Jump to content

Hvilken film så du sist og hva syntes du om den?


Alex
 Share

Recommended Posts

hehe, jajonei. Gidder ikke ha sånne filmer i samlinga mi. Pleier egentlig å laste ned det meste nye...Det er altfor mye annet som prioriteres laaaaangt over filmer som foreksempel layer cake...

 

Tja, det er fremdeles uetisk. Har gått mange, mange år siden jeg lastet ned en film, og jeg kommer ikke til å gjøre det heller noe mer.

Link to comment
Share on other sites

 

Tja, det er fremdeles uetisk. Har gått mange, mange år siden jeg lastet ned en film, og jeg kommer ikke til å gjøre det heller noe mer.

 

hm, de filmene jeg laster ned er vanligvis ikke verdt den prisen de har i butikken uansett. Vi burde egentlig startet en egen tråd om dette...

Link to comment
Share on other sites

 

I går prøvde jeg meg på Prospero's Books, men den måtte jeg bare skru av etter femti minutter. Det må være første gang på veldig lenge jeg har skrudd av en film uten planer om å se den senere. Greit at det var pent å se på, men for meg fungerte overhode ikke dette som film. Mangel på tekst hjalp ikke.

 

Jeg måtte få tankene bort fra denne filmen, og startet heller den fjerde filmen i Lonewolf and Cub-serien; Babycart In Peril. Den var super. Slakten på slutten overgås bare av nummer tre, der Ogami tar knekken på en liten hær helt på egenhånd.

 

Har dessuten sett Paris, Texas, som er en ganske trivelig road-movie. Særlig Harry Dean Stantons monolog mot slutten var veldig fin.

Link to comment
Share on other sites

 
 

I går prøvde jeg meg på Prospero's Books, men den måtte jeg bare skru av etter femti minutter. Det må være første gang på veldig lenge jeg har skrudd av en film uten planer om å se den senere. Greit at det var pent å se på, men for meg fungerte overhode ikke dette som film. Mangel på tekst hjalp ikke.

 

Jeg måtte få tankene bort fra denne filmen, og startet heller den fjerde filmen i Lonewolf and Cub-serien; Babycart In Peril. Den var super. Slakten på slutten overgås bare av nummer tre, der Ogami tar knekken på en liten hær helt på egenhånd.

 

hehe, akkurat det samme skjedde de TO første gangene jeg skulle se Prospero's Books. Utrolig krevende film, men en skikkelig opplevelse.

 

Lone Wolf er jo alltid en sikker vinner! Hva synes du om hele greia så langt da? Synes du 1ern og 2ern var de beste eller? Jeg tror egentlig jeg liker 3ern best egentlig

Link to comment
Share on other sites

 

- Maria full of Grace Forventet at denne skulle være mye grimmere. Men det var vel i grunn ikke noe negativt. Filmen var fin den. Veldig troverdig og med flotte skuespillerprestasjoner.

 

- Populærmusikk fra Vittula - Har venta lenge med å se denne. Først og fremst for at jeg er litt lei svenske komedier. De to siste jeg har sett er Kopps og Smala Sussie, begge to særdeles umorsomme i grunn. :( Heldigvis var denne langt morsommere og jeg kjeda meg ikke ett sekund. Dog mangler den flyt i historien og virker mer som en lang rekke episoder med merkelige bygdaoriginaler og fulle finner. For all del morsomt nok det, men boka var bedre :)

 

- Utvandrarna/Nybyggarna Storslagen filmatisering av Vilhelm Mobergs bokserie om svenske utvandreres reise til det forjettede land. Har lest bøkene flere ganger og kan trygt si at de er blant mine favorittbøker. Heldigvis er filmene ikke stort dårligere. To meget fine filmer som tross sin samlede spilletid på over 6 timer går unna på ett blunk. ;)

 

- Pusher 2 Husker svært lite fra den første Pusher filmen, så jeg kjente ikke igjen karakterene, men likevel føles denne filmen ørlite unødvendig. Ikke det at den er spesielt dårlig. Den blir bare litt på det jevne og jeg klarte aldri å leve meg noe særlig inn i historien.

Link to comment
Share on other sites

 

Melkor støtter med dette overnevnte innlegg. Mannen er virkelig ikke annet enn latterlig.

 

Har sansen for Uwe jeg. Mannen eier ikke smak for 5 flate øre og er på vei til å bli en moderne Ed Wood Jr.

