Jump to content

Bildequiz - Light


Svankmajer
 Share

Recommended Posts

BildeQuiz - Light

 

Dette er et forsøk på å holde Bildequiz-tråden mindre, ermmm.. elitistisk, og la folk som ikke er like oppdatert på den type rariterer og b-filmer slippe lettere til. Derfor har jeg delt Bildequizen i to deler, der den vanskelige delen sikkert blir omtrent som før, mens dette er en bildequiz for mer aktuelle(Spiderman 3) og folkekjente(f.eks Flåklypa, Amelié, Monty Pyhon etc) filmer.

 

Har en forhåpning om at folk klarer å skille sånn ca. hva slags filmer som hører til i hver bolke.

Hvis du er i tvil - så kan det sikkert hende filmen går an å poste begge plasser.

 

Er dette en upopulær ordning som ikke funker i lengden så er det ingen sak å slå trådene sammen igjen.

 

Hvem som helst kan begynne.

 

S,

Link to comment
Share on other sites

 
  • Replies 6.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

 

Hm. Litt usikker på dette opplegget. Eg mistenkjer at folk anten vil sky denne tråden eller lage ein vits ut av han.

 

Vel, svaret er i alle fall Ace Ventura: Pet Detective. Her er eit nytt bilete:

 

http://blogs.warwick.ac.uk/images/ccarter/2005/07/26/eraser.jpg

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 

Hm. Litt usikker på dette opplegget. Eg mistenkjer at folk anten vil sky denne tråden eller lage ein vits ut av han.

 

Fordi det er en tråd for filmer det er enklere å gjette seg til? Hvorfor?

Merk at det ikke trenger å være Hollywood-blockbusters, folkens(selv om det sikkert er innblandet).

Poenget er bare at det ikke skal være like vanskelig som i den andre.

 

S,

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 
 
 
 
 

Eraser var rett, ja. Hm. Litt slapt av meg å ikkje oppdage at filnamnet til biletet var nettopp "eraser.jpg". Jaja.

 

Fordi det er en tråd for filmer det er enklere å gjette seg til? Hvorfor?

Fordi brukarane her gir inntrykk av å fnyse litt av folkeleg film. Men det ser jo ut til at tråden er godt i gong, så kanskje eg tok feil.

Link to comment
Share on other sites

 
 
.

Fordi brukarane her gir inntrykk av å fnyse litt av folkeleg film.

 

Neida, men alle fnyser jo av en eller annen film. De folkelige er sikkert oftere utsatt.

Tror få som liker film fnyser av filmer kun fordi de er folkelig.

 

S,

Link to comment
Share on other sites

 
Tja. Kan hende du har rett. Eg har kanskje berre fått IMDb-folket i halsen. Alle desse latterlege fjolsa som skrik ut om at "OMFG!!11! Fellini is teh shit!!!11!11!", og ber alle n00bs som meiner noko anna om å "stick to Hollywood crap". Det går ikkje an å diskutere med slike.
Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 
 
 
 
 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
  • Create New...