Jump to content

Flytter til Norge, trenger litt hjelp m.h.t. jobb


Doctor Downs
 Share

Recommended Posts

Jau, lenge sida sist. Kommer for aa bidra lite nytt og bare be om hjelp fra dere til egne "problemer". Jeg copy-paster like gjerne fra innlegget jeg nettopp skrev paa Kreativ1-forumet. Beklager den tilsynelatende latskapen, men jeg har plutselig faatt litt av hvert aa styre med i anledning, vel, dette.

 

Er fullt klar over at dette er et diskusjonsforum for filminteresserte og ikke nodvendigvis folk som jobber i film eller TV, men det skader vel ikke aa prove.

 

 

 

Hei, hei!

Jeg er en Avid-klipper som bor og jobber frilans i London for oyeblikket, men planlegger aa flytte til Oslo om et aars tid og har i den anledning nen sporsmaal jeg hadde haapet neon kunne hjelpe meg med.

1. Bruker de storste TV-selskapene i Oslo stort sett frilansklippere eller ansetter de som regel i full stilling?

1a. Hva kan jeg forvente aa tjene i forkjellige klipperstillinger i forskjellige selskap? varierer det veldig fra selvskap til selskap, f.eks mellom TV-stasjoner og spesialiserte postproduksjonshus?

1b. Hva er vanlig aa kreve per time/dag som frilansklipper?

2. Hvilke selskaper bruker hvilke programvarer? Gaar det stort sett i Avid? Det er aarevis siden jeg har jobbet med Final Cut, men kan sikkert lett komme inn i det igjen hvis det fortsatt brukes her.

3. Er det ansett som vanskelig for erfarne relativt TV-profesjonelle aa faa seg jobb i Oslo for tida? Har selv holdt paa i et par-tre aar.

4. Hvor er det best aa lete etter jobber? Finnes det et norsk svar paa Production Base, Grapevine, etc., altsaa jobbsider dedikert til film- og TV-profesjonelle? Er det noen nettsider jeg bor gjore meg kjent med for jeg kommer?

Paa forhaand takk for all hjelp!

 

Link to comment
Share on other sites

 

Heisann!

 

Send en PM til pretender, han kan nok svare på mye av dette. Utover det vet jeg at NRK bruker Avid, og at du kanskje burde sende en åpen søknad dit.

Link to comment
Share on other sites

 
 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
  • Create New...