Jump to content

Ditt siste bokkjøp


Billy Behranu
 Share

Recommended Posts

Tenkte mer på å backe opp Kindle-opplegget enn forfatteren (som i de fleste tilfeller er d¢d), men du har rett, ja. Mange av b¢kene er middelmådige på formattering, og mange av b¢kene som originalt var publisert med illustrasjoner har hat disse fjernet. Skal kikke på Gutenberg, dog. H¢res ut som et godt tiltak.

 

Edit: Ser ut som sida er nede for ¢yeblikket.

Link to comment
Share on other sites

 
  • Replies 723
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Skjønner. Liker også Kindle-opplegget, selv om det irriterer meg at man ikke kan kjøpe både papirutgave og elektronisk versjon av samme boka til nedsatt pris. Du må gjerne holde oss oppdatert på hva du går til anskaffelse av. Selv ble jeg inspirert av Dostojevskij-snakket, og gikk til innkjøp av den elektroniske versjonen av en novellesamling av Tolstoj oversatt av Pevear/Volokhonsky. Det betyr vel at antallet uleste bøker som slenger rundt her er i ferd med å bikke hundre. :lol:
Link to comment
Share on other sites

 
 

http://www.amazon.co.uk/Spanish-Language-Learning-Course-Confidently/dp/B003Y5H8QW/ref=sr_1_7?ie=UTF8&m=A3TVV12T0I6NSM&s=digital-text&qid=1300281930&sr=1-7

 

Dette var f¢r prisene på Kndle-b¢ker gikk opp, så denne koster 70p nå, som fortsatt er billig. Mye teite tips for å memorere ord, men ellers toppers recap på nybegynnerspansk!

Link to comment
Share on other sites

 
 

Shit morty! merka ikke denne kommentaren før nå.. er du hypp på å selge det? eller evt låne det bort? også med bruce la Bruce og da.. anbefaler alle her på forumet å dra på LA ZOMBIE på cinemateket i oslo forresten :)

 

Bedre sent enn aldri? Blir nok desverre ikke å selge, er altfor kjært for akkurat det. Jeg skal -i teorien- ha flere blader, men så var det å finne dem igjen. Hvor i verden bort du, stoppush?

 

edit: klarte ikke å dy meg, så det ble Terence Fisher: Horror, Myth and Religion fra amazon.com

 

http://ecx.images-amazon.com/images/I/41WQMRHZ70L._SL500_AA300_.jpg

Link to comment
Share on other sites

 

Bedre sent enn aldri? Blir nok desverre ikke å selge, er altfor kjært for akkurat det. Jeg skal -i teorien- ha flere blader, men så var det å finne dem igjen. Hvor i verden bort du, stoppush?

 

Bor i Oslo (Gamlebyen). Vil veldig gjerne se på bladet/bladene :)

Link to comment
Share on other sites

 
 
  • 3 weeks later...
 
  • 5 weeks later...

Albert Camus - The Outsider [Hardcover] £6.99

Jean-Paul Sartre - Nausea [Paperback] £5.55

Leo Tolstoy - The Death of Ivan Ilyich and Other Stories [Paperback] £1.99

Amazon.co.uk

Link to comment
Share on other sites

 
 
 

Dro til seks ulike bokhandlere for å få tak i Infinite Jest. Ingen som hadde den.

Ble i stedet disse:

 

The Sorrows of Young Werther (Goethe)

Slaughterhouse-Five (Kurt Vonnegut)

Freedom (Jonathan Franzen)

Hardboiled Wonderland and the End of the World (Haruki Murakami)

 

 

Og for et par dager siden disse fra amazon:

 

Cat's Cradle (Kurt Vonnegut)

Regarding the Pain of Others (Susan Sontag)

Humanitarian Imperialism: Using Human Rights to Sell War (Jean Bricmont)

Link to comment
Share on other sites

 
Gi gjerne rapport om Bricmont når du har lest litt, om den gir ny innsikt, er verdt å lese, er "food for thought", eller om den bare sammenfatter kritikk mot intervensjon. Kunne vel knapt ha vært mer aktuell i disse Libya-dager der humanitær intervensjon er trendy selv i SV.
Link to comment
Share on other sites

 

Det skal jeg gjøre. Ble anbefalt boka av en kompis og tenkte umiddelbart at dette bare var nok en sånn typisk bok om selektiv intevenering og hykleri (og det er det sikkert også), men ble mer interessert når jeg så forfatteren. Bricmont er professor i teoretisk fysikk, og siden han har gitt ut greier med Alan Sokal (som kanskje er mest kjent for denne spøken) tidligere satser jeg på at han deler noe av no-nonsense-tilnærmingen jeg liker å se.

