Jump to content

Regissørforum?


Svankmajer
 Share

Recommended Posts

 
Nå er ikke jeg den mest aktive brukeren her inne, så jeg regner ikke med at jeg har så stor stemme når det kommer til dette. Men jeg er i alle fall for dette forslaget. Kanskje et slikt regissørforum vil gjøre meg mer aktiv, og dermed få meg ut av "dåre"-tilværelsen? :huh:
Link to comment
Share on other sites

 
Tja, jeg vet ikke helt. Bare det ikke DF får "HW-syndromet" så. Der blir man jo halshugd om man lager en tråd i "feil" forum, og moderatorene kan ofte være noen ordentlige idioter (nå i det siste har det vel vært greit, men for et par år siden var det et par folk der som var fullstendig tette i pappen). Jeg er for flere fora med en gang vi får opp aktiviteten litt mer her (nå har det ikke vært så ille i det siste, men likevel). Hvis det er for få folk og for mange underfora tror jeg det kan ha en negativ effekt.
Link to comment
Share on other sites

 
Kanskje et slikt regissørforum vil gjøre meg mer aktiv, og dermed få meg ut av "dåre"-tilværelsen?

 

Hehe... Its a long road out of hell, Kiddo. :rolleyes:

 

Vi diskuterer jo stort sett mest filmrelaterte ting her, så jeg tror ikke vi vil ha behov for et så strengt opplegg som HW-forumene. De er jo knyttet til en haug med nettbutikker og et stort og åpent nettverk.

 

Jeg tror kanskje å lage et regissørforum kan gi folk lettere idéer til tråder, og vi kan putte alle meningsmålingene som link inn i regissørtrådene.

 

Jeg har også tenkt mye på et forum slik Film-Talk har, med enkeltfilmer. Det går altså an å starte tråder om enkeltfilmer. De har delt det inn i 2 forumer for filmer før 1970 og etter 1970, som er et greit skille.

Moderatorer kan ved hjelp av nøye kirurgi plukke ut de større samtalene på "Hvilken Film Så Du Sist.."-tråden og legge de i egne tråder. Det er et ganske heavy konsept.

 

Men jeg tror det er veldig praktisk med forumer der man kan åpne nye tråder for film og regissører.

 

S,

Link to comment
Share on other sites

 

Men jeg tror det er veldig praktisk med forumer der man kan åpne nye tråder for film og regissører.

S,

Men hvorfor kan man ikke starte slike tråder i "generell diskusjon"? Jeg ville ikke stusset om jeg så en topic som het "Ingmar Bergman" eller "Oliver Stone" der. Ei heller "Rear Window" eller "Raging Bull". Synes det er helt passende å ha slike diskusjoner der. Problemet er kanskje at ingen starter slike tråder...

 

For øvrig er jeg enig med hva Melkor skriver. Inntil videre er jeg i mot videre oppdeling av forumet.

Link to comment
Share on other sites

 
Litt enig at det ikke er så bra med mange underfora. Jeg tror personlig heller jeg skal bli flinkere å starte tråder av typen "Akira Kurosawa" eller "Erik Poppe".
Link to comment
Share on other sites

 

Men hvorfor kan man ikke starte slike tråder i "generell diskusjon"? Jeg ville ikke stusset om jeg så en topic som het "Ingmar Bergman" eller "Oliver Stone" der. Ei heller "Rear Window" eller "Raging Bull". Synes det er helt passende å ha slike diskusjoner der. Problemet er kanskje at ingen starter slike tråder...

 

Nei, og der treffer du jo egentlig spikern.

 

Forumet "generelt forum" blir så "generelt" og kaotisk at nye tråder der nesten aldri skjer. Min opprinnelige idé var at et forum med rett og slett regissører og muligens filmer for hver tråd ville gjøre forumet mye ryddigere, og gjøre det mye lettere for alle å starte nye tråder.

 

S,

Link to comment
Share on other sites

 
 
 

Hehe... Was it really that long? :P

 

Du står på, det skal du ha.

 

Oppdatering:

 

Jeg synes fortsatt idéen er bra. Synes vi burde prøve den(Altså regissørforumet). Hvis det ikke fungerer, så heller vi trådene tilbake i Generell Diskusjon.

 

S,

Link to comment
Share on other sites

 

For egen del synes jeg ikke du trenger begrense deg til et regissørforum, jeg synes det hadde vært spennende med et et Bak Kamera forum hvor folk som aktivt jobber med film kan poste, hvis du drar den litt lenger kan alle få sitt eget subforum, dvs foto, regi, manus, til og med sminke hehe. jeg ser ikke noe negativt i det, i lengden kunne det utviklet seg til noe stort, eller blir det kanskje å håpe på litt for mye av det gode?

 

Jeg deler dog bekymringene til Melkor, men hvis man nå mener at dette er bunnen (i forhold til besøkende og trafikk) så er det vel bare å kjøre på.

Link to comment
Share on other sites

 

Argumentet med aktivitet virker litt bakvendt for meg. For det første fordi det ikke spiller noen rolle for min del. Noenganger poster folk mye og andre ganger lite. Tror det er feil å se det på den måten. Vi er 150 medlemmer. Det er i teorien masse folk. Dette forslaget var mest for orden sin skyld uansett. Dessuten tror jeg helt sikkert det ville blitt endel interessante debatter utav det.

 

Det blir altså å se omtrent slik ut, bare norsk liksom. Jeg synes det er verdt et forsøk. Synes det er greit å være åpen for å prøve ut idéer hvis man vil ha et fint forum. Som sagt, funker ikke regissørforumet, så kan vi bare flytte alt inn i generell debatt igjen.

 

Men jeg tror Generell Debatt hadde fungert bedre om det f.eks var det eneste forumet, slik f.eks VG Debatt sitt filmforum er. Jeg antar folk flest har bokmerket hovedsiden, ikke Generell Debatt. (Misforstå meg rett da; ønsker ikke å skrelle ned til det forumet. Multiforum-konseptet er good shit det.)

 

Topher: Vi har på en måte to filmskapingsforumer. Det ene er ment for å legge ut egne prosjekter(men det er mye rot der, og regler er ikke satt opp), og det andre for mer tekniske ting(dette har vært urørt i massevis av måneder nå). Å sette opp flere kunne jo kanskje vært en idé, men det må planlegges.

 

Det er egentlig mye som kommer til å skje med forumet etterhvert. Problemet er bare at jeg sovner i gangen hver dag etter jeg kommer fra jobb. Våkner alltid midt på natten med hodet i støvel ved at katten min tisser på meg. Jaja.

 

S,

Link to comment
Share on other sites

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
  • Create New...