Jump to content

Ditt siste CD-/LP-kjøp


Uruloki
 Share

Recommended Posts

Play.com:

 

Real Life Permanent Dreams: A Cornucopia Of British Psychedelia 1965-1970 (4CD) - £15

Butthole Surfers - Locust Abortion Technician - £3.99

Dangerdoom - The Mouse & The Mask £4.99

The Kooks - Inside In / Inside Out £4.99

 

CD Universe:

 

Big Black - Songs About Fucking

Killdozer - Intellectuals are the Shoeshine Boys of the Ruling Elite

 

ca. 200 inkl porto.

Link to comment
Share on other sites

 
  • Replies 774
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

 
 
 

Two Bands and a Legend - Two Bands and a Legend

 

169 kr på Platekompaniet.

 

Samarbeid mellom The Thing, Joe McPhee og Cato Salsa Experience.

 

Følgende linernotes av selveste Thurston Moore var nok til å overtale meg:

 

Is this superjazz? Does The Thing want to rock the fuck out?

Is Paal Nilssen a love machine? Do Cato & Bård rip the shit outta the guitar? When McPhee & Gustafsson intro guitar to “Louie, Louie” do you know it’s the best throwdown yet of that klassick since Black Flag? Does PJ Harvey rule and do these guys love her? Do we blast through hate? Mongezi Feza, man - total beautiful African sweet charge, can you drink this to the boss rock zone playlist? Does Alva Melin’s groove jam “The Nut” destroy yr mind b4 ignition to free life 4-ever? And will you thank the rock n roll gods for that love groove coda? Can you shout out James Blood Ulmer!? Can you shout out James Blood Ulmer rules supreme and heavy and these cats blow a masterful “Baby Talk”? Are you cramped? Can you find yr mind? Can you shake yr ass? Is it Nation Time!?

 

This CD answers all those questions and the answer resounds: YYYYYYYYYESSSSSSS!!!!!!!!!!!!

 

I shit you not.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 

Står nok fortsatt på "East Hastings" som min favoritt, men ja, "Moya" er en nydelig låt. Må høre litt mer på Slow Riot før jeg kan uttale meg egentlig.

 

Edit: pretender, hvordan er det forresten, synes du A Silver Mt. Zion er bedre enn GY!BE?

Link to comment
Share on other sites

 

Tja...

 

Det som GY!BE stod for er jo nå blitt kopiert i det uendelige, og fått merkelapper som "formularisk post-rock". Av og til går man lei - det er jo en del strukturer man kjenner igjen etterhvert, og egentlig - om man hører på Yanqui U.X.O - er det kanskje ikke så dumt at de gav seg når de gjorde (eller tok en "uendelig lang pause", eller whatever). Det sagt, så holder jo mye mål fortsatt, og heller tidlige Godspeed fremfor det meste av etterdilterne.

 

Silver Mt.Zion holder jeg muligens en smule høyere, rett og slett fordi de har evnet å utvikle seg en del uten å miste et solid særpreg (min mening, da... tror nok de har færre fans enn før). Første plate er vel den som ligger nærmest opptil GY!BE-uttrykket, men synes det er greit at de ikke har fortsatt å spy ut mer av det samme. De har dratt inn elementer fra folkemusikk, og nå i det senere synes jeg de har plukket opp en del 70-tallsinspirasjon, og inkludert det greit. Silver Mt.Zion er litt mer "luftig" i uttrykket også, ikke alltid så dønn seriøst (Menuck kjørte nærmest stand-up mellom låtene på Park) - merker det blir klamt og litt tungt med GY!BE i lengden...

Link to comment
Share on other sites

 

Pavement - Wowee Zowee: Sordid Sentinels Edition (2CD) - £10.99

Sleep - Sleep's Holy Mountain - £7.99 (i tilfelle det blir All Tomorrow's Parties på meg)

 

Play.com.

Link to comment
Share on other sites

 
  • 4 weeks later...

