Jump to content

200-kroners-grensa


Melkor
 Share

Recommended Posts

 
 
Det var vel ikke akkurat forventet at de kom til å endre på akkurat dette i sitt reviderte statsbudsjett. Kanskje skjer det noe neste høst etter at det nye Stortinget og den nye regjeringen har fått satt seg, men jeg tviler også på det.
Link to comment
Share on other sites

 
^ja, synes det er litt tidlig å begynne å mase om det allerede nå, siden det er så ny regjering. men hadde jo uansett vært flott om de hadde fått økt den med en gang:|
Link to comment
Share on other sites

 
Dette kommer aldri til å skje. Dette har politikere fra flere partier og regjeringsalternativer sagt gang på gang, men mest i valgkampen, og med en gang den er vunnet så driter de i det. Nei, eneste måten å få til en nogenlunde ok pris over grensa er å kjøpe for under 200,-, eller rett og slett smugle.
Link to comment
Share on other sites

 

^ja, synes det er litt tidlig å begynne å mase om det allerede nå, siden det er så ny regjering. men hadde jo uansett vært flott om de hadde fått økt den med en gang:|

 

Om det var siktet til meg; jeg bare postet en link. Om du ikke mente meg, men mer generelt; ja, enig i det. Dette er for så vidt ikke noen stor sak for meg personlig, jeg gråter meg ikke i søvn av 200-kroners-grensen, men det hadde jo selvfølgelig vært finfint om grensen hadde blitt økt. Om ikke til 1000kr, så hadde det likevel vært kjekt med en liten økning. Det er mye som ligger i grenseland, og rett over 200kr også.

Link to comment
Share on other sites

 

Om det var siktet til meg; jeg bare postet en link. Om du ikke mente meg, men mer generelt; ja, enig i det. Dette er for så vidt ikke noen stor sak for meg personlig, jeg gråter meg ikke i søvn av 200-kroners-grensen, men det hadde jo selvfølgelig vært finfint om grensen hadde blitt økt. Om ikke til 1000kr, så hadde det likevel vært kjekt med en liten økning. Det er mye som ligger i grenseland, og rett over 200kr også.

 

neida, dette var ikke rettet personlig mot deg, men generelt. for har sett folk syte over det på andre sider, blant annet dagbladet.no der du linket til..

Link to comment
Share on other sites

 
  • 3 weeks later...
Problemet er at mediadekning er alt i politikk. Denne saka vil vere gløymd om ei veke eller to, og derfor veljer styresmaktene heller inntektene. Folk vil framleis irritere seg over den låge tollgrensa, men dei vil halde fram med å handle i utlandet likevel.
Link to comment
Share on other sites

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
  • Create New...