Jump to content

Ditt siste CD-/LP-kjøp


Uruloki
 Share

Recommended Posts

Pavement - Brighten the Corners: Nicene Creedence Edition

 

189 kr på platekompaniet. Altfor dyrt impulskjøp, men fort gjort ettersom

 

Jeg elsker disse utgivelsene.

Pavement er tydeligvis et slik band hvis bonusmateriale nærmest er bedre enn selve platene.

Link to comment
Share on other sites

 
  • Replies 774
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Platekompaniet hadde 59 kr for alle nicepriceplatene sine. Så da ble det:

 

Stein Torleif Bjella - Heidersmenn

Shining - In the Kingdom of Kitch You Will Be A Monster

Arcade Fire - Funeral

Madvillain - Madvillainy

Sun 0))) - Monoliths & Dimensions

 

Fornøyd med kun 300 kr for 5 bra plater.

Link to comment
Share on other sites

 

Echo & The Bunnymen - Heaven Up Here (de hadde ikke Ocean Rain, jæjæ)

The XX - XX (er vel på tide at jeg setter meg ned og forstår hypen)

 

109 kr og 119 kr, PK.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
  • 2 weeks later...
 

Etter at den første forsendelsen ble rotet bort i posten fikk jeg endelig Black Joe Lewis & The Honeybears - Tell 'em What Your Name Is! platen min.

 

Link to comment
Share on other sites

 

http://images.play.com/covers/158419m.jpg http://images.play.com/covers/3305701m.jpg

 

Velvet Underground (Remastered) - The Velvet Underground £4,99

The Doors (Remastered & Expanded) - The Doors £4,99

 

Play.com

Link to comment
Share on other sites

 
 
 

Har fått masse snacks i posten den siste tida:

 

Bloody Panda - Summon

Cobalt - Gin

Portal - Swarth

Årabrot - I Rove

Krallice - Dimensional Bleedthrough

Secrets of the Moon - Privilegivm

 

Ganske ålreit å måtte holde seg mest mulig inne grunnet forkjølelse nå, i og med at jeg får god tid til å høre inn disse lekre platene mens jeg venter på at formen skal bli bedre.

Link to comment
Share on other sites

 
 

Byttet bort noen BD-filmer på Råkk & Rålls, Oslo.

The Doors - Waiting for the Sun

Jefferson Airplane - Crown of Creation

Sonic Youth - "Rather Ripped"

The Jesus and Mary Chain - Darklands

 

I tillegg bestilte jeg denne på Play.com. £4,99:

Cream - Disreali Gears

Link to comment
Share on other sites

 

Rather Ripped er good shit.

 

OT: Hvor handler folk LP? Har søkt en del rundt, men finner ikke så mye som har "nesten alt". Ser hovedsaklig etter svartmetall på LP, men sier ikke nei til In The Court of the Crimson King på LP heller…

Link to comment
Share on other sites

 
Handlar ikkje så veldig mykje LP, men når eg først gjer det nyttar eg litenytt.no. Brukt og nytt til okei prisar, greitt utval. Ikkje den beste oversikta der, men ein kan lett søke etter det ein leiter etter.
Link to comment
Share on other sites

 

Rather Ripped er vel ikke akkurat den mest obligatoriske Sonic Youth-plata, men det var jo den jeg starta med sjøl, og det var for så vidt "Reena" som egenhendig fikk meg interessert i bandet. Første plata di, Infenso?

 

Ellers synes jeg at hele greia med å kjøpe LPer er å finne småbutikker på måfå og bla igjennom hylla. Oppdagelsen av en plate man har lyst på blant alt rælet har mye å si. Blir helt klart ikke det samme å kjøpe på nett.

Link to comment
Share on other sites

 

Rather Ripped er vel ikke akkurat den mest obligatoriske Sonic Youth-plata, men det var jo den jeg starta med sjøl, og det var for så vidt "Reena" som egenhendig fikk meg interessert i bandet. Første plata di, Infenso?

 

Stemmer det, ja. Litt tilfeldig at valget falt på Rather Ripped. Albumet jeg egentlig var på jakt etter var Goo (pga låta Kool Thing), men etter å ha hørt igjennom Rather Ripped et par ganger, kan jeg ikke akkurat si meg misfornøyd.