Kyuss - And the Circus Leaves Town - £5.99

Eels - Beautiful Freak - £4.99

Eels - Electro-Shock Blues - £4.99

Minor Threat - Complete Discography - £7.99

DJ Shadow - Endtroducing... - £4.99

Nas - Illmatic - £4.99

The Breeders - Last Splash - £4.99

Slowdive - Souvlaki - £4.99

Slowdive - Pygmalion - £3.99

Nick Cave & The Bad Seeds - The Boatman's Call - £4.99

Wu-Tang Clan - Enter the Wu-Tang (36 Chambers) - £4.99

 

 

På Play.com.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 

Har kjøpt en del skiver som jeg har hørt på lenge, men ikke eid inntil nå. Alle er selvfølgelig av ypperste kvalitet.

 

Krohm - The Haunting Presence: Strøken black metal. På alle områder.

Scott Walker - Scott 4: Scott Walker var på vei mot perfeksjonen allerede på slutten av 60-tallet. Ikke rart han har endt opp som en av verdens fremste komponister.

Devin Townsend - Accelerated Evolution: Endte opp med den ordinære utgaven i første omgang, men det spiller ingen rolle foreløpig.

Lifelover - Erotic: Må nok drøvtygges en stund før den innfrir.

Drudkh - Blood in Our Wells: Nesten like strålende som Autumn Aurora.

Link to comment
Share on other sites

 
Lifelover - Erotic: Må nok drøvtygges en stund før den innfrir.

Du liker disse altså? Synes de virker litt teite jeg.

 

http://userserve-ak.last.fm/serve/500/12931555/Lifelover%20From%20Harry%20B%20James%2020080928.jpg

 

http://userserve-ak.last.fm/serve/500/13258271/Lifelover%20opening%20the%20show%20in%20Stockhol.jpg

 

http://userserve-ak.last.fm/serve/500/13258039/Lifelover%20live%20in%20Stockholm%20September.jpg

Link to comment
Share on other sites

 
Du peker på nettopp det som gjør at skivene deres bruker veldig lang tid på å sette seg her i gården. Men det lyriske innholdet er bra og det musikalske setter seg godt. Man trenger bare tid på å ta til seg stemningen, tror iallefall det er mitt problem.
Link to comment
Share on other sites

 

Gled deg til Illmatic Loki. Den er helt rå. Finnes ikke bedre hip-hop av den tradisjonelle typen.

 

Eels var forresten yndlingsbandet mitt i flere år. Husker jeg hadde Eels-avatar ganske lenge på dette forumet. Coverarten til Blinking Lights. Husker du det eller Uruloki? DJ Shadow er jo kult.

 

Selv har jeg forresten ikke kjøpt musikk siden Ålesund brant.

Link to comment
Share on other sites

 
Husker jeg hadde Eels-avatar ganske lenge på dette forumet. Coverarten til Blinking Lights. Husker du det eller Uruloki?

Selvsagt. Husker jeg var veldig fornøyd med meg selv da jeg oppdaga at det var et Eels-cover, etter å ha gått i lang tid og lurt på hva avataren din egentlig var for no'. Er Blinking Lights "deres beste" med andre ord?

 

Andre Papillon-relaterte nyheter: Talk Talk - Spirit of Eden satte seg skikkelig i går kveld, etter et ganske anonymt førsteinntrykk i fjor sommer.

Link to comment
Share on other sites

 
Wu-Tang Clan - Enter the Wu-Tang (36 Chambers) - £4.99

 

Hvis du liker denne, er det ingen tvil om at du også kommer til å digge Raekwon - Only Built 4 Cuban Linx. Ikke like mye morro, men jeg er tilbøyelig til å kalle den en bedre skive.

Link to comment
Share on other sites

 
Er Blinking Lights "deres beste" med andre ord?

De to du kjøpte er de beste. Electro-shock Blues på topp muligens. Avhenger egentlig av hvor mye smerte du liker.

 

Spirit of Eden kan vokse seg stor, tro meg. Godt å høre at du begynner å like den.

 

Nå er det forresten hip-hop legends countdown på VH1.

Link to comment
Share on other sites

 

Nettopp bestilt desse på play.com:

 

Fleet Foxes - Fleet Foxes £4,99

 

Bon Iver - For Emma, Forever Ago £5,99

 

Vampire Weekend - Vampire Weekend £4,99

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
  • Create New...