Jump to content

Diskuterfilm tilbake 2022


Svankmajer
 Share

Recommended Posts

 
  • 2 weeks later...

Rått at DF er tilbake. Var aldri superaktiv her (hang vel mest på diskusjon.no og freak av norske forum), men fortsatt morsomt å se tilbake på 10 år gamle innlegg fra da jeg var rundt 15-16. Synes jeg selv virker rimelig veslevoksen i de få innleggene jeg hadde her haha. Av personligheter som postet her husker jeg Cyph, Badsmile, Crinderman og Montag best, men det kan vel samsvare at disse også var ganske aktive på diskusjon.no. Crinderman har jeg jo siden sist jeg postet her blitt godt kjent med. og besøkt i Malta hvor han bor et par ganger. 

Kan også gledelig slenge meg på bølgen av folk som anbefaler Meru! Likte den om mulig bedre enn Free Solo, noe med blandingen av idioti og heltemot som fenger. Personlig så roet filminteressen min seg noen år, før jeg nå siste par årene virkelig har funnet igjen gnisten. Av det siste året kan jeg trekke frem Eskil Vogts De Uskyldige og Drive my Car som to nye favoritter. Sistnevnte har en del visninger hvert fall i Oslo i februar, og den unner jeg alle å få nytt på lerret.

Jeg logger fortsatt filmer jeg ser på både Letterboxd og ICM, selv om jeg er dårlig på å skrive noen som helst form for reviews, så inntil videre ikke veldig spennende å følge meg akkurat.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 

Heisann. Morsomt å se både arkiv og nye poster. Litt surrealistisk å grave i egen fortid på nettet, når det har gått noen år. Jeg var litt sen til å oppdage mailen, nå får jeg ta en kikk på hva som ligger her.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 
  • 3 weeks later...
 
 
  • 3 months later...

Heisann, spm til Svankmajer (eller andre som vet): Noen av underforumene fremstår uten innhold, men er det en eller annen funksjon som holder innholdet skjult? Det gjelder iallefall et par av månedstemaene vi hadde; Apichatpong Weerasethakul og Martin Scorsese. Hadde vært gøy å lese noe av innholdet der igjen.

Link to comment
Share on other sites

 

Hei. Har fikset det, og et annet sub-forum som hadde samme problemet. Tror alle forumene er synlig nå. 

Nå som det er Juni kan man vel kanskje innrømme at gjenåpningen av forumet 2022 ikke ble en stor suksess. Det var verdt forsøket, men forumet kommer til å være oppe som arkiv i alle fall et par år til. 

Link to comment
Share on other sites

 
  • 1 month later...

Hei!

Gledelig å se forumet tilbake! Fikk aldri noen e-post, bare tilfeldig jeg sjekket om noe hadde skjedd her inne siden sist. Var ikke den som deltok mest her inne, men fulgte diskusjoner og meningsutvekslinger med stor interesse. Satser på å bidra med litt mer!

Har dessverre blitt sørgelig lite filmtitting i det siste, men en favoritt fra det siste halvåret er Red Rocket. Sean Baker er en humanistisk filmskaper etter mitt hjerte. Håper at det blir mer tid til film når høsten setter i gang.

Link to comment
Share on other sites

 
  • 6 months later...
On 6/9/2022 at 4:38 PM, Svankmajer said:

Hei. Har fikset det, og et annet sub-forum som hadde samme problemet. Tror alle forumene er synlig nå. 

Nå som det er Juni kan man vel kanskje innrømme at gjenåpningen av forumet 2022 ikke ble en stor suksess. Det var verdt forsøket, men forumet kommer til å være oppe som arkiv i alle fall et par år til. 

Takk (7 mnd på etterskudd) for at du fikset!

Er glad du lar det stå oppe litt til. Det er vel litt annerledes med fritid og prioriteringer enn før hos flere som gjør at det ikke koker som om det var 2009. Håper det ikke koster skjorta å holde det i live litt til.

Link to comment
Share on other sites

 
On 2/2/2023 at 7:52 PM, pretender said:

Takk (7 mnd på etterskudd) for at du fikset!

Er glad du lar det stå oppe litt til. Det er vel litt annerledes med fritid og prioriteringer enn før hos flere som gjør at det ikke koker som om det var 2009. Håper det ikke koster skjorta å holde det i live litt til.

Godt nyttår, Pretender.

Ja, interessen var ganske liten etter gjenåpningen (All heder til Jos, Houseman og andre som ga litt innsats!). Det var jo litt trist. Jeg antar i retrospektiv ved åpningen at man burde satt i gang tråder ala "Diskuterfilms Topp 100 anno 2022", hvor folk kunne liste opp favorittfilmer i forhold til i gamle dager, eller lignende konsepter, for å holde på folkene mens de enda var her. Klart, man kunne jo bare invitert alle tilbake, men det virket som folk dro fort, og enkelte som sa de skulle komme innom gjorde det merkelig nok aldri. Folk har nok litt mindre fritid, og kanskje blitt litt mer misantropisk. Tror folk som har behov for å logge eller skrive om filmer i dag heller bruker nettsteder som Letterboxed eller Mubi. Valide grunner alt sammen. 

Mulig jeg begynner å skrive mer her igjen om film jeg ser. Det virker akkurat passe post-ironisk nok å bruke et dødt forum som ingenting har skjedd. Som hun jenta i Tideland. 

Link to comment
Share on other sites

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
  • Create New...