å bare være uanfektet (og gjerne litt likegyldig) uansett hva kunden sier. De pleier å holde kjeft når de får inntrykk av at det faktisk blir gjort noe med problemet, og jo fortere problemet er løst, jo kortere slipper jeg å snakke med dem.

Verst er det jo rundt fakturatider, og mange har tydeligvis totalt misforstått konseptet å betale for seg. Blir klin gærne når man må melde at en faktura har gått til inkasso, til tross for at det skjer nesten 2 mnd etter første forfallsdato. Og så er det kompensasjon meg her og refundering meg der.

Link to comment
Share on other sites

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
  • Create New...