Jump to content

Likes, på mitt Diskuterfilm?


Zelmo Swift
 Share

Recommended Posts

Aner ikke om dette er praktisk mulig eller ikke, men jeg tror et system hvor man kan "like" individuelle innlegg (som på Facebook og noen andre nettforum, f.eks Spillegal) har potensiale for å øke aktiviteten på forumet. Kompetansen og interessen til folk her inne har etterhvert blitt så spissa at mange skriver anmeldelser, artikler og meninger om ting man kanskje ikke har så mye å si om selv, men som man likevel setter pris på. Likes kan være en måte å gi positiv tilbakemelding på i denne typen situasjoner, i tillegg til at det vil bli mer motiverende å ta seg tid til et innlegg om det er en større sjanse for at man i hvert fall får noe igjen for det. Det er kanskje banalt, men denne type belønninger fungerer faktisk. Å like noe kan dessuten fungere som et slags bokmerke, som gjør det lettere å gå tilbake til gode enkeltinnlegg som ellers ville forsvunnet i lange, gamle tråder.

 

Hva tror folket? Er dette noe som lar seg gjennomføre, Svank?

Link to comment
Share on other sites

 

Joda Zelmo, det er praktisk mulig. Er en enkel funksjon man kan slå på. Det ser ut som sånne plusstegn oppe i høyre hjørne av postene. Man kan også velge om man vil at "likes" skal være synlig kun for den som har skrevet posten, eller at den skal synes offentlig for alle.

Jeg foreslo dette i 2010 av akkurat samme grunn. At man kan vise at man setter pris på et innlegg eller en artikkel uten at man nødvendigvis har noe å si. Noe jeg vil si er tilfellet ofte. Det ble nedstemt av forumet demokratisk. Hovedargumentet virket at folk var redd folk kom til å slutte å poste og bare trykke "likes" i stedet, og diverse andre grunner jeg ikke helt husker på stående fot.

Du kan lese tråden, diskusjonene og avstemningen her og her.

Link to comment
Share on other sites

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
  • Create New...