Mongus 0 Posted July 25, 2006 Report Share Posted July 25, 2006 Fornorsking av filmer-Quiz En liten lek jeg og noen kompiser sporadisk driver med på msn er å lage norske oversettelser av filmer. Fortrinnsvis kjente amerikanske blockbusters. Tenk i gata "Hjelp vi er i musikkbransjen". Her er noen filmer som dere kan gjette på:- Skyskrapertrøbbel- Helsløv motorsykkelferie- Hjelp, firmaet har slettet minnet mitt Kom med deres egne oversettelser også! Regler: Kom med en fornorskning av en film. Den som vinner må lage neste fornorskning. Kun èn film pr gang. Er det gått over 24 timer går ordet til den første som tar det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ragoo 2 Posted July 26, 2006 Report Share Posted July 26, 2006 den første er vel Die Hard (husker ikke hvilken som foregår i en skyskraper) og den siste kanskje The Bourne Identity?i så fall noen finne og veldig passende oversettelser:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
meneja 0 Posted July 26, 2006 Report Share Posted July 26, 2006 den første er vel Die Hard (husker ikke hvilken som foregår i en skyskraper) og den siste kanskje The Bourne Identity?i så fall noen finne og veldig passende oversettelser:) Den andre er kanskje Easy Rider ? Kom over en film som het Maxigøy i Minibuss en gang Vet ikke hvilken film det var, eller hva slags film...Men en fin tittel hvertfall. Svenskene er driver jo å endrer titler i større grad enn oss, ofte vanskelig å spore en storfilm i Kino og TV-programmene der. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jos 5 Posted July 26, 2006 Report Share Posted July 26, 2006 - Hjelp, firmaet har slettet minnet mitt Det kan være Total Recall også? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Papillon 3 Posted July 26, 2006 Report Share Posted July 26, 2006 Det kan være Total Recall også?Eller Eternal Sunshine? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mongus 0 Posted July 26, 2006 Author Report Share Posted July 26, 2006 den første er vel Die HardJepp, den første ja.Den andre er kanskje Easy Rider ?Jass.Eller Eternal Sunshine?Joda!Total Recall hadde vel blitt Drømmeferie til Mars Hva med disse:SkurkepappaSkattejakt i Ville VestenKanibalbutikkenMin Robot fra Fremtiden Skal prøve å tenke ut noen flere, i mens kan noen andre prøve seg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tåa 3 Posted July 26, 2006 Report Share Posted July 26, 2006 Skattejakt i Ville Vesten tipper eg er The Good, the Bad and the Ugly. Min robot fra fremtiden må vel vere Terminator 2. Stilig tråd! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mongus 0 Posted July 27, 2006 Author Report Share Posted July 27, 2006 Skattejakt i Ville Vesten tipper eg er The Good, the Bad and the Ugly. Min robot fra fremtiden må vel vere Terminator 2.Riktig på begge! Har litt vanskelig for å komme på filmer som ikke er alt for enkle. Måten vi gjør det på over msn er å bare erstatte den egentlige filmtitlen med en fornorsket versjon.f.eks. "Har du sett Kjempeapen ennå?" eller "Er Nedtur for Hitler bra?" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svankmajer 21 Posted July 27, 2006 Report Share Posted July 27, 2006 Jeg tror faktisk dette er den beste tråden forumet noensinne har hatt. S, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kiddo 0 Posted July 27, 2006 Report Share Posted July 27, 2006 Kan "kanibalbutikken" muligens være Delicatessen? "Skurkepappa" kan vel ikke være Cronenbergs A History of Violence? Kan vi ikke forresten gjøre dette til en quiz men noe tydeligere rammer (som bildequizen(e))? En av oss legger ut èn setning, en annen svarer, og svarer han/hun riktig er det han/hennes tur... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mongus 0 Posted July 27, 2006 Author Report Share Posted July 27, 2006 Kan "kanibalbutikken" muligens være Delicatessen? "Skurkepappa" kan vel ikke være Cronenbergs A History of Violence?Riktig på første, den andre var nok ikke det jeg hadde i tankene nei. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kiddo 0 Posted July 28, 2006 Report Share Posted July 28, 2006 Og til Mongus vil jeg si: 1. Road to Perdition på "skurkepappa"?2. Trenger ikke holde styr på poeng, men om noen vil er det jo bare fint. En av oss (du?) slenger ut en setning/et ord som beskriver en film/filmtittel, noen svarer riktig og slenger ut en ny setning. Så enkelt. Så gøy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svankmajer 21 Posted July 28, 2006 Report Share Posted July 28, 2006 Greit, har prøvd å ordne opp i tråden. Husk, fra nå av kun 1 tittel pr. gang. Håper ikke det blir forvirrende for nye lesere av tråden. S, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mongus 0 Posted July 28, 2006 Author Report Share Posted July 28, 2006 Og til Mongus vil jeg si: 1. Road to Perdition på "skurkepappa"?Det er faktisk så nærme, og egentlig en bedre match enn det jeg tenkte.Jeg innser at det kan være noen små svakheter med denne quizen, men det er ganske uhøytidlig da.Den som svarer riktig på denne går videre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kiddo 0 Posted July 28, 2006 Report Share Posted July 28, 2006 Unforgiven da? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mongus 0 Posted July 29, 2006 Author Report Share Posted July 29, 2006 Unforgiven da?Det er nok en klassiker innen sjangeren jeg er ute etter... Synes egentlig Road to Perdition var et enda mer perfekt svar enn det jeg er ute etter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Papillon 3 Posted July 31, 2006 Report Share Posted July 31, 2006 The Godfather da? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mongus 0 Posted July 31, 2006 Author Report Share Posted July 31, 2006 The Godfather da?Desverre, ja. Din tur, eller noen andre som vil. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svankmajer 21 Posted July 31, 2006 Report Share Posted July 31, 2006 Skurkepappa! Haha. Jeg dør. La meg prøve! - Mafiabrødrene S, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tåa 3 Posted July 31, 2006 Report Share Posted July 31, 2006 Eh, Goodfellas? Den heiter i alle fall nettopp det på norsk. Eller Mafiabrør, for å vere heilt nøyaktig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svankmajer 21 Posted July 31, 2006 Report Share Posted July 31, 2006 Helt rett! S, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kiddo 0 Posted July 31, 2006 Report Share Posted July 31, 2006 The Godfather på "skurkepappa" synes jeg faktisk er litt på kanten... Tross alt er jo også sønnene skurker. Eller? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Papillon 3 Posted August 1, 2006 Report Share Posted August 1, 2006 Hjelp, bruden har blod på tann. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sjukheit 0 Posted August 1, 2006 Report Share Posted August 1, 2006 Hjelp, bruden har blod på tann. Kill Bill? Det kan (bør) eigentleg ikkje vere så mykje anna når eg tenkjer meg om, så eg hiver ut eit nytt forslag for å få litt action: Ellevill terroristjakt i New York Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
herren 0 Posted August 1, 2006 Report Share Posted August 1, 2006 Ellevill terroristjakt i New YorkDie Hard with a Vengeance? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts