Jump to content

Film Fra Sør

Recommended Posts

Det er snart klart for enda en omgang med Film fra Sør. Festivalen går av stabelen 5. oktober og avslutter den 15. Jeg har tenkt å få med meg en del film derfra, det jeg får tid og har råd til å se. Derfor lurer jeg på om dere har noen forlsag. Regner med at en del av medlemmene her allerede har sett flere av filmene som blir vist. Her er en liste over filmene som står på programmet.

Hva er bra? Hva er mindre bra?

Jeg synes forøvrig 04:30 og Yol virker interessante.

Jeg har planer om å konsentrere meg om Abbas Kiarostami, så jeg skal se de to filmene som vises når han er på besøk på Cinemateket (Ten kl. 18 lørdag 7. oktober og Close-Up kl. 17.30 søndag 8. oktober), i tillegg til Taste of Cherry, som jeg har hørt er en av de beste han har laget.

I tillegg skal jeg få med meg Alejandro Iñárritus (Amores Perros, 21 Grams) Babel og Chan-wook Parks Chinjeolhan geumjassi / Sympathy For Lady Vengeance (som kom ut i 2005, men som norske importører trolig ikke tør å satse på før Quentin Tarantino skryter av den offentlig (slik han gjorde med Oldboy) <_< ). Den sjette filmen vi har sett oss ut er Fabián Bielinskys El Aura.

Si gjerne ifra hvis noen har sett noen av disse filmene og ikke vil anbefale dem, for det er mange filmer på programmet jeg går glipp av.

• 1 year later...