Link to comment
Share on other sites

 
 

Å sammenligne Boll med Ed Wood blir helt feil. Wood hadde i det minste TROEN på filmene sine og en respekt for filmkunsten (jada, vil ikke si han lyktes alle tider :). Boll derimot har null respekt for noe som helst innen film, en simpel hore i filmindustrien som bare er ute etter å fylle opp bankkontoen sin. Sammenlignet med Boll hadde Wood talent, visjoner og kreativitet, noe Boll har NULL av.

 

Boll og hans filmer fortjener ingen oppmerksomhet, de er ikke engang så dårlige at de er morsomme. Boll lager ikke film, han lager intetsigende dritt.

Link to comment
Share on other sites

 
Flash Gordon ikveld, som jo var helt enorm. rå themesang fra queen, helt sinnsyke kostymer og effekter, og et virkelig gripende politisk budskap mot fascistiske militærregimer.. liksom..
Link to comment
Share on other sites

 

Men Boll er jo mer et resultat av sin tid. Det er jo det som er litt komisk med han. Han er liksom litt den utviklingshemmede sønnen av Hollywood-systemet som åpent går rundt å snakker om å "rippe", kopiere filmer og ikke klarer å holde kjeft. Mannen er jo en vits. I kommentarsporene til filmene hans høres han jo ravende full ut, og sitter å snakker dritt om alle han jobbet med og skylder på folk for at de ikke 'skjønner' filmene hans.

 

Og joda, House Of The Dead er styrtmorsom! Arkadespillfilm uten plott med metalmusikk istedet for skrekkfilmmusikk og bare et hav av halvdårlige bullittime(sp)-effekter. Jeg synes mye med Alone In The Dark er komisk også.

 

Er enig i at han og slike som han er med å ødelegge filmbransjen, men det er jo dermed viktigere å le av han. Vise at vi som filmfans reagerer på han.

 

S,

Link to comment
Share on other sites

 

Batman:

 

"Tell me something, my friend. You ever dance with the devil by the pale moonlight?"

 

Gjensyn med denne godbiten fra Burton.

Jeg har ikke sett Batman Begins ennå (jada jada jada), men dette er hittil for meg den beste Batman filmen (jada jada uorginalt jada). Ingen av oppfølgerne er i nærheten av å holde samme kvalitet, selv ikke Tim Burtons egen oppfølger. Joel Schumacher sine oppfølgere vil jeg bare forbigå i stillhet.

 

Men, tilbake til filmen. Det er vel kanskje liten tvil om at Jack Nicholson stjeler showet.

Likevel, synes egentlig Michael Keaton gjør en god figur som Batman.

 

Forøvrig så har jo alle Batman filmene kommet i special editions, med ganske så lekre covere.

Bare synd at coverne på de to siste filmene er mer å legge merke til enn selve filmene.

 

"Where does he get those wonderful toys?"

Link to comment
Share on other sites

 

 

Er enig i at han og slike som han er med å ødelegge filmbransjen, men det er jo dermed viktigere å le av han. Vise at vi som filmfans reagerer på han.

 

S,

 

Jammen er det ikke bedre om vi filmfans ikke betaler for å se filmene? Han bryr seg ikke om vi flirer eller hva det er av filmene, så lenge han tjener på dritten sin. Men så lenge vi går å ser filmene, tjener filmselskapene på møkka og gir han penger til å lage mer dritt. En verdensomspennende boikott slik at neste film flopper totalt er eneste løsningen :)

 

Bare litt frustrerende at det er så mye talentfulle regissører som har mye spennende film i seg, men pengene går til Uwe Fukkings Boll.

Link to comment
Share on other sites

 

Han får pengene fra spillprodusentene stort sett, så jeg tror ikke det er penger som ville ellers gått til andre regissører. Spillprodusentene ser på det som god reklame for spillene deres.

Filmene hans går i ravende underskudd faktisk, men Boll har funnet et hull i det tyske skattesystemet som beskytter han fra å måtte betale noenting for konkursbeløpet. Så han går i null, har nye avtaler og bare fortsetter det fjolset.

Han er en vandrende vits.

 

S,

Link to comment
Share on other sites

 
 

Såg på TV2 i går Oscar and Lucinda

 

Filmen er et romantisk drama.

 

Oscar er prestestudent fra England som har et gambling problem. Lucinda er fra Australia, og har arvet en stor rikdom og har en liten fascinasjon med glass. Lucinda har også et gambling problem. Dette foregår på miten av 1800-tallet.

 

Dette er en nydelig film, vakre kostymer, bra skuespill og filmingen er også vaker. Selve historien er helt herlig, original og fengene. En vaker film.

