Jump to content

Grinebiter-tråden


Melkor
 Share

Recommended Posts

Hallo Hallo, jeg er salgs/kjøps/pleie-konsulent-og-assisterende-snømaker borte hos Odins Sementbiler

-Atte var?

Key Account Manager

-Aaah

 

Nå er det jo uansett relativt innarbeidet, så er jo bare mye pes for liten gevinst å endre noe.

 

Dropper du tittelen "Key Account Manager" til meg vil jeg nok avkreve deg en lang og detaljert forklaring om hva i all verden det innebærer. Keine ahnung, sier meg absolutt ingenting uten tilleggsopplysninger.

 

Det øverste forslaget der inneholder iallefall en masse informasjon, som du nok måtte ha meddelt meg uansett. I'm with you on this, Melkor B) Totally.

 

Meget ukult i enkelte sammenhenger, ja :ph34r:

 

Bite/Grine: Schlager

Link to comment
Share on other sites

 
  • Replies 2.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jeg for min del synes det er rart ikke Boba har kommet til mitt forsvar.

 

Takk for at du blir med på laget LeMepris, nå har vi snart nok folk på hver side til å lage en snøballkrig eller noe slikt. Synd DF-folket bor litt spredt.

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg har lyst å grinebite litt på jobb sånn utpå natta..

 

Det er ikke rart at St.Olav går med dundrende underskudd og alt er bare ræva. For makan til inkompetente leger her skal man lete lenge etter. De mange overleger gidder bare å jobbe dagvakter, slik at kvelder og netter (Det jeg jobber mest) blir utfylt med fjompete assistent-leger som ikke kan forskjellen på foran og bak. De rekvirerer idiotiske undersøkelser i hytt og pine, og alt blir stemplet som akutt, mye kunne strengt tatt avventet til dagen etter.

Dette betyr økt arbeidsbelastning for min del, og det blir bare verre og verre.

Og stadig vekk kommer det strømmende inn med nye inkompetente assistentleger her på røntgen. De har hverken baller eller kunnskap nok til å f.eks. avvise visse undersøkelser, og bare nikker med i mengden. Nei bevare meg vel, norsk helsevesen er jaggu ikke veien å gå. Dog det skjønte jeg selvfølgelig før jeg utdannet meg. Befri meg fra byråkratiet og all møkka. *Drømme om en annen jobb*

Link to comment
Share on other sites

 

Takk for at du blir med på laget LeMepris, nå har vi snart nok folk på hver side til å lage en snøballkrig eller noe slikt. Synd DF-folket bor litt spredt.

 

Jeg bor iallfall j.... spredt/lett grisgrendt. Derfor: Vært på dag 2 av amerikansk kjøreskole, og nå er jeg litt *småirritert* på meg selv fordi jeg satt på med...hvem, hjemover? Vel, min medstudent fra Kamerun. Han har bil, men ikke lappen. Her spaserer man ut etter masse ulykkessnakk etc, rett inn i bilen, svinger pent ut foran kjørelæreren...Skikkelig lurt, antagelig. Men: Det er som å haike i Finland, det er ikke farlig når du er over grensa, liksom. Den kjørelæreren hadde nok ringt polti, i Norge. OK, dude kjørte pent, kjørt i Kamerun, selv om han ikke har lappen. Og her i distriktet skjer det ikke så mye.

 

Blir kult i morgen, når jeg må forklare hvorfor jeg "vil" ta nest siste bussen hjem kl 21:10, i mørtna, gjørma etc. Kommer nok til å føle meg litt teit i morgendagens trafikksikkerhetstime. Får holde meg til den gravide husmoren fra Jordan, er nok bedre selskap.

 

Grinbite: Tre dager i uka, tre uker, to timer hver gang, urk :( :(

Har jo trafikalt grunnkurs....

Teite veier her, teite store biler, skal fotgjenge meg fram på Highwayen, jeg.

