Jump to content

BØRRE


Evil Turkey Boy
 Share

Recommended Posts

Ja, det høres sikkert nesevist ut, men vi trenger all den snikreklamen og gratis

markedsføringen vi kan få. Vi tror virkelig på denne filmen.

 

Vi håper brukere av dette forumet er åpne for norsk null-budsjett film, og at dere vil følge med,

enten dere er med oss, eller mot oss. Ting går så bra nå at vi tør å være skrytepaver. Vi har møtt janteloven mange ganger, det har gjort oss sterke, gitt oss pågangsmot. Nå må vi skryte litt.

 

Siste nytt fra vår hjemmeside:

"We are very lucky to have Paolo Vinaccia aboard our project. He has joined our crew, and will compose the main score for the movie, and his ideas for the sound are really wonderful. It will be very moody and original.

 

Paolo has previously composed music for Hans Petter Moland's The Beautiful Country and Kjærlighetens Kjøtere (Zero Kelvin) and Pål Sletaune's Budbringeren (Junkmail). He just finished the score for a new Petter Næss film. Director of Elling (Me, my friend and I) etc.

He has also worked with Morten Harket, deLillos and Terje (Heat) Rypdal on percussion."

 

I uke 45 går vi i studio og prøveleser med skuespillere, før jul kommer den første teaser traileren, i januar

braker det løs med innspilling i og rundt Oslo.

 

Og ja, store ting er på gang. For tidlig å si noe, det er ikke bankers, men vi krysser våre fingre og ser en lys fremtid for Børre.

Link to comment
Share on other sites

 
  • Replies 61
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

 
 

Hvordan har dere egentlig fått til ting uten penger?

 

Vi har brukt penger av våre egne lommer foreløpig. Vil ikke si hvor mye, men mer en de brukte på Sinus feks.

Pengene har gått til teknisk utstyr, men også ark, tusjer, blekkpatroner, øl, kaffe, reise, domene, rekvisitter, pizza, blyantspisser, hullemaskin, permer, kostymer mm.

 

Bortsett fra det har vi vært heldige. Vi får låne alt av mic'er og lys gratis. Studio gratis. Biler, locations osv. gratis. Folk har i stor del kommet til oss via en spennende webside, annonseringer på en haug internett fora, møtt oss på byen i våre sexy Børre t-skjorte, plukket opp en flyer.

 

Plutselig viser det seg at noen kjenner noen som kan hjelpe, som igjen kjenner noen. Det kryr av folk med utdanning fra inn og utland, som sliter med å få jobber, og som gjerne jobber gratis for å vedlikeholde kunnskapene sine. Skuespillere og filmutdannede.

 

Vi har foreløpig fått lite presse. Det er også vår egen skyld. Vi har takket nei til en del av den grunn at vi vil ha noe de kan vise frem. Bilder og film. Foto fra settet osv. Her er vi også så heldige at noen har "mast". Derfor blir det noen teasere og litt bakfilm snart. Følg med i media :)

 

Når vi startet ideén i januar, på Blue Monk, så kjente vi ingen. Vi skulle gjøre alt selv. Nå må vi takke nei til folk. Tror vi har kommet langt på et bra manus, det har karakterer vi har fått mye skryt for. Vi går veier som ingen har gjort i norsk film og står for det. Vi har et komplett selvlaget storyboard, som er veldig detaljert. Det er lett for folk flest å se hva vi vil og hvor mye hva vil koste.

 

Det viktigste er nok at vi virker engasjerte og optimistiske. Vi møter folk sammen, hjelper andre med filmdrømmer gratis. Hjelper folk i crewet/skuespillerne våre til å få andre jobber i mellomtiden. Inkluderer folk og tråkker ikke på noen. Vi skal ha det gøy sammen. Men vi skal også krangle, gråte og blø sammen.

Vi skal lage en bra film som forhåpentligvis blir sett, om ikke, og det mener jeg:

 

De to årene vi tilsammen vil ha brukt på dette, er mer verdt en 3 år på Lillehammer eller tilsvarende.

 

"When people ask me if I went to film school I tell them 'no, I went to films.'" - Quentin Tarantino

 

Ikke glem det denne gale mannen sa.. visstnok, stå på! Ikke nøl med å kontakte oss dersom du kan bidra med ditt talent. Innboksen vår er alltid åpen.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 

Takk igjen for all støtte!

 

Vi la opp til å gjøre opptakene på DV, men håper på diverse prisfall ettersom jeg har et Panasonic HVX200, som er det nærmeste ekte HD du kommer i den prisklassen.

 

Nå synker prisen på P2 kort, og en ny Firestore skal være underveis, så vi satser mer og mer på å skyte i HD. Problemet er også å ha nok hardisk plass til opptakene + backup hardisker. Tips om billige eksterne hardisker tas imot med takk.

 

Vi får se hva som skjer. Uansett så bruker vi 35mm foto linser, så kvaliteten løfter seg. Skal i møte med en filmfotograf til uken.

 

Prøvefilming starter på Mandag, og teaser(e) kommer i før jul :)

 

Takk igjen!

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 
 

Takk for tipset MoreTEN :D

Vi prøver å legge vår tvil og usikkerhet til side, og bli flinkere til å skryte.

 

Her er et par bilder fra gårsdagens prøvelesing, i en provisorisk café setting,

med hovedrolle innehaverne. Morgan Davidsen og Veslemøy Mørkrid.

http://www.kalkunregimet.com/news/uploaded_images/IMG_5792-795917.JPG http://www.kalkunregimet.com/news/uploaded_images/IMG_5791-795617.JPG

Link to comment
Share on other sites

 
  • 2 months later...
 
