Jump to content

Grinebiter-tråden


Melkor
 Share

Recommended Posts

 
  • Replies 2.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Nå skjønner jeg ingenting. Jeg mangler en haug bøker, og jeg aner ikke hvor de er hen. Minst fire stykker. Og en av de så jeg for maksimum fem dager siden. Jeg hadde den i hånden, og jeg husker til og med hvor jeg sto hen da jeg så på den sist (jeg sto og pellet av prislappen, og jeg husker på flekken hvor jeg sto, etter det er det dog blankt). Faen om jeg finner den, neida. Noe så latterlig. Lett gjennom hele leiligheten. Piss!

 

[EDIT: Etter enda en halvtimes leiting fant jeg den ene boken. Den lå under toalettmappa mi av alle mulige steder. Under toalettmappa! Jeg husker ikke en gang at jeg har lagt den der (og hva jeg tenkte da jeg fant på å legge den der det kan jeg rett og slett ikke forstå).]

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
  • 1 month later...

To smått relaterte ting:

 

1. Folk som er på fylla og synes det er gøy å trykke på ringeklokka til folk.

 

2. Å stå opp tidlig for å jobbe på 17. mai.

Link to comment
Share on other sites

 
  • 2 weeks later...

Hvor utrolig dårlig sammenheng det er mellom hva man betaler og det man får i stort sett alle sammenhenger i dag. Folk er jo stokk dumme, og finner seg i alskens priser for regelrett fjas, noe som igjen fører til at tertiærnæringer kan peise på videre, etc. etc. i en evig idiotisk runddans med penger. Spør du meg er (mer) penger (enn nødvendig) i omløp tull, og at noen påstår dette er en nødvendighet for å få verden til å gå rundt er også tull (en diskusjon på dette kan vi for øvrig ta et helt annet sted enn her, gjerne over en øl).

 

I dette tilfellet handler det om en mobillader (som essensielt bare er en liten trafo, omformer, og en kabel). Denne kunne gjerne ha kostet f.eks. 50kr. I de fleste tilfeller koster den noe helt idiotisk, som feks. 300-400kr. Og dette er jo bare grinebiter-versjonen, jeg kunne jo begynt på ting som er helt horribelt overpriset og idiotisk, som folk ødsler bort penger på, men det får være til en annen gang.

 

Det er nesten så jeg vurderer å lage en lader selv, på ren trass.

Link to comment
Share on other sites

 
 
He he. Matvarebutikken ultra på solsiden her i Trondheim solgte "partypoteter" for 45 kr per kilo for en stund tilbake og etter varebeholdningen å dømme solgte de som hundrelapper til halv pris. Dette var helt vanlige poteter pakket i en artig plastbeholder og gjort velegnet for de med alt for mye penger.
Link to comment
Share on other sites

 
Uten at jeg er noen ekspert på økonomi eller å ha forstått helt hvordan det henger sammen, er jo faktisk samfunnet vårt avhengig av at det er penger i omløp bl.a. for å opprettholde arbeidsplasser. Samfunnet stopper opp hvis folk gjemmer pengene sine under madrassen og bare bruker penger på det mest nødvendige. Da går store deler av næringslivet vårt dukken og statsinntektene kuttes så mye at vi ikke lenger ville hatt råd til å opprettholde velferdssamfunnet vårt. Sosialdemokratiet er avhengig av kapitalismen. Jeg synes f.eks. mange kiosker selger mye overpriset tull ingen egentlig har bruk for, men skjønner samtidig at arbeidsledigheten i Norge hadde vært mye høyere uten kjeder som 7-Eleven og Narvesen.
Link to comment
Share on other sites

 
(en diskusjon på dette kan vi for øvrig ta et helt annet sted enn her, gjerne over en øl).

 

Grinebitertråd-disclaimer står i første innlegg.

 

(... og jeg mener forresten ikke at økonomien i Norge er bare noe tullball om man tenker smått på det, men sammenhengen jeg tenkte i var litt mer revolusjonær (dvs. samfunnsstrukturer man har diskutert i fylla, og som høres helt greie ut edru). Selv om jeg mener at trenden i dag ikke er helt god, en stat som er litt mer involvert i økonomien er bare gunstig, tror jeg, eller en sterkere stat generelt. Per Kleppe skrev godt om sosialdemokratiet, og hvorfor det fungerer i Dagsavisen forrige uke. Tror jeg er veldig enig med han (og alle som kritiserer hva som skjer med f.eks. StatoilHydro og Telenor). Innlegget mitt ovenfor er bare grinebiting.)

