Jump to content

Grinebiter-tråden


Melkor
 Share

Recommended Posts

 
  • Replies 2.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

 
 
 
At Jon Selås "hedrer" Paul Newman med dette makkverket av en artikkel:

 

http://www1.vg.no/film/artikkel.php?artid=530644

 

Det som slo meg mest er at bildet av Selås er større enn det av Newman.

 

Heldigvis har vi Bang-Hansen som redder dagen http://www.kjendis.no/2008/09/27/548364.html

Link to comment
Share on other sites

 

Fine ord av Bang-Hansen. Synes det er synd at han ikke har filmmagasin lengre. Forresten, i MoC sin La Notte-utgave, vår det en spørrerunde med Antonioni på trykk i heftet, og en av de unge som rakk armen i været og fikk stille spørsmål var en ung registudent fra Norge, Pål Bang-Hansen. Et veldig bra spørsmål var det også. Artig.

 

Det som slo meg mest er at bildet av Selås er større enn det av Newman.

Hehe. Gud som jeg gruer meg til den dagen Jon Selås går bort. Da blir det vel landesorg.

Link to comment
Share on other sites

 
At Jon Selås "hedrer" Paul Newman med dette makkverket av en artikkel:

 

http://www1.vg.no/film/artikkel.php?artid=530644

 

 

Den legendariske dramalæreren Lee Strasberg, som underviste flere generasjoner amerikanske skuespillere, antydet engang i et intervju at klasseforskjellen på Marlon Brando og Paul Newman skyltes at Brando jobbet som et svin - mens Newman nok hadde en tendens til å stole på sitt utseende...

 

Paul Newman var utvilsomt en mann som levde sitt liv til fulle - og tok konsekvensene. Etter en lang karriere som kjederøyker, fikk han lungekreft. Da behandlingen ikke lengre virket i sommer, erklærte Newman at han nå ville hjem for å dø.

 

En rørende avslutning av artikkelen fra Selås. Bravo! -- Bravo!

Link to comment
Share on other sites

 
Forresten, i MoC sin La Notte-utgave, vår det en spørrerunde med Antonioni på trykk i heftet, og en av de unge som rakk armen i været og fikk stille spørsmål var en ung registudent fra Norge, Pål Bang-Hansen. Et veldig bra spørsmål var det også. Artig.

Haha. Då trur eg det er same Bang-Hansen som spør Antonioni om "... lucidity could be a form of salvation or a way out" i boka "The Architecture of Vision." Stussa litt fyrste gongen eg såg det.

Link to comment
Share on other sites

 
Fine ord av Bang-Hansen. Synes det er synd at han ikke har filmmagasin lengre. Forresten, i MoC sin La Notte-utgave, vår det en spørrerunde med Antonioni på trykk i heftet, og en av de unge som rakk armen i været og fikk stille spørsmål var en ung registudent fra Norge, Pål Bang-Hansen. Et veldig bra spørsmål var det også. Artig.

 

 

Hehe. Gud som jeg gruer meg til den dagen Jon Selås går bort. Da blir det vel landesorg.

 

Kanskje vi skal lufte idéen om å gjenåpne (eller å lage en remake, høhø) av Fant?

 

Noen som har lest det? Ganske så heftig filmmagasin fra 70-tallet (kan godt hende det er mye eldre, og gikk langt lengre enn 70-tallet også, men jeg har ikke funnet noe info på det). Jeg har et nummer fra 73, skulle gjerne hatt mer, for det er pokker meg helt genialt. En blanding av akademisk filmprat, stjernehylling, helsider med Kubrick-rekame (A Clockwork Orange), og om Jane Fonda-besøk i Oslo (hvor hun nettopp har vært i Vietnam, det skulle ikke forundre meg om det var opptakten på Hanoy-Jane-tidene). Knall.

 

Noen flere som har lest noe Fant?

Link to comment
Share on other sites

 
Jeg er på Utsira og det blåser liten storm ute. Det er forsåvidt ålreit vær å sitte inne i. Men så må jeg ut i drittværet med jevne mellomrom for å røyke. Det er i sånne situasjoner det er kjipt å være røyker.
Link to comment
Share on other sites

 
Noen flere som har lest noe Fant?

 

Har vært så vidt bortom det på biblioteket på Filmens hus, tror jeg. Ellers så skal jeg prøve å finne ut om det ligger i biblioteksamlingene på noen Høgskoler/Universitet slik at det er mulig å få kopier tilsendt.

 

Blir stadig mer overrasket over hva man kan finne på et bibliotek. Samtiden fra 1969? Joda, vi har den i kjelleren.

Link to comment
Share on other sites

 
En kompis av meg jobber på biblioteket på Dragvoll, tror han sjekka om det var en av magasinene som de har tatt vare på, og jeg tror han fant ut at det ikke var det. Det hadde vært helt genialt å finne igjen flere av disse (nummeret mitt fant jeg i ei bruktsjappe i Oslo). En skulle hatt alt i hop i hylla :)
Link to comment
Share on other sites

 
Hva kan man si i denne tråden? At jeg er generelt irritert på samboeren? Og at jeg har drukket to drøye cognac på trass i kveld etter at hun (kom hjem fra Praha og) syntes at skapet var slunkent?
Link to comment
Share on other sites

 
 
Hva kan man si i denne tråden? At jeg er generelt irritert på samboeren? Og at jeg har drukket to drøye cognac på trass i kveld etter at hun (kom hjem fra Praha og) syntes at skapet var slunkent?

Dette er saftige saker, selv til Grinebiter-tråden å være. Jeg ser for meg at TMwtPs hjem er som en Bergman-film.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 

Årets første klementiner. Harde, sure og vanskelig å skrelle.

Den store typen skal jo helst ha løst skall, men det var det ikke mye av her.

Muligens tidlig på sesongen ennå, men dårlig start, synes jeg. 2.0.

 

EDIT: Litt slitsomt med så store bilder i trådene også. Har ikke Invision en funksjon som automatisk nedskalerer bilder over en viss størrelse?

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 
 
Årets første klementiner. Harde, sure og vanskelig å skrelle.

Den store typen skal jo helst ha løst skall, men det var det ikke mye av her.

Muligens tidlig på sesongen ennå, men dårlig start, synes jeg. 2.0.

 

 

Aj. 9. oktober er klementinene på markedet ja. Tør vi håpe at de er spislige før medio november? Ikke sikker, venter litt til.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
  • Create New...