Thursday, January 11, 2007

Update!

-The production schedule is almost done, we only have to break it down in parts.

-171 images remain to draw of the storyboard.

-We are currently scanning all the pictures. All of this is boring and time consuming.

-The script will be rewritten soon with a brand "new" character.

-We will test shoot at a location next week, and we hope to start the real shoot in february.

-Friday we're shopping clothes for Veslemøy.

-We are waiting feedback from some actors and crew.

-The teaser is on hold. We have to start shoot the actual movie.

-Neuglaz is working on the animated logo.

 

 

If you haven't heard from us in awhile; we are alive but extremly busy. Sorry!

 

Fra bloggen på sida de har (kalkunregimet.no)

 

Virker uansett som det er nok å holde fingrene i.... sette tennene i.... er litt trøtt, husker ikke hvordan det uttrykket går

Link to comment
Share on other sites

 
  • 2 weeks later...

Ja hehe, det går sakte for seg her. Mye skjer, men det er ikke så synlig. Vi er i gang med auditions på den siste viktige rollefiguren og starter opptak i februar. Vi venter også på tilbakemelding fra noen produsenter.

 

Som pretender nevner, er det beste stedet å følge med blog'en vår:

http://kalkunregimet.blogspot.com/

eller

http://kims-borre-diary.blogspot.com/

 

Kim

Link to comment
Share on other sites

 

Dere har nå ihvertfall kommet lengre enn Nosferatu-filmen min på sikkert 1/5 så kort tid.

Ikke at det er noen trøst sikkert. Uansett, har tro på dette prosjektet.. så kjør på!

 

Hvordan har dere tenkt på distributering egentlig?

Dette blir jo uansett milevis bedre enn Sinus(skal ikke så mye til da), og den fikk jo visninger på offentlige kinoer. Forundret over hvordan de fikk til det egentlig.

 

S,

Link to comment
Share on other sites

 

Sex, vold & dop - et føkkings epos! Ja, det er kanskje tidenes tagline? Sinus var bare helt gyselig, den var jo ikke morro heller. Jeg hører de holder på med film to, men tror ikke det er en oppfølger. Jeg gruer meg i alle fall....

 

Men BØRRE blir konge! Stå på! Peis mainnskiten ut av dem skjettsækkan!

Link to comment
Share on other sites

 
 

Oi ja, den blir sikkert bedre en Sinus.

Men nå har jeg ennå ikke fått sett Sinus, så jeg skal ikke utale meg.

Vi har hatt samtaler med noen av folka fra Sinus, og har lært litt av deres feil. Noe de var åpne om.

 

Vi hadde også gått litt i den førstefilm fella med dop og "kule" replikker, men vi har kuttet ned på veldig mye av det og har nå et veldig bra manus. Vi har vært i vårt første møte med en mulig interesert produsent, men vi sier ikke ja til første og beste. Dette er først og fremst vår greie, og blir vi ikke fornøyd gjør vi det alene uansett. Distribusjon blir noe annet, men det tar vi seinere. Ikke noe stress.

 

Tar gjerne tips angående HVX200. Ser du har jobbet mye med det, og har sjekket ut hjemmesiden deres. Ser veldig bra ut. Selv har jeg ikke rukket å bruke det så mye, men har hatt noen små jobber og begynnner å bli fortrolig med det. Kommer nok til å ta noe foto på Børre også.

 

Vi tar det rolig for tiden. Stresser ikke med å komme i gang med shoote lenger. Alt som kan være i boks, skal være i boks. For min del kunne vi ventet til høsten og hatt alt spikret, men da er det mange som blir utålmodige i crewet ol. :)

 

Starter nå i februar, men må ærlig innrømme at jeg ikke føler meg klar og er pessimist. Det er klart at det er mye nerver og prestasjonsangst i det her. Det værste som kan skje er at jeg blir positivt overrasket.

 

Det er over et år siden ideén startet og vi har gått fra null nettverkt til å prate med erfarne bransjefolk, som til og med kontakter oss. Uten at det betyr noe har jeg lært. Men det er moro samtidig som det blir noe press. Det gjelder å komme igang. Se at ting funker. Da ser man lysere på ting. Jeg er forsiktig med å håpe for mye, men ambisjonen er der fortsatt og resultatet skal bli dritbra :)

 

Auditions til uka, Mannen med Bag'en. Vi har fire bra kandidater til denne kjempeviktige bi-rollen.

 

Takk for all positiv omtale og lovord!

 

Ser dere på premieren! :D

Link to comment
Share on other sites

 
  • 1 month later...
 

Hører at naboen min kanskje skal være med i filmen? Han er knall, så peis på!

 

Hvorfor kan ikke jeg også ha kule naboer? Det nærmeste jeg har er en alenemor som tydeligvis banker opp ungen sin nå og da, og det er ikke spesielt kult.

 

S,

Link to comment
Share on other sites

 

Hvorfor kan ikke jeg også ha kule naboer? Det nærmeste jeg har er en alenemor som tydeligvis banker opp ungen sin nå og da, og det er ikke spesielt kult.

 

S,

 

 

Det høres lite kult ut, men noen hadde sex i dusjen i går kveld. Det er jævlig ukult, for jeg vi også ha litt action i dusjen. Men then again, tror du vinner uklutkonken denne gangen.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
  • Create New...