Jump to content

Coming Distasters!


blausen
 Share

Recommended Posts

 
 
Nå føler jeg at jeg henger litt etter her (i og med at jeg ikke svarer før nå), men jeg må innrømme at dette ser ut til å være noe jeg kan finne på å ta turen på kino for å se (var ikke det en jævlig plagsom setningsoppbygging?). Hvis man bare pøser på med action og ignorerer et utstrekt plot, kan dette bli veldig fornøyelig (såklart, som dere andre har vært inne på, på en ekstremt cheesy måte)
Link to comment
Share on other sites

 
  • 3 weeks later...
 
  • 3 weeks later...
 
 
  • 2 weeks later...
 
  • 1 month later...
 

Caché får dessuten en remake allerede i 2009 av Ron Howard (tror jeg det var), noe som heller ikke gir mye mening. Tipper de i det minste vil prøve å visualisere trusselen familien i filmen opplever med masker eller noe når den skal hollywoodiseres, og det vil vel i så fall ta bort mye av nerven i filmen.

 

EDIT: Jeg ble seriøst provosert og lettere deppa av å se den traileren. For et sløseri med talent.

Link to comment
Share on other sites

 
Lurer på om de kommende Varg Veum-filmene kommer til å bli fiaskoer i forhold til bøkene de er basert på, etter det jeg har lest om hvordan de er laget. Virker på meg som om det er inngått for mange kompromisser for å nå ut til flest mulig, bl.a. ved at tyske produsenter har lagt føringer om hvordan Veum skal fremstilles, at action skal prioriteres framfor karakterbygging osv. En liten detalj som at Veum skal kjøre rundt i en egen bil kan ødelegge mye av opplevelsen for min del, ettersom den dårlige økonomien til detektiven er en ganske viktig del av bøkene. Virker som om essensen i bøkene og i Varg Veum-karakteren har gått litt tapt på veien, og at vi har litt standard action i vente som kunne vært skrevet og spilt av hvem som helst.
Link to comment
Share on other sites

 

Haneke følger opp den briljante Cache' med en remake av sin egen film, Funny Games.

Høres i bunn og grunn helt meningsløst ut. Og av traileren virker det jo ganske kjedelig:

 

http://video.msn.com/v/us/fv/fv.htm???f=ms...72-f281e8d11864

 

Ja, dette var nesten provoserende. Like uforståelig at denne lages som at bilde-for-bilde remaken av Psycho ble en realitet. Vet ikke om jeg kommer til å gidde å sjekke ut denne, til tross for at jeg er en stor Haneke-fan.

Link to comment
Share on other sites

 
  • 3 weeks later...
 
Hvorfor får Ulrik Imtiaz Rolfsen lov til å filmatisere den ene norske romanen etter den andre, egentlig? Det er tydelig at han er en regissør for de store massene som er villig til å inngå selv de flaueste kompromisser for å favne bredest mulig, og det er vel greit så lenge han holder seg til filmer av typen Izzat. Men så gikk han jo på trynet allerede med Bitre blomster, og jeg vet ikke om en Ambjørnsen-fiilmatisering vil bli noe bedre.
Link to comment
Share on other sites

 
Harald Zwarts eller hvordan i F man skriver det, skal lage oppfølgeren til Pink Panther remaken, igjen med Steve Martin i hovedrollen. Og Peter Sellers snur seg i graven atter en gang. Hvordan ser innbyggerene her i forumet på Zwart? Jeg synes han er bare 1 hakk over der Uwe Boll befinner seg (som er filmhelvete på jord). Lange Flate Baller. som han produserte, var mer tortur å komme gjennom enn Alone in the Dark. Og nå fortsetter han med Pink Panther2 - eneren var så pinlig og skamfull jeg hadde lyst å gråte en skvett. Hvor er blasfemiparagrafen når en trenger den. What a world what a world.
Link to comment
Share on other sites

 
Nå er jeg særdeles glad for at jeg aldri gadd å se Lange Flate Ballær, og har kun sett deler av Pink Panther, som absolutt virket grusom. Agent Cody Banks er også blant det flaueste jeg har sett. Men One Night At McCool's likte jeg faktisk ganske godt når jeg så den for en del år siden. Så tja, jeg tror vel at Zwart muligens kan lage noe bra om han virkelig vil, men det virker som at han bare har hoppet på Hollywood/popularitetsbølgen, og bare gjør det han vet er innbringende. Per i dag står han ikke høyt i mine øyne.
Link to comment
Share on other sites

 

