Frenzy 5 Posted November 18, 2012 Report Share Posted November 18, 2012 Vi får gå videre til neste ti-år. Her er min: 1. R.E.M. - Radio Free Europe2. R.E.M. - I Believe3. R.E.M. - Time After Time (AnnElise)4. R.E.M. - Fall On Me5. R.E.M. - Gardening at Night6. R.E.M. - Feeling Gravitys Pull7. R.E.M. - So Central Rain (I'm Sorry)8. R.E.M. - These Days9. R.E.M. - A Perfect Circle10. R.E.M. - Pilgrimage 11. R.E.M. - Laughing12. Talking Heads- Crosseyed and Painless13. The Cure- Just Like Heaven14. Yoko Ono- Walking on Thin Ice15. Paul Simon- Homeless16. U2- I Still Haven't Found What I'm Looking For17. Pixies- Debaser18.The Smiths- There's a Light That Never Goes Out19. R.E.M. - It's the End of the World As We Know It (And I Feel Fine)20. The Human League- Don't You Want Me Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Angeleno 0 Posted November 18, 2012 Report Share Posted November 18, 2012 Hyena er den beste låten til R.E.M. da. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uruloki 15 Posted November 18, 2012 Report Share Posted November 18, 2012 Feil, Oddfellows Local 151! Dette var absurd vanskelig, kanskje verre enn de to foregående. Mer eller mindre en delt 1.-plass på de tjue-tredve første, ble til at jeg klipte og limte i blinde. 35 denne gangen også, rart nok. 1. My Bloody Valentine - You Made Me Realise2. The Jesus and Mary Chain - Just Like Honey3. Joy Division - Love Will Tear Us Apart4. The Fall - Garden5. Minor Threat - Out of Step6. Spacemen 3 - Ecstasy Symphony/Transparent Radiation (Flashback)7. Kate Bush - Jig of Life8. Swans - Raping A Slave9. Sonic Youth - Death Valley '6910. Pet Shop Boys - Always On My Mind 11. The Smiths - Some Girls Are Bigger Than Others12. Roxy Music - More Than This13. Galaxie 500 - Decomposing Trees14. Dead Kennedys - Holiday In Cambodia15. The Stone Roses - I Wanna Be Adored16. The Dream Syndicate - The Days of Wine and Roses17. Tom Waits - Jockey Full of Bourbon18. New Order - Blue Monday19. NoMeansNo - All Lies20. Mission of Burma - That's How I Escaped My Certain Fate 21. X - Los Angeles22. Swell Maps - Blenheim Shots/Raining In My Room23. Glenn Branca - The Spectacular Commodity24. Opal - Supernova25. Talking Heads - Once In A Lifetime26. Descendents - Bikeage27. Soft Cell - Tainted Love28. Nick Cave and The Bad Seeds - The Mercy Seat29. The Cure - Just Like Heaven30. Rites of Spring - Deeper Than Inside 31. Hüsker Dü - Reoccuring Dreams32. Pixies - There Goes My Gun33. Bauhaus - Telegram Sam34. Big Black - The Model35. N.W.A - Straight Outta Compton Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frenzy 5 Posted November 19, 2012 Author Report Share Posted November 19, 2012 Hyena er den beste låten til R.E.M. da. Ikke verst valg. Elsker den også. Kunne nesten valgt vilkårlig fra Chronic Town, Murmur, Reckoning, Fables, Lifes Rich Pageant, eller Document. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bennettstopscrewingaround 0 Posted November 19, 2012 Report Share Posted November 19, 2012 01. A Flock of Seagulls - Wishing (If I Had a Photograph Of You) (Extended Version) (1982)02. Kraftwerk - Computer Love (1981)03. Talk Talk - Have You Heard The News? (1982)04. XTC - The Meeting Place (1986)05. Heaven 17 - And That's No Lie (1983)06. The Mekons - Last Dance (1985)07. Megadeth - Wake Up Dead (1986)08. Bruce Springsteen - Downbound Train (1984)09. Kate Bush - Houdini (1982)10. John Foxx - Europe After The Rain (1981)11. The Undertones - Hypnotised (1980)12. The Chameleons - Swamp Thing (1986)13. Rush - Losing It (1982)14. Simple Minds - Theme For Great Cities (1981)15. Art of Noise - Beatbox (Diversion One) (1984)16. The Psychedelic Furs - President Gas (1982)17. U2 - Where The Streets Have No Name (1987)18. ZZ Top - Thug (1983)19. Thomas Dolby - The Flat Earth (1984)20. Judas Priest - Fever (1982) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sir 3 Posted December 2, 2012 Report Share Posted December 2, 2012 80-tallet er ikke akkurat det tiåret jeg har flest plater fra, men jeg vil likevel dele med dere min liste. Blir kun en topp 10 siden jeg som sagt ikke har så mange plater fra dette tiåret, og fordi jeg ønsker kun èn sang per band. 01. Chloe Dancer/Crown of Thornes (Mother Love Bone)02. Touch Me I'm Sick (Mudhoney)03. Teen Age Riot (Sonic Youth)04. Hey (Pixies)05. Lake of Fire (Meat Puppets)06. Feed Me With Your Kiss (My Bloody Valentine)07. Head Like a Hole (Nine Inch Nails)08. Blew (Nirvana)09. Sludgefeast (Dinosaur Jr.)10. Love Will Tear Us Apart (Joy Division) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bennettstopscrewingaround 0 Posted December 3, 2012 Report Share Posted December 3, 2012 21. OMD - Sealand (1981)22. Van Halen - Panama (1984)23. Cyndi Lauper - Time After Time (1984)24. Joe Jackson - Steppin Out (1982)25. Robert Palmer - Hyperactive (1986)26. Simply Red - Come To My Aid (1985)27. SSQ - Anonymous (1983)28. The Clash - Overpowered By Funk (1982)29. Roy Orbison - She's A Mystery To Me (1988)30. Van Morrison - Alan Watts Blues (1987)31. New Order - Thieves Like Us (1984)32. Madonna - Live To Tell (1986)33. Shriekback - Evaporation (1983)34. Phil Collins - In The Air Tonight (1981)35. Sade - Hang On To Your Love (1984)36. The Human League - Seconds (1981)37. Pet Shop Boys - King's Cross (1987)38. Ultravox - Astradyne (1980)39. Iron Maiden - Hallowed Be Thy Name (1982)40. Tears For Fears - Listen (1986) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frenzy 5 Posted December 3, 2012 Author Report Share Posted December 3, 2012 Har hørt mye på The Go-Betweens album 16 Lovers Lane. For et album! Elsker det! Det høres ut som The Smiths om de var mer genuint romantiske og pop'ete blandet med noen av Ray Davies mest subtile hooks. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty 8 Posted March 31, 2013 Report Share Posted March 31, 2013 Tom Waits - Jersey GirlManuel Göttsching - Quiet NervousnesRoky Erickson - Burn the FlamesBrian Eno - Lizard PointSpace Art - Welcome to Love Dire Straits - Telegraph RoadKate Bush - CloudbustingDavid Bowie - Modern LoveThe Police - Synchronicity IIJean Michel Jarre - Magnetic Fields 1 Dead Kennedys - Holiday in CambodiaHarald Grosskopf - So Weit, So GutFaith No More - EpicNomeansno - The TowerBel Canto - Birds of Passage Snakefinger - The Man in the Dark SedanThe Legendary Pink Dots-Casting the RunesThe Pogues and Kirsty MacColl - Fairytale of New YorkThis Mortal Coil - Song to the SirenRamones - Pet Sematary Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.