 

Dette kommer vel mer under lett stress, men: Littegrann stress at husverten sitter og monterer sin http://en.wikipedia.org/wiki/FN_FAL når jeg endelig tar meg sammen og skal stikke opp og vaske klær. Bare greit at folk har Buy a Gun-sticker på bilen, kulern med å puske på rimelig store rifler i godstolen og leser guns'n ammo osv. Heldigvis danser kona magedans, det er jo en liten motvekt vil jeg si. OK, it's all coooool...Relax. Går gjerne på vaskeriet, men de vil være greie, "this is your house too"... ja. Oppkjøring er "Bring your own car" (irriterende, som f..), og han har tilbydt seg øvelseskjøre, så må vel holde meg inne med folkene. Jeg kommer garantert til å knase bilen til en eller annen, og her er pri en å saksøke folk, visst. Argh.

 

Litt sprit, kanskje det, takk.

Link to comment
Share on other sites

 

Nei bevare meg vel, norsk helsevesen er jaggu ikke veien å gå. Dog det skjønte jeg selvfølgelig før jeg utdannet meg. Befri meg fra byråkratiet og all møkka. *Drømme om en annen jobb*

Ja, noen av radiografene jeg jobber sammen med på sykehuset jeg nå er i praksis på har faktisk sagt til oss radiografstudenter at vi må finne på noe annet å gjøre før det er for sent, og de har ment det i hvert fall delvis. Det er så mye slurv på et sykehus at man kan miste helt troen på at noe som helst kommer til å ordne seg, og det er nesten rart at hele dritten ikke bare klapper sammen og det bryter ut fullstendig kaos. Og hva driver egentlig lederne og mellomlederne med, med alle sine tåpelige byråkratititler? Seksjonsledere, ass. avdelingsledere, fagradiografer ... Så vidt jeg kan se etter nesten tre uker i praksis følger ingen av dem med på hva som foregår, og ingen passer på at de ulike radiografene gjør ting på samme måte. Nei, for å holde seg frisk mentalt og fysisk er det best å holde seg langt unna et sykehus.

Link to comment
Share on other sites

 
Har en slektning som har jobbet på St. Olavs Hospital (Trondheim) i mange år. Da jeg spurte henne om hvordan det hadde gått etter "akademiker-streiken" orket hun ikke å si noe om det en gang, så stor var frustrasjonen over tilstandene.
Link to comment
Share on other sites

 

 

Når det gjelder bråkete personer er det lite som irriterer meg mer. I går satt det to jenter på datasalen og prata med utestemme. Jeg holdt å å sprekke, mest av alt fordi denne pokkers kulturen nekter en å ta affære ved å rope obskøniteter på tvers av rommet, men fordrer at en går med lua i hånda og spør på hyggeligvis om man ikke kan dempe seg en smule? Jeg hater å bli sett på som en grinebiter. Men et sted hvor den absolutte grensen går er i kinosalen. I særdeleshet cinemateket. Er man på eldorado kino kan man i det minste ta igjen og komme med like plagsomme kommentarer til resten av salen uten at noen bryr seg. Men jeg har merket meg at folk har ulik kultur for støynivå i kinosalen. Jeg så en chilensk film på film fra sør festivalen og hørte tre spansktalende (åpenbart chilenere) bak meg som fniste, lo, kommenterte og gjentok replikkene de så på skjermen. Når gjenkjennelsen er så sterk når man er halve kloden unna, så forstår jeg det til en viss grad, og godtar det.

 

Men knitring i godteposen under et stille Bresson-øyeblikk...