 

Eg hater å falle for et romantisk drama, men denne likte eg. Pluss var det jo Cate Blanchett.

 

Det er veldig ironisk at eg kom over filmen fordi eg satt og såg på NM i poker på TV-Norge, og når det var over så startet filmen på TV2 og eg ble sittende.

 

PS

Eg har en liten svakhet for periode filmer. Pluss så var eg ganske trøtt når eg såg filmen, så for å dømme denne filmen skikkelig så må eg se den en gang til.

Link to comment
Share on other sites

 

Siden det har vært Oslo Internasjonale Filmfestival disse to ukene, så har jeg fått sett noen filmer, men dessverre langt i fra så mange som jeg håpet (idiotisk å legge festivalen i ukene før jeg har viktig eksamen!)

 

Men noe har jeg tatt meg tid til å se, og blitt noen på DVD i tillegg også:

 

OIF startet med Good Night, and Good Luck som også var den beste filmen jeg så. Deretter ble det 3-Iron av Ki-Duk Kim. Nydelig! Men dette har jeg skrevet om før, tror jeg...

 

Fikk også med meg Walk the Line (anmeldt på anmelderforumet), som kjent filmen om livet til Johnny Cash med Joaquin Phoenix i hovedrollen som mannen i svart. Meget god film, til tross for at den er veldig konvensjonell. Vil garantert får Oscarnominasjoner for beste film, samt mannlige hovedrolle og kvinnelige birolle (Reese Witherspoon).

 

Ellers fikk jeg med meg Edmond som er basert på et teaterstykke av David Mamet. William H. Macy er fantastisk i hovedrollen. Filmen er mørk og sjokkerende, tematisk ganske lik Fight Club. En sterk film som har mye herlig dialog og stemning, ved siden Macy sitt storspill.

 

En annen flott film jeg fikk med meg under festivalen (jøss, så visst bare gode filmer) var Abel Ferraras Mary. Dette var en film jeg virkelig hadde sett frem til, og var i fyr og flamme da jeg så at filmen kom på programmet til OIF. Ferrara er virkelig på hjemmebane når han håndterer religiøse spørsmål, og dette tok pusten av meg. Og tror aldri jeg har opplevd at kinopublikummet har sittet så lenge i stolene etter at filmen er over. Rulleteksten var nærmest slutt før førstemann reiste seg.

 

Til slutt fikk jeg med meg Thumbsucker i går. En fornøyelig coming-of-age film (selv om regissøren som var tilstede for å svare på spørsmål fra publikum etter filmens slutt ikke ville karakterisere filmen som det).

 

På DVD har jeg fått med meg Greetings (er anmeldt på anmelderforumet) og Carrie, begge regissert av Brian De Palma! Å, har også sett 80-tallshorrorfilmen The Changeling for noen dager siden på DVD. Ganske stilig faktisk.

Link to comment
Share on other sites

 
 
Rosemary's Baby i kveld. Hadde ikke sett filmen på omtrent ti år, så det var faktisk ikke mye jeg husket. Derfor var dette som å gjenoppdage noe jeg faktisk vil påstå er av det absolutt beste som er lagd inn horror/psykologisk thriller noen gang. Jeg kunne høre hjerte dunke hyppigere enn normalt gjennom hele filmen. Polanski er mesterlig til å forene stil og innhold uten at det ene overskygger det andre. Herregud så deilig film!
Link to comment
Share on other sites

 
 

Så The Man Who Would Be King av John Huston i går. Herlig film, Caine og Connery har sjelden vært bedre. En av de beste adventure-filmene jeg har sett tror jeg. 8/10

 

Absolutt enig. En utrolig sjarmerende og morsom film, av den typen man kan se mange ganger uten å bli lei. En skikkelig røverhistorie :)

 

 

Full Alert - Etter å ha vært en tur til Hollywood for å lage kvalitetsfilmer med gromgutten Van Damme i hovedrollen, dro Ringo Lam tilbake til Hong Kong og laget denne. Som vanlig er hans HK filmer mye bedre, for dette er en flott liten thriller. Historien er vel ikke spesielt original, men det forventet jeg heller ikke. Men den er ihvertfall ikke så åndssvak som enkelte av Lams vestlige filmer ;)

 

Last House on the Left - Hehe, hva skal man mene om dette verket. Noe mesterverk er det definitivt ikke og helt klart en film som verken er like sjokkerende eller bra som sitt rykte. Dog skal det sies at enkelte scener fortsatt fremstår som ganske så syke og det er sannelig ikke vanskelig å skjønne at denne laget en del kontrovers da den i sin tid gikk på kino. En artig kuriositet som slettes ikke er uten kvaliteter, men noen klassiker er den ikke i min bok.