 

Hvilke SY-album er obligatoriske?

 

Cyph: Sjekk ut Råkk & Rålls i Oslo.

Link to comment
Share on other sites

 

Stemmer det, ja. Litt tilfeldig at valget falt på Rather Ripped. Albumet jeg egentlig var på jakt etter var Goo (pga låta Kool Thing), men etter å ha hørt igjennom Rather Ripped et par ganger, kan jeg ikke akkurat si meg misfornøyd.

 

Hvilke SY-album er obligatoriske?

Hehe, vi har jo en egen tråd for nettopp dette! Men Rather Ripped er en god, myk start, altså. Den erkeobligatoriske er jo Daydream Nation. Generell konsensus sier vel at Goo, Dirty, EVOL og Sister er veien å gå videre etterpå. Confusion Is Sex for utforskning av tidlig materiale, Murray Street, evt. A Thousand Leaves, for den sene perioden.

Link to comment
Share on other sites

 

SY-rangering (ganske kjip og vanlig…)

 

1. Goo

2. Daydream Nation

3. Rather Ripped (pga "Incinerate", den beste SY-sangen noensinne etter "Superstar" (Jeg har ikke sett Juno og likte sangen veldig godt lenge før))

 

Dirty er også et flott album.

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg kan vel gjøre det samme da.

 

1. Daydream Nation

2. Goo

3. EVOL

4. Sister

5. Dirty

6. Confusion Is Sex/Kill Yr. Idols

7. A Thousand Leaves

8. Murray Street

9. Bad Moon Rising

10. Rather Ripped (i motsetning til Cyph, har jeg alltid synes Incinerate er temmelig døll (men det samme gjelder jo Superstar))

11. Washing Machine

12. Sonic Youth (debut-EP egentlig, da)

13. Experimental Jet Set, Trash and No Star

14. Sonic Nurse

15. The Eternal

 

Eller no' i den duren. Men alt er jo bra! Må snart fullføre studioalbumdiskografien med NYC Ghosts & Flowers, gitt. Utsatt det lenge.

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg synes faktisk Superstar av SY er akkurat litt bedre enn Carpenters' sin -- og jeg digger originalen. Synd Junodritten ødelegger ryktet dens (???) elns.

 

Edit: Når det er sagt, så har jeg ikke hørt The Eternal ordentlig og ikke alt av det helt eldste heller. Ta lista mi (og alt annet jeg skriver ellers) med en klype salt.

Link to comment
Share on other sites

 

Studioalbumsdiskorate fra meg:

 

1. Sister

2. Sonic Nurse

3. EVOL

4. Daydream Nation

5. Confusion Is Sex/Kill Yr. Idols

6. Bad moon rising

7. Murray Street

8. Experimental Jet Set, Trash and No Star

9. Goo

10. Rather Ripped

11. Sonic Youth

12. Washing machine

13. Dirty

14. A thousand leaves

15. NYC Ghosts & Flowers

16. The Eternal

 

Synes the eternal er så dårlig at den ikke fortjener å være på lista. Sonic Nurse er veldig bra da, masse hits og god stemning gjennom hele skiva. Skjønner ikke at du rater den så lavt uru.

Link to comment
Share on other sites

 
 
Og jeg skjønner ikke at du har A Thousand Leaves så lavt, som i hvert fall jeg føler er litt Sonic Youth Reinvented, hehe! Hits of Sunshine (For Allen Ginsberg) er nok en av mine favorittlåter fra Sonic Youth, og tittelen er det vel ingen tvil om at er deres beste. At Sonic Nurse ligger nesten på bunn har nok mye å gjøre med at jeg har hørt for lite på den. Den har vel ikke gjort noe særlig inntrykk foreløpig, må si det, men jeg misliker den jo ikke da, ettersom jeg er av oppfatningen at alt er bra. Ja, til og med The Eternal, selv om jeg er enig i at den ikke står helt i stil til det man er vant til fra den kanten. Men jeg synes Sacred Trickster er en glimrende åpningslåt i hvert fall, og plata gjorde seg definitivt bra live.
Link to comment
Share on other sites

 
 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
  • Create New...