 

Kryssposting stripetråden/For-mot-kommentatorspor og ekstramateriale etc:

 

http://www.dagbladet.no/tegneserie/rockyarkiv/tmp/cc63e8c289c331d25add58e821a74e30.gif

Link to comment
Share on other sites

 
 
Dårlig service. Gidder ikke å forklare hva som skjedde i dag, men kan vel si såpass som at: Er du i dårlig humør, så stå faen ikke i kassa. Å slenge dritt til kunder uten noen god grunn er ikke bra.
Link to comment
Share on other sites

 
Når vi snakker om å stå i kasse, irriterer meg noe sinnsykt når gammle mennesker alltid skal betale akkurat beløpet med småpenger, tar ofte drittlang tid for dem å finne fram enkle kronestykker i lommeboken sin, klarer selvfølgelig ikke betale med lapper eller 20ere og få vekslepenger. :angry:
Link to comment
Share on other sites

 

Er du i dårlig humør, så stå faen ikke i kassa. Å slenge dritt til kunder uten noen god grunn er ikke bra.

Heldigvis er det frivillig å gå på jobb eller ikke i butikkbransjen, så de ansatte kan bare gå hjem igjen hvis de ikke er i humør til kundebehandling den dagen. Hvis de husker det.

Link to comment
Share on other sites

 

Det her er ikke snakk om Rema 1000, om du tror det....

 

Er en forretning som folk rullerer på å stå i kassa, de kan gjøre andre ting. Hvorfor setter du spørsmålstegn ved det jeg sier forresten? Tror du jeg hadde skrevet det jeg hadde skrevet om dette var en person som ikke hadde noe valg?

Link to comment
Share on other sites

 
Såså. Ikke ta det så alvorlig. Uavhengig av hva slags butikk det er vet vel strengt tatt ikke du heller i hvilken grad det er «frivillig» å stå i kassa eller ikke. Hvis det er en butikk hvor de samme ansatte gjør flere oppgaver, går jeg bare utifra at å betjene kunder i kassa ikke er den mest populære av dem. Kanskje de har faste tider eller dager de har «pliktvakt» i kassa på, og kanskje de ikke er så lett å få byttet bort direkte kundekontakt mot en mer tilbaketrukket arbeidsoppgave et annet sted i butikken. Hvis de ansatte bare kan si at «jeg er ikke helt i humør til å behandle kunder i dag», hadde vel ingen av dem villet stå i kassa. Det har uansett ikke så mye å si, siden å beholde det samme servicenivået uavhengig av hvilket humør man er i er en del av jobben i et serviceyrke. Dagsformen til den ansatte skal ikke ha noe å si for hvordan han eller hun behandler kundene.
Link to comment
Share on other sites

 

Han som sto i kassa eier butikken. Han kan gjøre akkurat hva han vil. Jeg har aldri sett han stå i kassa før, og jeg er i denne forretningen en hel del. Igjen: Jeg hadde ikke skrevet det om vedkommende ikke hadde noe valg.

 

... og jeg tar det ikke alvorlig, men at folk benytter seg av muligheten for at noen har gjort en feil; til å påpeke denne. Det synes jeg er tåpelig. Nå har det seg slik at jeg tenker over det meste av det jeg sier og skriver før jeg ytrer det, så for meg er det ikke noe problem, det er bare prinsippet. Hvorfor ikke bare ta det for god fisk og tenke at personen som ytrer seg vet hva han snakker om. Det er jo sanneligen ganske sannsynlig, om du tenker litt etter.

 

Altså, det her er ikke en stor sak, men jeg synes ikke akkurat at kommentaren din tilførte noe som helst. Spesielt siden du ikke visste hva du snakket om. Nei, de fleste som ekspederer har ikke noe valg, men noen har det, og siden det var jeg som opplevde dette må man være tilbøyelig til å tro at jeg vet mer om opplevelsen enn f.eks. du. Irritasjonsmomentet for meg er ikke at du påpeker at folk som ekspederer normalt sett ikke har noe valg. Det er at du gjør det via et hånlig innlegg.

 

Likesom du, jeg vil ikke at du skal ta dette personlig i det hele tatt. Jeg bare forklarer hvorfor jeg hadde en sur tone i mitt svar til deg (og jeg mener jeg hadde god grunn).

