Jump to content

Bloodrayne


blausen
 Share

Recommended Posts

BLOODRAYNE

Regi: Uwe Boll

95 mins

 

http://movies.apple.com/moviesxml/s/independent/posters/bloodrayne_l200511161535.jpg

 

Uwe Boll trenger ikke noe nærmere introduksjon. Mannen begynner å bli en levende legende.

Jeg har tatt en titt på hans nyeste epos, Bloodrayne. Hva har vi i vente av den gale doktoren denne gangen?

 

Bloodrayne er en adapsjon av et dataspill som kom ut i 2002 med samme navn. Jeg har faktisk spilt spillet en viss grad, som var sånn passe underholdende i ca. 1 time. Handlingen i spillet husker jeg ikke konkret, men syns å huske at Bloodrayne var halvt vampyr/halvt menneske, som kjempet mot nazier som letet etter hellige skatter. Etterhvert ble naziene gærne zombier og blodtørstige vampyrer av en eller annen grunn. Spillet scoret mest på mengder av blod og innvoller.

 

http://www.armchairempire.com/images/Reviews/XBox/bloodrayne/bloodrayne-1.jpg

Mayhem!

 

I filmversjonen er historien og settingen helt annerledes, ikke ulikt Bolls andre film/spill-kreasjoner. Det eneste som er likt er vel strengt tatt karakteren BloodRayne. Og helt greie mengder med blod og vold, selvfølgelig. Forøvrig har BloodRayne faktisk stilt opp naken i Playboy, men av frykt for at mindreårige vil tulle seg bort her inne, vil jeg spare de for sjokket av å legge ut bilder her.

 

Som film er Bloodrayne selvfølgelig et makkverk. Hey, det er jo Boll som står bak. Mens der mesterverket House of the dead og den noe tammere Alone in the dark hadde sin porsjon underholdning, er dette bare uhorvelig kjedelig hele veien igjennom. Bolls mest velproduserte film sålangt er nok også blitt den med tammest underholdning. Jeg savnet faktisk nu-metal mayhem sekvensene.

 

Boll har et kobbel med kjente skuespillere i denne filmen, men de gjør faktisk en verre jobb enn i noen av hans andre filmer. Jeg får fnatt av Kristina Loken i hovedrollen, mens biroller som Michael Madsen, Ben Kingsley og Meat Loaf sliter fælt med noen horrible frisyrer og stive ansiktsuttrykk. Spesielt Kingsley og Meat Loaf har vært spesielt uheldig i kostymeavdelingen.

 

http://reel.com/content/reelimages/home2006/0105_bloodrayne.jpg http://www.aceshowbiz.com/images/still/preview/bloodrayne_08.jpg

We are the trannies!

 

Historien handler noe om at sjefsvampyr Kingsley søker etter 3 artifakter som gjør ham superudødelig. Dessverre regner han ikke med at hans bortkomne datter Bloodrayne er på vampyrjegernes side, og vil stoppe terroren. Så etter mye svada og blablabla, er det duket for en blodig og bitter kamp mellom det gode og det onde. Filmen veksler mellom altfor mørke settinger (dårlig lyssetting), frenetiske flashbacks hvert femte minutt, og episke ridescener. Og innimellom får vi endel blod, litt pupper og mye elendig skuespill. Plotthuller og ulogisk handlingsmønster skjer selvfølgelig veldig ofte, et must i enhver Boll-produksjon.

 

Boll hadde nok rett i at denne filmen er 10 ganger bedre enn hans forrige film, men samtidig har underholdningsverdien sunket 32 ganger. Nå er vi alle spent på hvordan hans ridder-epos Dungeon Siege blir, som ryktes å vare bortimot 3 timer. Unngå lidelse, ikke se Bloodrayne

Link to comment
Share on other sites

 

En herlig anmeldelse, Blausen. Frontstuff-material når vi får opp fremsiden. :D

Sure as buttons!

 

Når neste Uwe Boll film kommer så må vi gjøre en dobbeltanmeldelse, så kan vi konkurrere om hvem som klarer å slakte filmen mest i biter. Ingen metoder forbudt. Hva sier du?

 

S,

Link to comment
Share on other sites

 

Når neste Uwe Boll film kommer så må vi gjøre en dobbeltanmeldelse, så kan vi konkurrere om hvem som klarer å slakte filmen mest i biter. Ingen metoder forbudt. Hva sier du?

 

S,

 

 

Tja, jeg vet nå ikke helt. Tar sikkert 4 år før jeg klarer å samle nok guts til å se en 3-timers Boll extravaganza

Link to comment
Share on other sites

 
 
Fyren fortjener ikke oppmerksomheten! Fysjom, fyren er en skamplett på filmhimmelen, filmene er bare provoserende dårlig, ikke morsomt å se engang - han MÅ i glemmeboken fortest mulig, det KAN finnes folk der ute som påvirkes til at dette er bra film anno 2006 - disse MÅ avklimatiseres og utsettes for 70tallet som raskt som mulig.
Link to comment
Share on other sites

 
 

Lurer på hvordan Postal blir. Boll sier jo selv at dette skal bli hans første komedie. Og for å underbygge det har han fått tak i selveste Gary Coleman i hovedrollen. Nice Move!

 

 

http://www.lacoctelera.com/quefuede/imagen/Gary%20Coleman02.jpg

Link to comment
Share on other sites

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
  • Create New...