Han er på et punkt hvor han ikke har et navn noe annet sted enn hos det norske publikum og hos produsenter som trenger personer som lager det de ber om. Å være Hollywood-regissør er ikke bare bare. Nå kan man alltids argumentere for at det finnes muligheter for å filmatisere smalere prosjekter også, og å få finansiert disse, men Zwart ser ut til å like seg i Hollywood-land. Kanskje han prøver å bygge seg opp et navn, og heller bane vei for bedre filmer ved å bevise at han er solid snarere enn kunstnerisk. At han sikter mot å bli mer en Zemeckis enn en PTA innenfor Hollywood. Antageligvis et ganske stort budsjetthopp fra Agent Cody Banks til The Pink Panther 2 (om man skal anta at oppfølgeren har omtrent samme budsjett som den første, og etter rollelisten å dømme så kan det fort hende). Det hjelper selvfølgelig på å jobbe med såpass store navn som han gjør nå, og om han får en hit, og klarer å opparbeide seg et navn i Hollywood, så skal man ikke se bort i fra at han kan få et relativt stort budsjett, og ganske god kontroll. Spørsmålet er om han egentlig virkelig har lyst på full kreativ kontroll, eller om han liker seg i en klart definert regissørrolle.

 

Filmene han har laget til nå har ikke vært spesielt fantastiske, det er helt klart. Vanskelig å si hvor mye han har inne egentlig. Hadde vært morsomt om han hadde fått penger til et mer personlig prosjekt en eller annen gang.

Link to comment
Share on other sites

 

Filmene han har laget til nå har ikke vært spesielt fantastiske, det er helt klart. Vanskelig å si hvor mye han har inne egentlig. Hadde vært morsomt om han hadde fått penger til et mer personlig prosjekt en eller annen gang.

 

Husker Jos skrøyt noe av noen kortfilmen han hadde lagd tilbake i tiden.

 

Men slik jeg har forstått Zwart så er det ikke nødvendigvis kunstneriske begrensinger som har puttet han på den hyllen han er på. Vi snakker om en mann som ble utdannet på Filmskolen og skamløst presenterte seg med Tilbake Til Fremtiden som sin favorittfilm noensinne.

 

Han er nok ingen stor filmradikaler på noen måte. En fantastisk rund konservativer, more like.

 

S,

Link to comment
Share on other sites

 

Utifra ambisjonene han har hatt, var han iallefall en stund på rett spor. Det stod vel egentlig litt og falt med USA-debuten hans, One Night at McCools, som var godt håndverk. Men trass i en del gode navn; den ble jo aldri noe "big break", og da blir plutselig utsiktene annerledes. Da blir det den lange veien.

 

Han har aldri gitt seg ut for å være noen radikaler, og Back to the Future er da en utmerket film på sitt felt.

 

Et felt der det nok er litt for mange om beinet.

 

Og jeg tviler på at han har nok "ekstra" til å nå opp, trass i en gode debutfilm (Hamilton) og et knippe gode reklamefilmer (har ikke sett kortfilmer). Men du vet jo aldri, det finnes langt mer pregløse regissører som har gjort det bra.

Link to comment
Share on other sites

 
  • 1 month later...

Marcus Nispel, som lagde den forferdelige remaken av Texas Chainsaw i 2003 og den enda mer forferdelige remaken av Veiviseren ifjor, Pathfinder, skal lage den forferdelige remaken av Friday the 13., med Michael Bay som produsent. Manus av de som skrev forferdelige Freddy VS Jason.

 

Forferdelig.

Link to comment
Share on other sites

 
 
  • 2 weeks later...
 

Nå er ingenting hellig.

The Seven Samurai

 

Den har da fått sine remakes tidligere (Magnificent Seven), men dette viser hvorfor jeg omtrent aldri er på kino lenger. Hollywood går på tomgir, all originalitet er borte fra de store studioene siden fallhøyden er for stor grunnet størrelsen på budsjettene.

 

Det verste er nok at publikumet er så historieløst at de faktisk går og ser filmen. Så jeg tror ikke den blir en disaster for studioet.

Link to comment
Share on other sites

 

Haha, fy faen..

Fine innlegg i kommentarfeltet:

NNNNNNNNNNNNNNNNNNNNOOOOOOOOOOOOOO!!!!!!!!!!

 

Why? This is a crime! Why can't there ever be an original idea in cinema these days? Oh yeah, and also...

...NNNNNNNNNNNNNNNNNNNNOOOOOOOOOOOOOO!!!!!!!!!

 

You just simply can't do a remake of something that god (kurosawa) has done, it's outrageous, it's stupid, for what would you want to make a remake of a masterpiece? *beep* remakes. Whoever is the director, if I see you in real life I’m going to kick your *beep* balls off and god will punish you for the rest of your life and afterlife. If someone agrees with this remake then you do not love movies, so you do not have anything to say.

 

I am weeping like a little girl.

 

The dark ages are upon us.

Link to comment
Share on other sites

 
 

Manus ved Thomas Moldestad sier vel det meste om hvordan dette kommer til å bli.

 

Er det galt også nå da. Studerte Filmvitenskap med ham, og han er en god mann. Men Kalde føtter burde han nok unngått. Men det er filmer som Loop som er mer hans greie, og han redder nok litt av troverdigheten il Veum siden han selv er bergenser.

Link to comment
Share on other sites

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
  • Create New...