Link to comment
Share on other sites

 

Hva med å gi tilstrekkelig med informasjon før du skjeller ut Houseman? Er man premenstruell, ikke skriv på forum. Å slenge dritt til andre brukere uten grunn er ikke særlig heldig. I Grinebitertråden kan vi klage grunnløst over folk, ikke til dem.

 

Jeg lurte på akkurat det samme som Houseman da jeg leste grinebiteriet ditt.

Link to comment
Share on other sites

 

Ja. Det så litt rart ut sånn som det stod, og når du «ikke gidder å fortelle hva som skjedde», får du finne deg i at andre tolker det på sin måte og/eller stiller spørsmålstegn ved det. Jeg kunne sikkert kommentert det på en annen og mer skånsom måte, og du har nok rett i at kommentaren min kanskje ikke tilførte så mye av verdi, men du kunne jammen tatt innvendingen på en bedre måte også. Ganske selvhøytidelig av deg å forvente at vi andre skal ta alt du skriver som ufeilbarlige sannheter og ikke stille spørsmål ved det selv om det i våre ører høres rart ut.

 

Dårlig sjef, forresten. Hvis han ikke har fått med seg noe så grunnleggende som at man aldri må kjefte på eller slenge dritt til kundene, er det rart sjappa hans i det hele tatt går rundt.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 

Ja, nå er vi i gang. :)

 

Houseman: For all del, sett spørsmålstegn, det var ikke det kritikken gikk ut på. Det var at du i samme vendingen slang med leppa (slik opplevde jeg i alle fall det, det er mulig jeg misforsto). Men som sagt, det var ikke meningen at du skulle ta deg nær av det, jeg bare ville lufte det jeg ikke likte, og dette er jo tross alt grinebiter-tråden. At jeg kunne ha tatt det på en bedre måte kan også hende, selv om jeg ikke helt skjønner hva du legger til grunn for at jeg skulle mene at noe jeg sier er ufeilbarlig. Situasjonen er at jeg er i en bedre posisjon enn deg til å vite hva som skjedde. Hadde du bare spurt hva som skjedde, eller påpekt at han kanskje ikke hadde muligheten til gjøre noe annet enn å stå i kassa, så hadde det vært noe helt annet, men jeg opplevde det som lite konstruktivt å formulere svaret som noe aggressivt ovenfor innlegget mitt. Hvis jeg mistolket innlegget, så beklager jeg selvfølgelig det.

 

Papillon: Gi tilstrekkelig med informasjon? Skal jeg måtte ty til å komme med grundige forklaringer når det gjelder alt jeg grinebiter over, ene og alene fordi muligheten for at noen griper sjansen, konstruerer en feil, og deretter lager et innlegg som ikke hadde noe annet til grunn enn å fjerne innholdet i mitt eget, er der? Nei, vet du hva, da synes jeg det er bedre å være naiv og ikke komme med mer informasjon enn nødvendig. Det var jo bare simpel grinebiting, og jeg vil ikke si at jeg skjeller ut noen som helst. Jeg ble bare litt irritert, og sa hvorfor. Jeg opplevde det som ren kynisme, og det likte jeg ikke.

 

... men som sagt, for all del, jeg tar høyde for at jeg kan ha mistolket Houseman sitt innlegg (i så fall er selvfølgelig dere berettiget en karnøfling av meg, jeg var litt brå på avtrekkeren selv).

Link to comment
Share on other sites

 

(...) selv om jeg ikke helt skjønner hva du legger til grunn for at jeg skulle mene at noe jeg sier er ufeilbarlig.

Det kan jeg oppklare for deg:

Hvorfor setter du spørsmålstegn ved det jeg sier forresten?

Vet ikke hva annet dette skal bety enn at du ikke åpner for noen innvendinger mot det du sier.

 

Skal jeg måtte ty til å komme med grundige forklaringer når det gjelder alt jeg grinebiter over, ene og alene fordi muligheten for at noen griper sjansen, konstruerer en feil, og deretter lager et innlegg som ikke hadde noe annet til grunn enn å fjerne innholdet i mitt eget?