Link to comment
Share on other sites

 

Den disclaimeren valgte jeg pent å overse. :)

At fusjoner i næringslivet generelt er et onde, at staten burde ha mer kontroll på økonomien o.l. kan vi være enig i, men det var jo ikke det du skrev i det første innlegget.

 

EDIT: For å grinebite litt selv, liker jeg ikke latskap, og da spesielt min egen latskap. Har ikke tall på hvor mange dager og timer jeg har surret bort på å gjøre ingenting, og vil vel ikke egentlig vite de tallene heller.

Link to comment
Share on other sites

 
 
  • 2 weeks later...
 

Når man er på vei hjem fra byen, er sulten og kjøper en kebab av typen medium for deretter å få servert en kebab som er så sterk at man får akutt hikkeanfall og faktisk mister stemmen (!) så blir man grinete. Jeg gav opp etter fire-fem biter og en halvliter cola, kastet resten og forlot åstedet med fortsatt brennende hals, hikke og uten stemme. Og jeg er faktisk vanligvis glad i krydret mat. Indisk er favoritten. Dette var altså medium kebab, som var enormt mye sterkere enn alle sterke kebaber jeg har bestilt noensinne.

 

Fysj, håper denne kebabbula som jeg aldri hadde besøkt før (og aldri skal besøke igjen) ved Byporten brenner opp. Jeg ble heller ikke mett av de fire-fem bitene jeg klarte å spise, og nedturen var rimelig stor da jeg måtte ta frem knekkebrød når jeg endelig kom hjem....... :angry:

Link to comment
Share on other sites

 
  • 2 weeks later...

AS Oslo Sporveier. Hurra for de.

 

Jeg synes det er flott når det på et punkt som det i utgangspunktet skal komme to busser omtrent hvert tiende minutt i en retning, ikke kommer noen busser overhodet på nesten en time. Særlig bra blir det da det skjer flere ganger i løpet av et par uker.

 

I dag var det pokker meg også en idiot av en svenske som kjørte bussen laaangt unna stoppen, så folk ikke skulle gå på, dette etter det hadde gått en god halvtime over tiden første bussen skulle ha dukket opp (noe som er helt normalt, det begynner ikke å bli skikkelig ille før det nærmer seg timen), og bussen var ikke i nærheten av å være full! Jeg sto ganske nære bussen uansett, så jeg gikk på bussen og fikk kjeft. Det til tross for at jeg fikk sete med en gang (ergo, bussen var for pokker ikke i nærheten av å være full). Makan til idiot.

 

Jeg har ingen problemer med at buss og trikk er forsinket, men når vi begynner å snakke om at det burde ha kjørt 5-10 busser forbi stoppet, og det ikke har kjørt forbi en eneste en, da begynner det å bli tåpelig. Jeg nekter å måtte begynne å beregne en time ekstra hver bidige dag bare fordi Oslo Sporveier ikke klarer å gjøre jobben sin. Det får være grenser.

Link to comment
Share on other sites

 
Ødelagt døgnrytme er noe piss. De siste to ukene har jeg lagt meg rundt 5-6 om natta/morgenen og vært i dvale til langt ut på ettermiddagen. Hvorfor i helvete sitter jeg for eksempel oppe nå?
Link to comment
Share on other sites

 

Ødelagt døgnrytme er noe piss. De siste to ukene har jeg lagt meg rundt 5-6 om natta/morgenen og vært i dvale til langt ut på ettermiddagen. Hvorfor i helvete sitter jeg for eksempel oppe nå?

