Jump to content

Konsert-tråden


Mr. Haze
 Share

Recommended Posts

 
  • Replies 695
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

 
Skal på John Olav Nilsen & Gjengen imorra. Kan egentlig ikke fordra det Bergenstrynet, men jeg kommer inn gratis og har ikke noe bedre å finne på. Håper det blir bedre enn det lille jeg så på Slottsfjellet.
Link to comment
Share on other sites

 
 
 

Skal på John Olav Nilsen & Gjengen imorra. Kan egentlig ikke fordra det Bergenstrynet, men jeg kommer inn gratis og har ikke noe bedre å finne på. Håper det blir bedre enn det lille jeg så på Slottsfjellet.

Hur var det? Skal se de i kveld, faktisk. Jeg har null snøring på "samtidsmusikk" utenom hiphop, men synes John&Co er riktig så fengende til tider. Bergens-dialekt gjør seg godt på plate, og i kombinasjon med godt selskap og god drikke tror jeg det kan bli ålreit.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 
22 Pistepirkko på Blæst i kveld. Trondheimspublikummet må lære å kjenne sin besøkelsestid når slike veteraner kommer innom på et sjeldent besøk. Syns bandet leverer, men skuffende lavt oppmøte (sånn ca. under halvfullt) gjør at det blir en slags avventende, uforløsende stemning blant publikum. Det resulterer i en tidvis automatisk gjennomkjøring for bandet å regne.
Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 
 
 
 

Mogwai.

 

Dette føltes stort. Gutta er veteraner i bransjen, og det vises. Et band som virkelig utstråler selvsikkerhet på scenen. Nærmest ingen bruker støy som Mogwai, og i konsert-sammenheng med grisehøyt volum blir veggen helt enorm, den blir noe fysisk. Det var "moments of transcendence" i løpet av et veldig bra set. De spilte ingenting fra Young Team, men det var ikke tid til å bli skuffet over noe som helst da bandet leverte som bare det.

 

BLISS

Link to comment
Share on other sites

 

De svenske glamrock-gudene i The Ark @ Rockefeller på torsdag. Magisk avskjedskonsert, og på vei ut ble vi i kombinasjon av alkohol- og musikalsk rus enig om at dette nok må være verdens beste liveband.

 

Så ble det også Belle and Sebastian @ Sentrum Scene på lørdag. Helprofesjonelt gjennomført, jeg ble dypt imponert (første gang jeg ser de live). Utrolig rikt lydbilde, 13 menn og halvparten så mange instrumenter på scenen. Nydelig. Tidvis pompøst, lavmælt, melankolsk og plutselig energisk. Herlig tilstedeværelse av frontfigurene, og kjemien mellom band og publikum var av sjelden god vare. Et ekstremt sympatisk band med mange sympatiske, og virkelig gode låter (og noen mindre interessante innimellom). Veldig glad jeg dro.

Link to comment
Share on other sites

 
 
Kaizers i Spektrum i går, for første gang siden ca. 2003. De gamle sangene i starten og som avslutning holder seg godt, mens ni nye låter på rad i midten blir et langt dødpunkt som nesten dreper konserten for min del når disse sangene skiller seg radikalt fra bandets "claim to fame". En sterk hitparade på slutten henter imidlertid gamlefansen inn igjen og bandet leverer proft og entusiastisk gjennom hele konserten foran et heltent publikum, som i hovedsak later til å kjenne det nye materialet like godt som det gamle. En hyggelig kveld i Spektrum.
Link to comment
Share on other sites

 
Kaizers-konserten var fantastisk, og de nye sangene gjorde det intet verre. Hva forventer du egentlig når du går på avslutningskonserten av turneen i forbindelse med det nye albumet? Magisk øyeblikk på slutten når Kaizers-gutta hadde gått av scenen og det fullspekkede spektrum sang siste linja av Die Polizei med tente lightere i ti minutter. Var absolutt verdt 8 timers togtur ganger to for å få med seg dette!
Link to comment
Share on other sites

 
Var forberedt på mange sanger fra den nye skiva, men ni låter er mye uansett plate eller band, i hvert fall når plata er bare 10 spor lang, og når de kommer på rad i midten av settet forventes det jo at de fleste av de 9000 publikummerne omfavner den ganske uforbeholdent. Noe det for så vidt virket som de gjorde. Men for meg bryter det for mye med resten av låtmaterialet og blir uinteressant.
Link to comment
Share on other sites

 

Frode Gjerstad Trio på Blæst i kveld var el fetto, selvsagt. Paal Nilssen-Love er fremdeles verdens beste trommis, selvsagt. Jeg la opp en snutt på YouTube, dette fordi frijazz gjør seg aller best på crappy mobilkameravideo. Sjekk ut den psykedeliske effekten som følger av at kameraet gjentatte ganger prøver å fokusere i et for mørkt rom!

 

http://www.youtube.com/watch?v=tf8EwHl5FcU

Link to comment
Share on other sites

 
 
 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
  • Create New...