Kanskje ikke, men å forklare godt nok til at vi skjønner hva du mener kunne jo være en fordel.

Link to comment
Share on other sites

 
Folk som liker Shawshank Redemption helt utrolig extravaganzagodt. Klin umulig å diskutere med. Hvis du i det hele tatt prøver å si noe som helst i mot filmen så kommer de bare med "du er bare en sånn teit en som ikke liker det alle andre liker for å være unik"-tirade. Kan ikke hele verden bare få opp øynene for at det ikke er noe spesielt med den filmen, whatsoever? Og folk på IMDB som setter "Why don't they make movies like this anymore?" som tittel på 10/10-anmeldelsen sin. FILMEN ER FRA 1994 HALLO
Link to comment
Share on other sites

 

(...) selv om jeg ikke helt skjønner hva du legger til grunn for at jeg skulle mene at noe jeg sier er ufeilbarlig.

 

Det kan jeg oppklare for deg:

Hvorfor setter du spørsmålstegn ved det jeg sier forresten?

Vet ikke hva annet dette skal bety enn at du ikke åpner for noen innvendinger mot det du sier.

 

Det kan jo for eksempel bety at jeg faktisk vil vite hvorfor du setter spørsmålstegn ved det jeg sier. Merk at jeg spør hvorfor du gjør det.

 

Skal jeg måtte ty til å komme med grundige forklaringer når det gjelder alt jeg grinebiter over, ene og alene fordi muligheten for at noen griper sjansen, konstruerer en feil, og deretter lager et innlegg som ikke hadde noe annet til grunn enn å fjerne innholdet i mitt eget?

 

Kanskje ikke, men å forklare godt nok til at vi skjønner hva du mener kunne jo være en fordel.

 

Du forsto jo at ekspeditøren var i dårlig humør og slang dritt til meg. Det er jo ikke noe mer å forstå i innlegget mitt. Synes du det hadde vært naturlig å skrive at vedkommende var eieren av butikken, og at han egentlig ikke trengte å stå i kassa? For meg ligger det implisitt i innlegget i det jeg skriver «[...] så stå faen ikke i kassa». Jeg skjønte ikke hvorfor du setter spørsmålstegn ved innholdet i innlegget, derfor spurte jeg deg hvorfor du gjorde det.

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg kan underholde mer jeg... Litt grinebitersk som vanlig, burde lagt meg for i morgen tidlig skal jeg møte to klasser som jeg regner med er d***sure på meg etter at jeg gav dem en deleksamen som muligens var *litt* mange oppgaver på. De hater nok derivasjon nå, om de ikke gjorde det før. Om de gidder møte opp, da. Så må jeg vel rette bunkene, og skalere opp det jeg regner med blir katastrofale karakterer, ikke sett mye i bunken enda, bare forferdelige stikkprøver.... Men: Hvor mange ganger skal man gjøre ett og samme eksempel og se dem nikke og være enig, før man kan begynne å tro at de har skjønt det. Svar: Vet ikke. Sikkert 35 ganger, minst. I love my job.

 

Siden sist har jeg invitert hjem folk etter sushi (så slapp vi gå en mile til eneste bar, de har øl, men ikke noe sterkere), så kunne vi kjøpe kortstokk på bokhandelen og drikke litt og spille kort. Jeg hater i utgangspunktet å spille kort, så det sier noe om underholdningsfaktoren her. Vil jeg si. Min snille, men våpenglade huseier har vært borte i helgen, så det var meg + hoboen i garasjen + den smellfeite og forvirrede katta igjen. Han gamle kompisen til huseieren som er litt uttafor samfunnet får bo i garasjen, og er visstnok harmløs. Greit nok, snakket litt med ham, funker visst greit, den ordningen. Jeg må gjøre unna 6 timer "observasjon" av annen kjørestudent (min venn fra Kamerun, såklart) , to av de timene lørdag formiddag. Hurra....... Ikke flaut, neida, alle later som ingen så noe ureglementert kjøring her forleden. Kjørelæreren gjør sitt beste for å underholde, men forhindrer ikke at det blir KJEDELIG :ph34r: å sitte i baksetet med en 15-16 åring og sirkle rundt i kanskje Utahs trafikkmessige kjeisamste by. Hvor mange LDS-templer/mormonerkirker er det her? Mange. Tett i tett. <_<

