Jump to content

Konsert-tråden


Mr. Haze
 Share

Recommended Posts

hehe, nei, hadde vært moro det, men det var mest et forsøk på å flåse litt med de forrige innleggene. har sett dem live en gang, dog, de hadde turnéstarten sin i Selbu natt til syttende mai et år, med over tusen betalende på et forholdsvis lite samfunnshus. hadde DDE-vorspiel en gang også forresten, med brennevin og en Hip-Hoper fra Oslo.
Link to comment
Share on other sites

 
  • Replies 695
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

 
 
 
 
Gærne trøndere. Jeg drakk karsk en gang jeg ble budt det, og det var en veldig rar drikk. Og det var med kjøpesprit, karsk basert på hjemmebrent er jeg enda mer skeptisk til.

Karsk med kjøpesprit holder ikke mål.

Link to comment
Share on other sites

 
karsk er vel egentlig umulig å lage med kjøpesprit, da er det vel kaffedoktor det er snak om. :) husker fattern serverte meg en ufin Irish Coffee basert på noe han hadde brygga sjøl en gang, den var det grunn til å være skeptisk til. denne diskusjonen utvikler seg forresten i ganske Harry retning, but so be it.
Link to comment
Share on other sites

 
 
Konserten med Arcade Fire på Sentrum Scene i kveld er avlyst. Kjipt. Det er den konserten jeg har gledet meg mest til i år. Håper det settes opp en erstatningskonsert til sommeren eller noe på samme sted, for å dra på festival for å se dem blir ikke det samme.
Link to comment
Share on other sites

 

Konserten med Arcade Fire på Sentrum Scene i kveld er avlyst. Kjipt. Det er den konserten jeg har gledet meg mest til i år. Håper det settes opp en erstatningskonsert til sommeren eller noe på samme sted, for å dra på festival for å se dem blir ikke det samme.

Seriøst? Haha. Hell i uhell. Da går jeg ikke glipp av det likevel, og kan trygt se landskampen mellom Norge og Bosnia uten å tenke på at jeg kunne vært et annet sted hvor underholdningen helt sikkert var av mye høyere kaliber...!

Link to comment
Share on other sites

 

Karsk med kjøpesprit er fy-fy. Den er best når den er så sterk at du svir av nesehårene når du lukter på den.

 

 

 

Jeg var mongofull forrige helg. Og kjørte på med både heimert i karsk, vin og drinkene mine. Fysh, så jævlig fælt det var etterhvert. Men mandig, ja !

Link to comment
Share on other sites

 
 
Ugh, 96 blir man helt spinnvill av, men det er litt morsomt en gang i blant. Sist gang jeg drakk 96 endte vi opp med å drikke fra flaska. Tror aldri jeg har vært så full før uten å bli dårlig. Jeg og en kompis endte opp med å sloss på aker brygge klokka fire (på natta). Ikke noe tullball heller, ordentlig fisticuffs. Han slo til meg midt i nesa (så jeg begynte å blø neseblod faktisk) før på kvelden, fordi jeg grisa han i et spill. Jeg er særs passiv (og var jævlig full), så jeg bare spurte hva i helvete han dreiv med, mens blodet fosset ut av nesa, samtidig som jeg lo. Bartenderen holdt på å kaste ut kompisen min, men jeg sa det var greit. Han ble mer og mer utålmodig utover kvelden, og ville tydeligvis at jeg skulle ta igjen, så han ble mer og mer ypp, dytta og var idiot, også spurte jeg rett og slett om han ville at jeg skal skulle han, og han svarte at han heller ville sloss. Han er en del større enn meg, trodde sikkert ikke at jeg kom til å slå fra meg så veldig (men husk at all logikk fra denne kvelden er fullstendig borte pga. at vi var helt på bærtur). Han bare kom med noe snøvlerier om ikke noe under beltestedet. Det endte opp med at jeg og han står på jobb påfølgende mandag (vi jobba på samme sted), viser frem blåmerker og har latterkrampe som faen. Jeg hadde forresten nesten ingen, og han var blå som en blåbær, haha, eid. Slik går det når man absolutt skal være aggro.
Link to comment
Share on other sites

 

I kveld var jeg på Folken og så BigBang. Joda, det var ålreit, men ikke det helt store. Den nye plata er rimelig ræv, og når det er den konserten åpenbart baserer seg mest på, kan jeg ikke si at jeg hopper i taket. Det virker som at de fleste her inne ikke har mye til overs for BigBang, og jeg har vel kanskje mistet litt interessen for dem i det siste jeg også. Men for all del; konserten var verd pengene, og mange av de gamle låtene deres er fortsatt veldig flotte saker.

 

På fredag skal jeg på Dylan i Oslo Spektrum. Det blir garantert stort. Jeg gleder meg!

Link to comment
Share on other sites

 
 
 

Dylan på roskilde i fjor var dørgende kjedelig. Det var Dylan i danseband-form, og jeg kjente såvidt igjen sangene hans. Men har inntrykk av at konsertene svinger veldig i prestasjoner, litt sånn berg-og-dalbane som avhenger mye av humøret til fyren. Han fikk jo elendige kritikker i Globen for to år siden, men strålte i Spektrum dagen etterpå f.eks.

 

Ja, det er alltid vanskelig å bli klok på han Bob...

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 
 
Hove festivalen er i ferd med å bli den beste festivalen i verden? Interpol og TV On the Radio er to nye band som har blitt bekreftet. Bare Steven Seagal igjen nå, så hadde programmet vært komplett ;)
Link to comment
Share on other sites

 

Hovefestivalen imponerer, helt klart. Skulle veldig gjerne vært der.

 

Ellers har jeg i dag sikret meg billetter til Ash på John Dee i slutten av april. Jeg så de sist de var i Oslo også, men Ash kan man ikke gå glipp av. 1977 er jo en moderne klassiker, av de ypperste rockeskivene fra 90-tallet, og de har etter hvert bygd opp litt av et arsenal av rocke-hit'er som ikke minst er fantastisk live. Jeg skal innrømme at jeg ikke hører veldig mye på Ash lenger, men jeg har et såpass sterkt forhold til bandet at jeg enkelt blir oppildnet av tanken på å se dem live - igjen.

 

Og i dag kom en annen godnyhet: Iggy Pop & The Stooges kommer til Fredrikstad i september. Count me in!

 

Det blir tidenes konsert i Plankebyen.

Link to comment
Share on other sites

 
 
Hovehovehovehove. Etter at de lanserte Interpol OG TV on the Radio ble jeg plutselig enda mer interessert i å dra, og forhåpentligvis skal jeg og noen kompiser kjøre bil nedover og campe i hagen på hytta til ei i klassen min. Jeg mener, det er så mye bra der. Eneste som mangler nå er at noen fete hiphopartister spiller, CunninLynguists eller RJD2 f.eks. Jeg frykta litt det som andre sa, at det blir mye "kommerst møl" (MCR, Paul Wall/Chamillionaire etcetc), men når 65daysofstatic, QOTSA, Bright Eyes, Interpol, TV on the Radio, 120 Days og kanskje noe mer spiller på samme sted blir det ikke mye å tenke på for min del.
Link to comment
Share on other sites

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
  • Create New...