Jump to content

Trondheim filmklubb, høsten 2006


Recommended Posts

 
  • Replies 55
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

 
Okay, da går det vel bra for min del. Hvordan er det lagt opp? Er det kun visning av filmen, eller er det visning med mer? Jeg har aldri vært borti slikt, så jeg er litt nysgjerrig.
Link to comment
Share on other sites

 
Så flott! Jeg rakk ikke på onsdag. Takker og bukker for avlysningen :P

 

og jeg gadd ikke for jeg følte meg ikke helt frisk, må vel få den med meg nå på søndag da.

kommer ikke katta i sekken filmen etter det igjen?

Link to comment
Share on other sites

 

Okay, da går det vel bra for min del. Hvordan er det lagt opp? Er det kun visning av filmen, eller er det visning med mer? Jeg har aldri vært borti slikt, så jeg er litt nysgjerrig.

 

I praksis fungerer det som en slags alternativ kino. Men vi arrangerer også andre ting - seminarer, quiz (på Brukbar), minifestivaler, osv. Tilstanden i Trondheim er litt spesiell i og med det tette samarbeidet vi har med cinemateket. Medlemsskapet koster 50 kroner og kan kjøpes før hver visning. Medlemskortet gjelder altså både for filmklubben og for cinemateket i byen. Vi viser film på Filmhuset Rosendal på Buran mens cinemateket holder til i sal 1 på Prinsen kino. Programmet kan du lese her.

 

ragoo: Jepp, katta i sekken klokka ni. Jeg vil ikke si noe om hvilken film vi har valgt, annet at jeg kan GARANTERE at den er veldig, veldig bra.

Link to comment
Share on other sites

 
I går opplevde jeg nok en gang å være tilnærmet alene i salen på cinemakteket. Og hver gang det skjer stusser jeg litt på hvordan dere får systemet til å gå rundt. Jeg har ikke snøring, så det hadde vært greit med en liten oppklaring på hvordan tingene fungerer. Hvor mye koster det for eksempel å leie film fra de respektive byråene egentlig?
Link to comment
Share on other sites

 
Er litt sviktende besøkstall for tida, selv om dette semesteret har vært positivt i forhold til vårens for oss. Cinemateket er på statsbudsjettet, så de klarer seg, selv med lave besøkstall. Leie for en vanlig byråfilm, inkl. frakt, kommer på en drøy tusenlapp, tipper jeg. Nå finnes det mange måter for frivillige kulturorganisasjoner å få inn penger, men ja, filmklubbevegelsen generelt sliter nok økonomisk for tida. Vi trenger flere medlemmer! Spre det gode ordet!
Link to comment
Share on other sites

 

Humtidum...

 

Vi har vel knapt hatt under 20 på en visning (og da var det i så fall Fante-Anne, norsk stumfilm fra 20-tallet), meste vi har hatt er 80 stk inne og vi er økonomisk nesten i mål allerede. Flott semester for Tromsø Filmklubb så langt, i hvert fall. :)

 

(Måtte bare skryte litt..)

Link to comment
Share on other sites

 

Filmene fra sør er klare - denne gangen ble det den argentinske Elsa and Fred og den brasilianske Arido Movie. Møt opp på onsdag for å få med dere fersk kvalitetsfilm fra Film fra sør-festivalen!

 

Og så vil jeg bare minne om, sånn i siste liten, at vi snurrer i gang katta i sekken om en drøy time. Det kommer til å bli så bra! Jeg gleder meg hvertfall noe veldig selv.

Link to comment
Share on other sites

 

Og, for de som ikke var der, pusekatten i sekken viste seg å være Das Cabinet des Dr. Caligari, komplett med live pianoimprovisasjon av den eminente Dr. Bekken. Jeg synes det var helt strålende. FOR en vill film!

 

Dr. Bekken viste seg å være så flink at vi nok må utnytte talentene hans videre. Se opp for flere stumfilm-stunts i neste semester!

Link to comment
Share on other sites

 
 

Forøvrig er eg ganske sur på Trondheim Filmklubb fordi de stjal 35mm kopien av "Støv på hjernen" fra oss (Tromsø Filmklubb) så vi blir stuck med en kjip 16mm versjon - og utelukkende fordi de ikke har et 16mm apparat?! Sukk. Vi bestilte jo filmen før Trondheim Filmklubb også! Ufint. Sutre. Klage. :unsure:

 

(Burde sikkert være sur på NFK også, når eg tenke meg om).

 

:blink:

Link to comment
Share on other sites

 

Forøvrig er eg ganske sur på Trondheim Filmklubb fordi de stjal 35mm kopien av "Støv på hjernen" fra oss (Tromsø Filmklubb) så vi blir stuck med en kjip 16mm versjon - og utelukkende fordi de ikke har et 16mm apparat?! Sukk. Vi bestilte jo filmen før Trondheim Filmklubb også! Ufint. Sutre. Klage. :unsure:

 

(Burde sikkert være sur på NFK også, når eg tenke meg om).

 

:blink:

 

 

Det er vel nå man skal bruke fagtermen "pwnd", er det ikke? :P

Link to comment
Share on other sites

 

Haha, dette visste jeg faktisk ingenting om, selv om NFK mumlet noe om at det kunne bli kræsj med dere når jeg booket Støv på hjernen. Jeg har forøvrig litt dårlige nyheter å komme med:

 

Programendring hos Trondheim filmklubb

Beklageligvis er vi nødt å foreta noen programendringer. Den forsvundne pølsemaker må desverre gå helt ut. Vi flytter også visningene av Jakten og Ivans barndom til 1. november, henholdsvis kl. 18.30 og 21.00.

Link to comment
Share on other sites

 

Herlig. Så Anne-Marthe roter det til for oss helt på egen hånd. Flotte greier.

 

Zann: vi skal vise Jakten 4. november, så hvis dere skal vise den 1. november må dere sende den med ekspress over natt fra den 2. til den 3. og det kommer til å bli dyrt. Bare så dere vet det.

Link to comment
Share on other sites

 

Er klar over det der med Jakten. Blir sendt med ekspress over natt. Kan sende en mail til dere slik at alle er klar obs på situasjonen.

 

Og: husk filmquiz på Brukbar i morra klokka sju! Jeg sitter og lager oppgaver akkurat nå. Det kommer til å bli så morro, atte.

Link to comment
Share on other sites

 
  • 1 month later...
 
  • 1 month later...
 

Det kan jeg! Først og fremst kan jeg si at jeg må stresse i romjula, og helst før det også, med å gjøre ting helt ferdig og klart.

 

Når det gjelder titler og innhold tar jeg det i stikkordsform: Werner Herzog, cinema du look, norsk protestfilm, ny politikk, Abbas Kiarostami og Woo-ping Yuen. Og mye annet. Kommer tilbake med mer og nærmere info etterhvert.

Link to comment
Share on other sites

 

ooh, Woo-ping Yuen blir vel kult. og herzog må jeg vel prøve å få med meg, har ikke sett noe av han enda.

 

resten av stikkorda vet jeg ikke hva jeg skal mene om, men kan jo bare håpe på at det blir bra.

Link to comment
Share on other sites

 
Det nye programmet høres veldig lovende ut og gleder meg spesielt til å få sett Herzog ogKiarostami på lerretet. Fikk med meg nesten 30 visninger nå i høst, noe jeg er ganske fornøyd med.
Link to comment
Share on other sites

 
tror det ble maks 5 på filmklubben for min del nå i høst, men veldig mange på cinemateket. får håpe cinemateket har et minst like bra program i vår også.
Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
  • Create New...