 

Argh, ser ikke fram til de resterende 4 timene observasjon. Neinei. Og hvorfor, når det blir min tur til å kjøre, skal bilen være full av fjortiser som ser på? Mrrrr.

Opptur: Dude fra Kamerun tok bussen påfølgende dag, så det ble ikke så pinlig å forlate kjøreskolen denne gang.

 

Ble bedt på fottur, og påfølgende middag samme dag. Det var bordbønn og empanadas og historier tilbake til plantasje/pionertiden. Ekstremt rett frem dame som er LDS/mormoner, og poster erotiske DH Lawrence dikt på LDS-datingsider, flamer og blir flamet. Recovering alcoholic og IT-konsulent som banner verre enn en sjømann. Har diverse unger med diverse menn. Ved bordet befant bl.a. hennes mor og tenåringsdatter seg og tema som ekstreme tilfeller av herpes og Ford Thunderbird i 180 mph (gamlemor: fartsglad sykepleier i gamle dager), stakkars damer som har hatt sex med lyset av og mormonerundertøyet på i 30 år osv var vi innom :o . Hennes salig mann likte å terge datteren/vertinnen med å lære hennes barn stygge små niggerregler, for å hisse på seg datteren, men sånn kan det gå når man kommer fra en liten by nord her der det ble skiltet: "Nigger, don't let the sun set on you" i hver ende av byen. Det viser seg såklart at damen har hatt en major krangel og er fiendtlig innstilt mot min kortspillende nye venn, skal visst ikke være helt enkelt å mingle med folk her, eller få seg turbuddies. Får late som ingenting. Venter spent på et lite gudelighetsangrep. Ja. Det var vel i grunnen underholdende, selv om jeg IKKE folder hendene til bordbønn, og titter på hunden mens det pågår. Hyklersk, ja kanskje, men jeg var tross alt ikke advart. Og hvis de spør, så er jeg gudløs. Så har jeg fått vite at Utah har høyeste prosent syfilis, samt kvinnelige AIDS-smittede i landet. (trodde vel syfilis var borte, men her holder de det visst gående)...

 

Vel, foregående paragraf var vel ikke grinebiting, mer sånn, jeg prøver å tilpasse meg tilværelsen, er det slitsomt?-greie. Kanskje litt slitsomt at det er så mye..... mormonere her. Statistisk sett vanskelig å unngå. Så må jeg liksom hjem og ta meg en drink etterpå. Nei, de var kjempesnille. Dere får ringe etter hjelp/sende en patrulje om jeg begynner å fortelle om fine kirketurer :) Nærmeste er jo tross alt bare 20 meter unna. Og hvorfor er ca to av 6 man blir kjent med uvenner? :blink:

 

Frust/bite: Hvorfor får jeg ikke til det jeg egentlig skal gjøre? Og har jeg en hjerneskade som hindrer meg i å huske ting i over 2 min? Og prioritere? Som soving.

 

Ka farsken, får ta med ei hyse og klaps studentan over øran i morra tidlig. Wish me luck, hvis det bare er to igjen i klassen får jeg nok sparken. :unsure:

Link to comment
Share on other sites

 
 

Jeg må også by:larm-grinebite litt. Utrolig teit å ha 20-årsgrense på enkelte av scenene uten å informere om det på forhånd.

 

Joda, jeg vet at det vanligvis er 20 på blæst, men hadde jo regnet med at jeg skulle få lov til å se på det jeg faktisk hadde betalt for. Drittgreier.

Link to comment
Share on other sites

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
  • Create New...