Jump to content

Livequiz 08.10.2006

Melkor
 Share

Recommended Posts

Regler og generelt:

1. Det er ikke lov å redigere et innlegg etter at du har lagt det inn. End of story. Hvis du kommer på noe nytt, så skriver du et nytt innlegg.

2. Spørsmålene kommer til å være varierte, noe enkelt og noe litt vanskeligere, men generelt sett kommer nivået til å ligge lavere enn i de andre quizene her. Jeg kommer til å legge ut en flere deloppgaver av gangen (samtidig), så det kan bli litt «førstemann til mølla»-tendenser, men for all del, det vil alltid være deloppgaver som er litt vanskeligere, men antageligvis ikke på grunn av at filmene eller skuespillerne in question er obskure eller ukjente, men på grunn av hvordan jeg lager oppgaven.

3. Hver oppgave kommer til å vare i 5 minutter (eller til alle spørsmålene har blitt besvart), eller så lenge jeg bruker på å lage neste spørsmåls-innlegg.

4. Det gis ett poeng for hver del av navnet som er riktig i et svar hvor jeg er ute etter et navn. Hvis svaret for eksempel er «Martin Scorsese», så er det ett poeng for «Martin» og ett poeng for «Scorsese».

5. Blir det tvister om hva som faktisk er det korrekte svaret, så er det IMDB som rår.

Er det noen som kommer på noe jeg har glemt i reglene (som jeg bør ha med), så spytt ut.

Beklager forsinkelsen. Jeg våknet sent, og hjernen min fungerer ikke i dag. Jeg skylder på hvem nå enn som fant ut hvordan man lager store kvanta etanol. Hvis det er store problemer med å starte så sent, kan vi avtale et annet tidspunkt.

• Replies 272
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Count me in! :)

Selvom jeg garantert kommer til å bli raukjørt av dere andre, med mine middelmådige filmkunnskaper. :ph34r:

Jaja, da rekker jeg vel akkurat å se en Sopranos-episode til før kampstart.

Jepp (eller ikke jepp til deg Papillon). Jeg tenker vi sier at vi starter 20:45 hvis det er greit for alle? Det blir kanskje ikke så ekstremt mange spørsmål, menmen. Det er første gangen, og jeg har i alle fall lært at å lage quiz tar lengre tid enn jeg trodde. Spesielt når jeg er særs fyllesjuk og har dårlig tid.

Det blir omtrent 50 delspørsmål tenker jeg. Noe slik i alle fall. Det høres kanskje mye ut, men det er ikke det, hehe. Quizen bør vare i underkant av en time eller noe slik tenker jeg. Eller ikke. Vi får se.

Jepp (eller ikke jepp til deg Papillon). Jeg tenker vi sier at vi starter 20:45 hvis det er greit for alle?

20:45 høres flott ut. Det gir jo kanskje et par deltagere ekstra tid til å snuble innom.

Melkor glemte vel å si at det er premier i dette faktisk. For de 3 menneskene med flest rett.

DVD-filmer, bøker og diverse skrap.

S,

Da kjører jeg på med første oppgave om 5 minutter altså. Alle klare?

20:45 høres flott ut. Det gir jo kanskje et par deltagere ekstra tid til å snuble innom.

Melkor glemte vel å si at det er premier i dette faktisk. For de 3 menneskene med flest rett.

DVD-filmer, bøker og diverse skrap.

S,

Ja, sorry, burde vel ha lagt inn det med premiering her også, og ikke bare i annonseringstråden.

Vel. Nå begynner vi! Hold on to your hats!

Grrr, imageshack er treigt! Her er første!

Oppgave 1.

Hvem sa dette? (jeg er ute etter navn på karakter, skuespiller som sier linjen, og regissør av film)

http://img65.imageshack.us/img65/5092/hgaeiprojgeiroagaeirogtz3.png