Jump to content

Bibliotekkasserte titler


Jos
 Share

Recommended Posts

Jobber for tida på et bibliotek og de har kassert en del DVD-titler i det siste (mye på grunn av at utlån av film har blitt halvert fra 2020 til 2021.)

Om det fortsatt er noen som liker fysiske media så kan jeg f.eks ta bilde av ryggene og legge de ut her. Det er mye barnefilm, men litt annet også.

Bakdelen er selvsagt slitasje på platene, og merkelapper på coverne.

Skal ikke tilbake der før etter vinterferien, så er det interesse så tar jeg bilde da. (1/3)

Link to comment
Share on other sites

 

Ja, ta gjerne bilder og legg det ut, så kan man se om det er noe interessant. Filmoteket.no har jo fått bra utvalg etter hvert bl.a., så brukerne av bibliotek som er med der har kanskje gått over dit. Ellers litt synd at man kasserer DVD-er synes nå jeg da, plutselig er ikke ting lenger tilgjengelig, husker jeg søkte ettter Mørkets øy nylig som muligens er Norges første moderne skrekkfilm, og den finnes det bare én av i hele Norge, i et bibliotek på Vestlandet. (Og mulig NB har en som kan fjernlånes). Om noen har en rip av den og kunne tenke seg å dele er jeg interessert i det.

Link to comment
Share on other sites

 

Har vel Mørkets øy på opptak. Ellers lå den vel ute på youtube en stund. Er også en her https://www.amazon.de/Insel-Finsternis-Sofie-Gråbøl/dp/B004HHHO2E men selgeren sender ikke til Norge, så får bestille når man er på Tyskland-tur kanskje

Dette er et veldig lite bibliotek i en liten kommune, så alt som blir kassert av bøker, filmer og lydbøker er av plasshensyn. F.eks står alle filmene av Astrid Lindgren nede i magasinet. Folk låner dem ikke siden de er tilgjenglig på strømming.

Men de har noen titler som ikke er tilgjenglig på strømming, så de bør ihvertfall følge med tilgjengligheten før noe kasseres. (Som Lillyhammer f.eks.)

Link to comment
Share on other sites

 
 

Neida hun ble kjent fra første film.

1. Oviri - spiller mot Donald Sutherland (17 år).

2. Barndommens gade. Hovedrolle, av Astrid Henning-Jensen. (17 år)

4. Pelle erobreren. Av Bille August, og Oscarnominert. (18 år)

Første publikumsfavoritten (popcornfilm) var vel Nattevakten i 1994.

og Mørkets øy var heller ikke hennes første norske film, hun var med i Pan 2 år før.

Og nå kommer visstnok oppfølgeren av Nattevakten, og hun er med igjen

Link to comment
Share on other sites

 
 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
  • Create New...