Jump to content

Liv Ullmanns beste regi


Jos
 Share

Beste regi  

2 members have voted

  1. 1. Hva er hennes beste regiprosjekt?

    • Sofie (92)
      0
    • Kristin Lavransdatter (95)
      1
    • Trolösa (00)
      1
    • Miss Julie (14)
      0

This poll is closed to new votes

  • Please sign in or register to vote in this poll.
  • Poll closed on 03/28/2022 at 09:59 PM

Recommended Posts

Natt til 28. mars får Liv Ullmann utdelt sin æres-Oscar, så er vel på sin plass å finne ut hva som er hennes beste regijobb

Kun spillefilmer på kino

Hun har i tillegg gjort 2 antologier og en TV-film.

Kun mulig å stemme på 1 her.

Link to comment
Share on other sites

 

Må ærlig innrømme at jeg ikke har sett en eneste film regissert av Liv Ullmann. Jeg burde kanskje ha sett Kristin Lavaransdatter i det minste, det virker som de fleste måtte se den i skolesammenheng... og mener jeg eier den på fysisk format, så har ikke den største unnskyldningen. Ryktet den gikk alltid at den var litt lang og traurig, så har ikke funnet anledningen. 

Kunne du gitt din vurdering av de fire filmene hennes, Jos? 

Hurra ellers for fortjent æres-Oscar, selv om jeg antar det gjerne er heller for hennes roller i særlig Bergman sine filmer, og ikke nødvendigvis regi. 

Link to comment
Share on other sites

 

Klassekampen gav Kristin Lavransdatter terningkast 1. Og ja. Tror det mange som ikke har et godt forhold til den siden man ble tvunget til å tilbringe 3 timer på kino for å se den gjennom skoleframsyning.

Det er eveigheter siden jeg har sett disse til at jeg kan gi noe fullverdig anmeldelse, men det er mye filmet teater her. Hun forholder seg mye til tekst, og lite til muligheten om visuelle lokasjoner.

Link to comment
Share on other sites

 

Er Sofie tilgjengelig noe sted? Vega scene viste den nylig, men da hadde jeg ikke tid til å dra. Og den er to og en halv time lang og virker litt tørr, må man vel kunne si. Miss Julie ble droppet av samme grunn da den kom.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
  • 4 weeks later...

Sofie er forøvrig tilgjenglig på danskfilmskat.dk nå; ny denne uka

Med danske undertekster.

DVD-en min kom ut i DVD-ens barndom, så prøver å lage en "hd"-versjon nå, som jeg kan ha i reserve.

Link to comment
Share on other sites

 
  • 2 weeks later...
 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
  • Create New...