Link to comment
Share on other sites

 

Fresh - slettes ikke værst denne, gutten som har hovedrollen spiller bra, og Samuel er cool som vanlig, selv om han ikke er mye med. 7/10

 

American Splendor - wow, dette var virkelig en godfilm. Paul Giamatti er knall, og likte at de tok med den ordentlige Harvey Pekar med i filmen. Mange artige karakterer, likte spessielt geeken på jobben. Hysterisk scene der han forteller om hvorfor han vil se "Revenge og the Nerds" :lol: En fascinerende film om en fascinerende karakter, noe av det beste jeg har sett fra Amerika de siste par årene. 8/10

Link to comment
Share on other sites

 
 

The Call of Cthulhu - Først og fremst skal det sies at dette er en amatørfilm. Det er amatører som har klart å lage den beste filmatiseringen av en Lovecraft historie ever! Nå skal det legges til at det er store fans som står bak amatørmaskene, og filmen setter virkelig preg på at de vil la Lovecraft-stemningen regjere. For meg, som så å si ble oppvokst med Lovecraft, så er jo det såklart bare herlig. Jeg satt rett og slett å smilte over hvor mye jobb de har lagt i denne filmen. Vel, de har brukt 4 år, men allikevel.

 

Nå skal jeg ikke bable for mye om historien, men for de som vil vite hva stjernene, kultister, sjømenn (hvor den ene er norsk som juling) , vitenskapsmenn og tentakler har felles så syns jeg virkelig du bør ta en titt - eller aller helst: lese historien.

http://img221.imageshack.us/img221/8968/cthulhu346zl.jpg

 

Filmen hadde premiere i Stockholm i år, på en internasjonal HP Lovecraft festival. Den er som sagt laget av fans, som ville lage filmen slik den antakeligvis ville ha blitt laget i samme tiår som når historien kom slepende: 1926. Vi snakker altså stumfilm. Herlig stemningsfylt, kontraster, dominerende symfonimusikk - som absolutt fortjener ros. Musikken gir filmen en perfekt feeling, og det er som å sitte ute en regntung kveld med nesa ned i Nekronomikon. Lovecraftstemningen er til stede, og bare der har du nok til å tilfredstille en fan. Selv om musikken faller ned i ulike partier, så vil jeg definitivt konkludere med at den stiller seg meget sterkt.

 

Skuespillet er kort og greit overdrevent, men herregud, det er jo en stumfilm. Gestikulasjon og uttrykk er viktig. Jeg syns det ikke er så mye å si om skuespillet, enn at det var rimelig bra. Det passer historien utmerket at mye er overdrevent og absurd. Her får du mye god stemning i løpet av 47 minutter. Lengden på filmen er også noe å legge merke til. Her har de lagt seg rett etter boka, uten å legge til unødvendige sekvenser. Supert!

 

http://img221.imageshack.us/img221/5851/sentinel10242wm.jpg

 

Kulissene bør også nevnes. Filmen handler om det groteske og av og til det ubeskrivelige kosmiske, og jeg syns de har gjort en særdeles god jobb når det gjelder drømmesekvenser - for ikke å snakke om selve konstruksjonen på øya. De traff da arkitekturen jeg har hatt i hodet.

 

Huff, nå begynner det å bli langt. Ville egentlig bare si at for de som liker Lovecraft og den groteske mytologien som han skapte, så er denne nydelige filmatiseringen absolutt verdt tida. Skal du se den, så husk at ikke bare kulisser, skuespill, musikk ligger og vaker i 1920-tallet, men også effektene - tenker da særlig på Cthulhu. Ærlig talt så syns jeg det er en del av sjarmen. Nøl ikke med å se den, men vit hva du er i ferd med å se ;)

Link to comment
Share on other sites

 
Starwars: Revenge of the Sith - Tredje gangen jeg ser denne, og jeg må si at den taper seg for hver gang jeg ser den. Første timen nærmer seg det pinlige, spesielt midtpartiet. Utrolig sjarmløst, igrunn. Men fra da mørkets krefter begynner å ta over, er det en fin starwars feeling over det hele. Jeg legger meg på 6/10 nå, ettersom jeg er en god gammeldags fanboy!
Link to comment
Share on other sites

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
  • Create New...