Jump to content

Grinebiter-tråden


Melkor
 Share

Recommended Posts

 
  • Replies 2.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

 
 
 
 

Dagen etter lønningsdag (som var i går) dumper det inn en stømregning som etterlater meg med 300 kr fram til neste lønning :'(

Faen ta dere, Hafslund!

 

Edit, det som egentlig får det til å svi hardest er at jeg allerede har vært blakk siden nyttårsaften.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
Trudde aldri at dagen kom til å kome, men no har det skjedd. Eg sleit med verds-, europa- og noregskarta i 20 minutt framføre elevane. Fekk dei forbanna karta rett og slett ikkje opp igjen. Kvifor skal det vere så vanskeleg?!? No er dagen øydelagt!
Link to comment
Share on other sites

 
Trudde aldri at dagen kom til å kome, men no har det skjedd. Eg sleit med verds-, europa- og noregskarta i 20 minutt framføre elevane. Fekk dei forbanna karta rett og slett ikkje opp igjen. Kvifor skal det vere så vanskeleg?!? No er dagen øydelagt!

Klassiker. Hvor teit følte du deg, på en skala fra 1-10?

 

Du jobber som lærer altså? Hvilke fag/trinn og sånn?

Link to comment
Share on other sites

 
Klassiker. Hvor teit følte du deg, på en skala fra 1-10?

 

Du jobber som lærer altså? Hvilke fag/trinn og sånn?

 

2. trinn på ein barneskule med 200 elevar. Har alle faga, men fokus er mest på norsk og matematikk dette året. Diggar jobben, ein kan liksom trekkje mykje forskjellig inn i undervisninga (så lenge det passar til læreplanen), t.d. såg vi "Frozen seas", ei av episodene frå The Blue Planet. Elles har eg fått dei til å danse til "What Ever Happened To Saturday Night?" frå The Rocky Horror Picture Show. Er glad i å lære nye ting, og her må eg setje meg inn i nye tema heile tida. Er også kjekt å vere i lag med born, er eit privilegium å få vere med å lære opp dei som ein gong skal take over landet. Einaste negative er vel den obligatoriske fellestida vi må vere med på to gongar i veka. Liten tvil om at byråkratiet hindrar ein betre norsk skule!

 

Følte meg teit i den nemnte situasjonen, men mest irritert i grunnen. Hadde nok vore verre om det hadde vore på eit høgare klassetrinn. Kjem vel ei tid då eg kjem til å slite med tv og tilhøyrande spelarar også. Men førebels kan eg godte meg over kolleger som trur det er nok å skru på pcskjermen for å få starta maskina!

Link to comment
Share on other sites

 
Kjem vel ei tid då eg kjem til å slite med tv og tilhøyrande spelarar også.

 

Heh, tror ikke jeg kan huske en eneste filmvisning gjennom hele barne/ungdomsskolen hvor læreren ikke måtte tilkalle vaktmester/ung vikar/middelaldrende lærerinne som er like teknisk inkompetent som den første, men "har ansvar for slike ting" for å få start på tv og video.

Link to comment
Share on other sites

 

Folk som sniker! Jeg holdt på å koke over for et par dager siden da jeg skulle kjøpe en kaffe. Jeg kommer inn rett før et par middelaldrene damer, som jeg merker meg, ikke ser ut til å sette farten naturlig ned selv om det er åpenbart at jeg kommer til å nå døra først. Greit nok, men så kommer jeg inn og stiller meg bak en dame og et lite barn som holder på med et eller annet, mens bestillingen allerede er tatt. Det er åpenbart at jeg stiller meg i kø med den hensikt å få gjort en bestilling. Så dukker det opp en ekspeditrise til i kassa (det er to kassaapparater). Hun har selvsagt full oversikt over den lille køen som har dannet seg, men det som skjer, er at hun nekter å møte blikket mitt, og velger å betjene de to damene som nå fullstendig arrogant brauter seg vei mot den åpne delen av kassa.

 

Hvorfor gjør folk sånt?

 

Det verste er at min høflighet fraber meg å utøve noen som helst sanksjoner overfor frekkheten. Sånt gjør meg helt matt. Det er ikke rart det er krig i verden. OK, jeg hadde ikke dårlig tid eller noe sånt, men jeg føler det er en respektløs oppførsel. Hva slags samfunn hadde vi hatt om alle oppførte seg sånn?

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 

Haha. Jeg tror han er barnehageonkel for tiden, med regelmessige svippturer til Erfurt (eller noe lignende). Han er visstnok begeistret over byens torg. Men ja, det stemmer (staver dog med K).

 

Hva holder du på med for tiden?

Link to comment
Share on other sites

 
Haha. Jeg tror han er barnehageonkel for tiden, med regelmessige svippturer til Erfurt (eller noe lignende). Han er visstnok begeistret over byens torg. Men ja, det stemmer (staver dog med K).

 

Hva holder du på med for tiden?

