Jump to content

Coming Distasters!


blausen
 Share

Recommended Posts

Han har da laget Willow! :)

 

Dessuten synes jeg Apollo 13 fungerer bra.

 

Han er jo en av de mest hollywoodske regissørene du kan spa frem, Howard, Spielberg og Zemeckis, da snakker vi den hellige hollywoodske treenighet. Jeg kan godt takle en del av filmene hans selv, men ingen av de er noen store filmopplevelser. Han er jo en trygg håndverker som, fra en produsent sitt ståsted, er ypperlig. Omtrent like spenstig som en katt uten bein dog.

 

Han burde kanskje holdt seg til skuespill. Liker han i American Grafitti så vidt jeg kan huske.

Link to comment
Share on other sites

 
Begynner å bli ganske lenge siden både Williow og Apollo 13. Dessuten er han jo en sjangerfilmregissør. Hvordan skal han behandle materialet til en europeisk intellektuell? Hvordan kan en som har planer om å filmatisere to Dan Brown-romaner på rad gjøre noe smart med manuset til Caché? Det må gå fullstendig på trynet, jeg kan ikke forestille meg noe annet. Tipper han vil prøve å visualisere trusselen familien blir utsatt for med noen masker eller noe sånt, og dessuten kommer han sikkert til å vri historien slik at familien blir mer sveiset sammen av problemene de møter, ikke splittes. Og på den måten misforstå mye av poenget. Familieproblemene karakterene i originalen opplever passer jo ikke med Hollywoods familiemoral.
Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 

den der filmen høres jo helt fjern ut. osama bin laden, uwe boll i boksekamp og verne troyer.. og sikkert enda flere ting som plusser på idiotien, men har ikke satt meg så inn i hva filmen går ut på.

spillet er jo forsåvidt rimelig dårlig så vidt jeg kan huske.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
Det er tross alt enklere å melke andres ideer i stedet for å finne på sine egne. Men tar du De Andres Liv ut av den historiske settingen den er lagt til mister den nesten alt av verdi. Hvordan de har fått med seg Sydney Pollack klarer jeg heller ikke vri hjernen rundt.
Link to comment
Share on other sites

 
  • 2 weeks later...

Hva er greia med remakes? Det vitner om så utrolig dårlig kreativitet.

 

Nja... er ikke nødvendigvis enig i det. Det er ikke mindre kreativt å lage en remake enn det er å filmatisere en roman. Resultatet er uansett at filmen bygger på et allerede kunstnerisk verk. Problemet er vel ofte at man velger å remake filmer som i utgangspunktet er godt likt og da tørr ikke produsentene å endre for mye.

 

Når det er sagt så er det jo fascinerende at dette med remakes bare blir uglesett innen filmverdenen. Det er mye sjeldnere at folk hisser seg opp over coverversjoner innen musikk... Jeg tror vi bare må innføre coverbegrepet også innen film.

 

"Ron Howard har besteme seg for å covre Michael Hanekes Caché" :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

 

Joda, men det blir liksom ikke helt det samme når det er innenfor samme presentasjonsformat. Å sammenligne en remake med en filmatisering blir feil, du må heller sammenligne det med å skrive om romanen. Det blir uansett litt teit. Coverversjoner er mer en hyllest spør du meg, selv om mange filmer også er det. Litt av greia er vel kanskje at det skal mye mer til å remake en film enn å covre en sang?

 

Hvis det først skal gjøres så bør kun grunnhistorien gjenbrukes og hele greia settes i en annen setting, slik som opptil flere westernregissører har gjort med filmene til Kurosawa (Yojimbo => A Fistful of Dollars, Seven Samurai => Magnificent Seven etc).

Link to comment
Share on other sites

 
En meget enkel grunn til at mange filmer blir remade i USA er fordi Amerikanere har til tendens å ikke like subtitles ;) Mange regisører lar gjerne Amerikanere remake filmene derers fordi det ofte bringer mer publisistet til den orginale filmen deres.
Link to comment
Share on other sites

 

Eller som Bong Joon-ho (regissøren av den koreanske filmen "The Host" som ryktes å bli remaket av Hollywood) uttrykker det:

 

"Maybe three or four years down the line, if The Host [remake] comes out, and there's a cool director who takes it on and makes it a real great film, then I'd be very happy...On the other hand, if it's just crap, I think I'd be happy, too, because then people would be like, 'Oh, yeah, Bong's original was really good.' So, for me, it's a win-win situation.

 

Vi må huske på at filmindustrien, med Hollywood og de store studioene i spissen, er en superkommersiell bransje (der fikk du vite noe nytt!), og fra et kommersielt ståsted er det ikke vanskelig å se hvorfor de ønsker å spinne videre på filmer som har vært suksess til andre tider eller andre steder i verden.

Link to comment
Share on other sites

 

Det teite med remakes er alle de friske pengene som kastes etter filmer som i de beste tilfellene ender opp middelmådige. Hvorfor lage en remake av The Fog når du kan bruke pengene på å realisere Hobo With a Shotgun?

 

1LlazPgxKrA

Link to comment
Share on other sites

 
  • 4 weeks later...
 

En av trailerne til die hard 4 ser jo litt heftig ut, når han jogger oppå et fly eller noe sånt, og forskjellig annet, husker ikke hvilken det er. den ser jo ut som noe drit ja, men samtidig som noe stein hakke tullete tøv som kanskje er litt verdt å se. Bruce Willis er tøff som vanlig.

 

Men må si at jeg ville vel heller sett Hobo with a shotgun som film enn die hard 4. Hører noe rykter om at de har fått den med som en av trailerne før grindhouse i canada. Rimelig tøft.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 
 
 

Hva fa...? Edward Norton skal spille Hulken i neste Hulk-film. Det kan vel ikke bli noe annet enn total katastrofe. The Incredible Hulk blir sikkert ikke mye å glede seg over uansett, men med en så malplassert skuespiller i hovedrollen ...

 

Hm, jeg liker jo Ed Norton, noen burde gi den mannen en god rolle så fort som mulig...

Hadde sjansen til å se The Illusionist ca 4-5 ganger på en flytur, men klart ikke lide meg gjennom noe særlig mer enn et par minutter i gangen. Da blir det heller The Departed en to-tre ganger :)

 

Det er jo ikke lenger Ang Lee bak rattet, ikke at jeg så hans Hulk, men kanskje dette blir OK? Kan jo faktisk bli bedre enn The Illusionist :)

Link to comment
Share on other sites

 
  • 1 month later...

Noen har fått det for seg at dette kan bli en god film, med tanke på all volden de pakker inn i traileren, så vitner det om manko på f.eks. story eller skuespill. Dette kan ikke bli annet enn tidenes størst førbainna skitfilm!

 

John Rambo (Rambo 4)

Link to comment
Share on other sites

 
 

Noen har fått det for seg at dette kan bli en god film, med tanke på all volden de pakker inn i traileren, så vitner det om manko på f.eks. story eller skuespill. Dette kan ikke bli annet enn tidenes størst førbainna skitfilm!

 

John Rambo (Rambo 4)

 

Nei nei, da Rambo hopper opp på den jeepen og smører sjåføren utover frontruta var jo fantastisk. Blir sikkert noe underlig ræl, men jeg synes jeg værer en film det er verdt å gå på kino for uansett. Rambo er jo pur nostalgi.

Link to comment
Share on other sites

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
  • Create New...