 

Planlegger å pløye gjennom den i sommerferien, uten at jeg skal love for mye. Faggreier som ikke er på pensum kan jeg ikke tillate meg å lese i disse eksamenstidene.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
  • 2 weeks later...

http://cache0.bookdepository.co.uk/assets/images/book/medium/9780/3068/9780306802713.jpg

http://i43.tower.com/images/mm101731025/jacques-tourneur-cinema-nightfall-chris-fujiwara-paperback-cover-art.jpg

Amazon.co.uk; 20 pund tilsammen cirka, kjøpt brukt.

Link to comment
Share on other sites

 
 
  • 3 weeks later...
 
 

The Castle - Franz Kafka - £3.59

The Metamorphosis - Franz Kafka - £1.50

The Dubliners - James Joyce - £1.99

 

Amazon.co.uk

Bra kjøp!

 

Skulle jeg loggføre alt jeg kjøpte i denne tråden tror jeg at jeg hadde blitt beskyldt for å være en åndssnobb, men nylig anskaffede mer eller mindre godbiter inkluderer iallfall en alt for dyr hardrygg av Ingeborg Bachmanns mesterlige Malina i norsk oversettelse, den norske oversettelsen av 1Q84 av Murakami som var enda dyrere, hardrygg av Ulysses, en bråte med Alasdair Gray-bøker, novellesamling av Alice Munro, Arioflotga, en ganske festlig poesibok som samler en serie fiktive aforismer, eller i det minste deres første setning, av Frank Kruppner, en samling av Samuel Becketts siste anti-kortromaner (Stirrings Still, Company, Worstward Ho og noen mindre kjente godbiter som har nesten like utmerkede titler) og Evelyn Waughs samlede noveller. Det er vel det viktigste jeg har kjøpt den siste måneden. Nå går jeg og venter på tre Bernhard-bøker og det siste tilskuddet i A Song of Ice and Fire-serien fra Amazon. Ja, og så kjøper jeg en haug med Kindle-bøker som jeg ikke har oversikt over i det hele tatt.

Link to comment
Share on other sites

 

Bra kjøp!

Jo, takk, jeg har lest Prosessen og syntes den var svært så fornøyelig, så gjør et steg inn i den litterære verden fra Ringenes Herre og Hitchhiker's. Det var på tide.

 

Ulysses har jeg hørt er nokså uforståelig, så tenkte The Dubliners var lettere å begynne med. I tillegg er alt dette utrolig billig. Har også tenkt å kjøpe 1984 og Brave New World, Heart of Darkness, etc, men tar de nevnte først.

 

Tar gjerne imot tips om andre bøker.

Link to comment
Share on other sites

 
 

I så fall lurer jeg på hva Speik synes om Finnegans Wake. :lol:

 

Cypheron: Skrev en kort liste over personlige favoritter i forbindelse med en tekst på Spillborring. Hvis du trenger flere tips kan jeg sikkert utvide listen, evt. spisse den mot sjangere, land eller forfattere du er spesielt interessert i.

 

1. Samuel Beckett – Trilogien (Molloy, Mallone dør, Den unevnelige.)

 

2. Fernando Pessoa – Uroens bok

 

3. Thomas Bernhard – Utslettelse

 

4. James Joyce – Ulysses

 

5. Franz Kafka – Metamorfosen

 

6. Sarah Kane – Psykose 4.48

 

7. Virginia Woolf – Bølgene

 

8. Ingeborg Bachmann – Malina

 

9. Marcel Proust – På sporet av den tapte tid

 

10. Leo Tolstoj – Anna Karenina

Link to comment
Share on other sites

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
  • Create New...