Jump to content

Grinebiter-tråden


Melkor
 Share

Recommended Posts

 
  • Replies 2.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jeg kjørte stygg sykkel en periode, en med masse rust, ble tatt den også. Jobbet seint på kontoret, kom ut... en avklippet lås.

 

Nå har jeg en ultrafeit lås. Sikkert to kilo. Skal kjøpe slike muttere som bare kan skrus med spesiell nøkkel til å ha på hjul og sete.

Link to comment
Share on other sites

 
 
Nei, de er jo bra. Kanskje 8/10. Men altså, jeg liker jo å legge ut på litt lengre turer og da duger de ikke helt. Ett gir, og tre timer leie før man får en flekk på bysykkelrullebladet. Men til hverdagsbruk kan man fint nøye seg med bysykkel. Pokker, kanskje man skulle brukt bare bysykkel i det daglige. Og ha godsykkelen fastlenket under senga, til helgeturbruk bare.
Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 
Jeg bruker bysykkel og synes det er helt OK, greit å slippe vedlikehold og ikke tenke på oppbevaringsplass i bytte mot en symbolsk sum for en sesong. De har fått stå i fred når man i nødsfall har sett seg nødt til å la den stå ulåst også så jeg tror jeg strekker meg til 9.0. Vil tro mesteparten av tyveri og hærverk blir borte hvis folk bruker bysykkel i byen og sine egne sykler på langturer.
Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 
Den hippe studentblokka jeg bor i har blitt hakket kjipere. Treningssenteret som er her har begynt med torsdagskro, noe som gjør at det er fyllebråk utenfor og på innsiden tre kvelder i uka. Ingen ting som å legge seg til lyden av tjukke jenter som synger Abba-sanger og mennemenn som skriker til hverandre når man skal opp halv sju dagen etter. Planen var å lese "Prosessen" i en times tid, og så sove (fikk 4 timer søvn i natt), men det ser dårlig ut akkurat nå.
Link to comment
Share on other sites

 
 
 

Allergisesongen er i gang.

 

Til DFilms medisinske fakultet: er det lurt å ta sånn allergivaksine? Jeg har muligens hørt rykter om at det er en del bieffekter. Er det sant? Og hjelper det?

Link to comment
Share on other sites

 
Allergisesongen er i gang.

 

Til DFilms medisinske fakultet: er det lurt å ta sånn allergivaksine? Jeg har muligens hørt rykter om at det er en del bieffekter. Er det sant? Og hjelper det?

 

 

Yeah, er selv ganske allergisk, og gruer meg litt. Bruker selv en nesespray som jeg får på resept, noe som jeg syns funker ålreit.

 

Det er forskjell på "allergivaksine" og det allergikere flest tar foran pollensesongen, som er en enkelt kortisonsprøyte. En vaksine blir mer som mange små doser over lang tid for å faktisk oppnå immunitet over flere år.

 

En slik kortisonsprøyte skal være veldig bra, jeg kjenner mange som tar den med veldig god virkning. Både effekt og bivirkninger blir litt subjektiv betinget, og varierer fra person til person. Tidligere år har leger kviet seg for å gi disse sprøytene i frykt av bivirkninger, men jeg tror forskning har vist at sjansen for alvorlige bivirkninger har vært så godt som null. Nå virker det som det blir bare vanligere og vanligere å ta det.

 

Store mengder kortison er vel forbundet med diabetes og osteporose. Vanlige bivirkninger er mye mindre alvorlig, og det er snakk om at kortisonen fører til et svakt nivå av muskelsvinn. Legene anbefaler den visst ikke om du er en lat sløv type som ikke bedriver fast trening nettopp pågrunn av dette, men mange jeg kjenner kjører på likevel.

Link to comment
Share on other sites

 
Legene anbefaler den visst ikke om du er en lat sløv type som ikke bedriver fast trening nettopp pågrunn av dette, men mange jeg kjenner kjører på likevel.

Oisann.

 

Jaja, hva har man å tape? Jeg godtar å bli enda sløvere om jeg slipper å proppe i meg piller og øyedråper og nesespray hele sommeren og likevel gå rundt og pines. Det alternativet er vel neppe helt kurant for magen og slimhinnene heller, så bivirkningene veier vel opp mot hverandre. Tror jeg kjører på med sånn sprøyte jeg da. Kan i hvert fall se om det virker.

Link to comment
Share on other sites

 
 

Tar virkelig allergikere flest kortisonsprøyter før sommeren blausen? Mulig man har funnet ut at sprøytene ikke har så store bivirkninger, men et stoff som reduserer immunforsvaret burde man vel uansett være litt forsiktig med.

 

Anbefaler deg å være mer bevisst med pustingen din Uruloki. Kun pust med nesen.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 
Jeg må stå opp 6 i morgen. Buu.

Jeg også.

 

Forresten så bare eeelsker jeg å ikke få sove når jeg må opp grytidlig, spesielt når jeg skal være 12 timer på jobb den dagen. Elsker det. Jaja, bare 10 timer igjen nå.

 

Tar virkelig allergikere flest kortisonsprøyter før sommeren blausen? Mulig man har funnet ut at sprøytene ikke har så store bivirkninger, men et stoff som reduserer immunforsvaret burde man vel uansett være litt forsiktig med.

Nei, "allergikere flest" tar nok ikke sprøyte. Det er visst ment som et supplement til vanlig medisinering. Det er for dem som fortsatt har plager selv om de bruker både piller, øyedråper og nesespray. F.eks meg.

 

Anbefaler deg å være mer bevisst med pustingen din Uruloki. Kun pust med nesen.

What?

Link to comment
Share on other sites

 
What?

Bare et tips det kan være lurt å tenke på. Når du slutter å puste med nesen blir ting bare verre. Nesen rensker opp luften du puster for blant annet allergener, i motsetning til munnen hvor du ikke har noe slikt forsvar. Allergenene vil da ligge og irritere i mange timer framover. Samtidig vil nesen tette seg selv ved overdreven bruk av munnen.

Link to comment
Share on other sites

 
 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
  • Create New...