Jump to content

Musikk!


Zann
 Share

Recommended Posts

Bare hørt gjennom en gang. Førsteinntrykket var at det hørtes veldig likt ut som forrige plate, og at jeg akkurat nå kanskje er lei av sounden. Hørte mye på første plata. Skal på konsert i sommer da, får se om det vekker mer interesse da.
Link to comment
Share on other sites

 
Jeg falt aldri helt for den forrige plata deres. Et par sanger jeg likte veldig godt, resten fikk jeg ikke noe ut av. Synes dette er bedre jevnt over, samtidig som jeg sliter med å plukke ut enkeltlåter jeg liker veldig godt. Helt klart noe jeg kommer til å sette på en gang i blant, men ikke noe som peker seg ut blant årsfavorittene.
Link to comment
Share on other sites

 
 

Hørte litt på Fleet Foxes-plata i dag. Det er jo pent og lett å høre på. Men det slo meg - jeg husker ikke en eneste låt fra førsteplata, og den hørte jeg faktisk en del på. Jeg tror ikke jeg kommer til å huske en eneste sang fra denne plata heller, hvis jeg setter den på igjen om et år. Det er heismusikk, er det ikke? Og jeg tror ikke jeg hadde klart å skille denne nye fra den forrige i en blindtest.

 

Selv hører jeg bare på Elvis Costello for tida. Jeg har endelig brutt koden! Skjønner ikke hvorfor jeg ikke har sett lyset tidligere, han har (eller, hadde) jo alt man trenger: vidd, bitterhet og angstbiterskhet. For en helt.

 

Sjekk det sure trynet! 10/10

 

http://www.youtube.com/watch?v=fJKt-DhII_4

Link to comment
Share on other sites

 

Jo, jo, Fleet Foxes er litt anonym. Men med gjentatte lytt kommer hitpotensialet frem, synes låtmaterialet her er langt sterkere enn på debuten.

 

Siden du har brutt koden, hva er det definitive stedet å starte med Costello?

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 
  • 1 month later...
Katrine Moholt er sommerklar med Allsang på grensen-cd. Hun kan medgi følgende (nesten som argumentasjonen til de fleste frp-politikere): - Vi byr på musikken folk flest vil ha. Jeg er oppriktig glad i musikk som ofte oversees, ja, til og med rakkes ned på av besserwissere og i pressen. Musikksnobbene stempler folkelige favoritter som harry og dømmer dem nord og ned. Det er jeg lei av. Jeg slår stolt et slag for folkefavorittene.
Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 
 
 
  • 2 weeks later...
 
  • 2 weeks later...
 
Trivelig låt dette her, selv om jeg er voldsomt lite fæn av souldame-gaulinga helt på slutten. Satser uansett på at det blir bra greier, selv om Girls fremstår veldig som et sensommern-2010-band for min egen del.
Link to comment
Share on other sites

 
  • 3 weeks later...
 
  • 1 month later...
 
  • 3 weeks later...
 
  • 3 weeks later...
 
 
  • 2 weeks later...
 
 

"Harmony in Ultraviolet og Endless Summer lisssssom."

 

Er også interessert i en slik liste. Har egentlig pinlig lite peiling på ambient, selv om jeg føler det er "en sjanger for meg", til tider i hvert fall.

Link to comment
Share on other sites

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
  • Create New...