 

 

Makan, skal ikke klage over sånt. Å jobbe fullstilling, bli trøtt kl.21, og legge seg kl.23 - det er noe piss

Jeg drømmer tilbake om å ha det slikt som deg

Link to comment
Share on other sites

 
 
Amen. Jeg må opp klokka 5 jeg. Starter på jobb klokken 6. Kommer hjem klokka 14.30 og går i halvsøvne til jeg legger meg rundt 22.30. Jeg gleder meg til jeg kan sitte oppe til 5 uten å ha dårlig samvittighet.
Link to comment
Share on other sites

 
Jeg hater maskinkravene til Pc Spill. Som den svorne golf fanatiker jeg er gikk jeg til innkjøp av Tiger Woods 07 til pc. Spillet er installert og grafikken er satt på minimum, men ikke faen om det går smooth. Pc`en min er vel ikke av nyeste dato lenger ( 2 år ca.), men det får da være måte på. Og disse nissene klager på at folk piratkopierer spill. Dette er i ihvertfall det siste pc spillet jeg gidder å kjøpe :angry:
Link to comment
Share on other sites

 
Vet, er blitt et utrolig problem å spille de nyeste spillene, må oppgradere pc'en minst hvert år for å holde seg i løpet og samtidig ikke bruke alle pengene en har. Er så utrolig lei, har tenkt å investere i konsoll, går iallefall 3-4 år mellom hver generasjon.
Link to comment
Share on other sites

 

Jeg får vel grinebite i andre retningen jeg da.

 

Prisene er sammenlignbare vil jeg si. Jeg har så absolutt ikke råd til en ny TV som kan vise i oppløsninger i nærheten av det jeg har på PC-skjermen min, og en PC trenger jeg jo uansett (til alt mulig rart). For meg ligger ekstrakostnaden på skjermkortet, og det trenger ikke å være så dyrt om man handler smart.

 

Det positive ved PC-spill ovenfor konsoll er at man ikke får fordummede bajsspill som aldri skulle ha sett dagens lys. Man blir behandlet som om man ikke var en del av den aller mest degenerete saueflokken, men som om man faktisk har en velfungerende hjerne. Det eneste som er synd er at industrien har skiftet mot konsollspill de siste årene (mange PC-ports laget), og kvaliteten på spillene har lidd noe enormt under det. Før kunne man jo slumpe til å komme over de reneste kunstverk (ref. f.eks. The Last Express). Noen finnes selvfølgelig også til konsoll (eksempelvis ICO og Shadow of the Collossus), men frekvensen kommer aldri til å komme opp i mot spillindustrien på sent åtti og utover nittitallet. Den har stagnert noe så voldsomt.

 

Det er ikke slik at jeg misliker alle konsoll-spill, bare idiotiet ved å bruke f.eks. gamepad som den primære kontrolleren. Verden tar det som en revolusjon når Nintendo lager en ny kontroller. Whoop-de-doo sier nå jeg. Hvor vanskelig var det å lage en kontroller bedre enn gamepaden til stort sett alle andre spill annet enn sloss-spill?

 

I tillegg har jeg mest sansen for strategi-spill, FPS-spill, simulasjoner, eventyr-spill, RPG-spill osv. Alle helt klart overlegne på PC (såfremt du ikke liker konsoll-RPG-stilen, som jeg ganske enkelt fordrar - har noen konsoll-RPG-er noensinne vært i nærheten av f.eks. Planescape Torment eller Fallout 2?)

Link to comment
Share on other sites

 
Er nok noe enig med deg, liker best strategi og rpg spill, men blir så frustrert av pc'en, er noe seriøst galt med den, da jeg kjøpte den kunne den spille Oblivion på medium grafikk relativt flytende, men nå går det bare en time så lagger selv Diablo 2!
Link to comment
Share on other sites

 
Festivalgjengere, beware! Det er faen ikke kult å kaste øllen sin fremover på konsert. Selv om glasset er av plast og ikke kvester skallen til noen, er det fortsatt noen få heldige som får kjenne den herlig følelsen av maltbygg renne nedover ryggen. Drikk det heller opp, bli litt fullere! Faens jævla idioter.
Link to comment
Share on other sites

 
Dessuten må de som absolutt skal sitte på skuldrene til noen, skjønne at de må gå ned igjen etter et par minutter når de har fått oppleve hvordan det er. Ikke meningen å sitte sånn over flere sanger og skygge for hundrevis av mennesker over lengre tid.
Link to comment
Share on other sites

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
  • Create New...