 

Så begeistret over torget i Erfurt at han drar regelmessig innom der ja. Høres ut som Jonas, alright. Hehe.

 

Filmskole i Nord Norge her. Hadde eksamen nettopp i min høstfilm. Fikk beskjed om at filmen min var "helt sinnsyk, crazy...", men phew, på en bra måte. Han var veldig overraskende positiv. Er så glad å ha det ute av verden. Har vært et skikkelig marerittsemester.

Men det er mulig jeg fortsetter med film på et eller annet vis, ja. Hvis ikke så tenker jeg på bibliotekarutdanning eller lærerutdanning, om ikke jeg kanskje heller kan få en eller annen rolle med filmmediet på en annen måte. Akkurat dette semesteret har det føltes mest fristende å bare ta en eller annet lat statlig jobb. Jeg må få det litt på avstand før jeg kan si sikkert.

 

Ellers så begynner det jo forsåvidt å skje ting med Diskuterfilm omsider. Håper å få motivert folk til å skrive litt til forsiden og slikt.. ha mer gode debatter og slikt. Happy days.

 

Men du; jeg prøver å motivere lesehestene her på forumet til å skrive bøker. Du er jo like belest og glad i litteratur som Billyboy.. du har ingen skriverier på gang, verken privat eller ellers?

 

S,

Link to comment
Share on other sites

 
Hvorfor er bibliotekar et så poppis yrke her inne? Kunne jeg aldri forestilt meg. Er det virkelig verd 3-5 år utdanning for å sitte og sortere bøker? Gjør en bibliotekar noe mer spennende enn stereotypen tilsier? Jeg bare spør, no offense.
Link to comment
Share on other sites

 
 

Faget heter bibliotek- og informasjonsvitenskap, og det man egentlig får kompetanse på er å finne kvalitetssikret informasjon og sile vesenttlig fra uvesentlig i informasjonsstrømmen vi har tilgang til. Det blir jo ikke akkurat mindre viktig ettersom informasjonsmengden blir større. Informasjonsdelen kommer nok til å blir vektlagt framover, men den tradisjonelle bibliotekdriften har også en viktig funksjon i et moderne samfunn, bl.a. med integrering av innvandrere gjennom språkopplæring og utjevning av forskjeller i kunnskapsnivå mellom forskjellige sosiale lag i befolkningen. Det handler om mer enn å låne ut krimbøker til folk.

 

Må grinebite litt selv over et par døgn med kontinuerlig, tung hodepine som ødelegger konsentrasjonen. Blæh.

Link to comment
Share on other sites

 

Okei, høres jo ut som et redelig og viktig yrke. Men jeg klarer ikke helt å se hvorfor tre på rappen nevner dette yrket/er i dette yrket. Hvorfor er dette morro å jobbe med? Hvorfor valgte dere akkurat dette? At Svank muligens blir bilbiotekar synes jeg f.eks er en helt absurd tanke.

 

Hvis jeg selv skulle gått for denne karrieren hadde det nok heller vært på grunn av Papillons poeng.

Link to comment
Share on other sites

 
Hvorfor er bibliotekar et så poppis yrke her inne? Kunne jeg aldri forestilt meg. Er det virkelig verd 3-5 år utdanning for å sitte og sortere bøker? Gjør en bibliotekar noe mer spennende enn stereotypen tilsier? Jeg bare spør, no offense.

 

Vel, det er et ganske rolig yrke, hvis man liker slikt. Mindre vanskelige mennesker i hverdagen, hvis man liker slikt. Særlig stressende er det ikke.

 

Det er et yrke du ikke trenger å ta med deg hjem etter jobb. Altså lett å kombinere med å drive med filmskaping, skrive bøker eller annen lignende kreativ virke. Dessuten så er man omringet dagen rundt med skrifter fra mange av de mest spennende mennesker som har eksistert, og man tar vare på kulturhistorie. Har også et inntrykk at du har endel fritid på jobben noenganger, likt nattevakt antar jeg. Spørs vel litt på biblioteket da selvsagt.

 

Skal ikke snakke for Z.Marcas, men har jo sett etter et brukbart yrke som man kan kombinere med film for eksempel, og som ikke er 100% irrelevant for det å drive med film(eller andre ting, som Dfilm omså). Noen steder må jo pengene komme fra. Hvis man ikke er heldig som Pretender og får jobbe fulltid med det i NRK eller lignende. Veldig mange yrker sluker deg jo fullstendig, så du ikke har overskudd eller tid til å gjøre noe annet enn det.

 

Mange bibilioteker har jo forøvrig også massevis av filmer og tilogmed musikk i tillegg til bøker, så man har jo tilgang til mye gratis.

 

S,

Link to comment
Share on other sites

 
 
Fly forbanna etter å ha sett Robert Altmans 3 Women og elsket den hele veien, bare for å oppdage at det er en produksjonsfeil på dvden som gjør den uspillbar ca sju minutter før slutten, har testet den på flere spillere men intet håp. Drit.
Link to comment
Share on other sites

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
  • Create New...