Jump to content

Livequiz-tråden


Melkor
 Share

Recommended Posts

På gamle DF kjørte vi en del varianter av livequiz, litt i stil med pubquiz, bare med et drøss folk som sitter og stirrer på forskjellige skjermer istedenfor å faktisk sosialisere og drikke øl. Nå høres det kanskje ut som om den nettbaserte versjonen er skrale saker, men det er faktisk knakende gøy det også (og man kan da vitterlig drikke øl og kanskje til og med også sosialisere samtidig som man sitter ved PC-en).

 

Jeg tenkte jeg skulle dra i gang en tråd hvor man kan annonsere livequiz og melde seg på, slik at vi kan få kommet i gang. Det var jo kjempegøy på diskuterfilm.net, så hvorfor skulle det ikke være det her på .com? At vi har somlet såpass synes jeg nesten er litt merkelig, men nå starter rabalderet altså. Denne tråden blir vel egentlig mer forbeholdt annonsering og diskusjon rundt quizen mer enn påmelding (siden det egentlig ikke er så nøye med påmeldingen utover at man kan få tilbakemelding på om tidspunkt og slikt er passende).

 

For de av dere som ikke var med på den forrige inkarnasjonen, så kan jeg fortelle at livequiz foregår slik at man starter en ny tråd på et avtalt tidspunkt, hvor en quizleder har en haug spørsmål laget på forhånd som han legger ut etter hvert som det forrige blir korrekt besvart. Disse kan være rene spørsmål av filmlig (evt. filmsk) art, eller bilder hvor man er ute etter navn på film og/eller skuespiller, varianter av «filmlink», eller helt andre ting. Fantasien er egentlig det største hinderet. Det største poenget er i alle fall at quizen foregår i «realtime», at alle som er med sitter ved sin kjære datamaskin til konkurransen er over.

 

Jeg jobber kveldstid alle dagene denne uken (og studerer på dagtid), så jeg får ikke arrangert noe før neste helg, derfor tenkte jeg det kunne være greit å ta det neste søndag en gang? Et mer nøyaktig tidspunkt kan vi avtale nærmere helgen.

 

For å gjøre det hele litt mer interessant, så kan jeg røpe at det vil være premiering for pallplassering på første quiz. Førstepremien vil være en valgfri enkeltfilm fra «play.com», andreplassen får velge en film blant en håndfull allerede utvalgte filmer (vinneren vil få en liste tilsendt), og tredjeplassen vil få en bok med filmsitater. Premiéringen denne gangen kan vi takke Svank for. Idéen er å spytte inn litt premier mellom oss etter hvert om interessen er stor nok.

 

Såh. Da er det bare å melde seg på.

 

DONASJONSHAUG PER 06. DES 2007:

- The Wrong Man (Alfred Hitchcock, 1956), DVD

- Ricky Gervais Live 2: Politics, DVD

Link to comment
Share on other sites

 
 
 

Flott at noen svarte på tråden. Jeg begynte nesten å tro at dette var et stort feilskjær, men dere ordnet jo opp.

 

Er det forresten noen som har noen forslag til et litt mer nøyaktig tidspunkt for konkurransen?

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg vil tro at søndager er egnet til denslags. Jeg vil også tro at kveldstid mellom 19 og 21 er egnet.

 

Dato og nøyaktig tidspunkt må arrangørene selv bestemme. Blir det annonsert i god tid, er det aldri noe problem.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 
 
Jeg er med. Kan sikkert ta rollen som quiz-master en gang også. Men søndag ettermiddag og kveld passer særdeles dårlig for meg. Hvert fall når Tippeliga-fotballen ruller. Da er film det siste jeg tenker på.
Link to comment
Share on other sites

 
 
..for søndag er ukens beste filmkveld :)

 

ja, tror nok jeg blir å dra og se ki-duk kim filmene på filmklubben på søndag istedet for å quizze=|

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 
 
 

Jeg vet egentlig ikke. Jeg kan bare kaste et tidspunkt uti luften. Klokka 19:00?

 

Det er egentlig likegyldig for min del, så lenge vi blir enige om et tidspunkt.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 
 
 
  • 1 year later...

Hear ye! Hear ye!

 

Ny LIVEQUIZ! Søndag den 08. Desember, klokka 19:00 (hvis ikke altfor mange har noe i mot det). Siden jeg tipper det ikke blir noen flere av disse før jul, så kan vi kalle den JULEQUIZ! (hurra!).

 

Egen tråd vil bli laget i morgen den dag. Inntill da kan dere melde dere på og evt. mene noe om tidspunktet etc. her.

Link to comment
Share on other sites

 
Kan vi ikke ta det litt senere? Det er filmforum på søndag, og jeg vil nødig gå glipp av Zerkalo. Og etter dét er det kveldsmat. Bleh. For min del kunne det godt vært kl 21:00, men om det ikke passer for andre skjønner jeg jo det. Flott at du tar initiativ til å få live-quiz i gang igjen!
Link to comment
Share on other sites

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
  • Create New...