CypheroN 10 Posted January 19, 2013 Report Share Posted January 19, 2013 01. Raging Bull (1980)02. The Shining (1980)03. Forbidden Zone (1982)04. The Thing (1982)05. Angst (1983) 06. Our Century (1983)07. Once Upon A Time in America (1984)08. Blade Runner (1982) 09. Possession (1981)10. Day of the Dead (1985) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty 8 Posted January 19, 2013 Report Share Posted January 19, 2013 Celluloid i gymsalen, VHS, videovold og Movie Boxen. Skippern. Spider-Man. Herbie. Bud Spencer og Terence Hill. Jackie Chan. Ninjaer. Stallone. Arnold. Gremlins. Ghoulies. Critters. Munchies! Rick Baker, Tom Savini og Screaming Mad George. Glorete videokopier fra Libanon av Evil Dead, Day of the Dead og Re-Animator. Usensurert. Tron! Michael J. Fox. Star Wars. Shagma. Defenders of the Earth. We were born to be princess of the universe! Det mest personlige tiåret for min endte opp slik... 1.Bai ga jai/The Prodigal Son (Sammo Hung Kam-Bo, 1981)2.Kamui no ken/Dagger of Kamui (Rintaro, 1985)3.Crime Wave/The Big Crime Wave (John Paizs, 1985)4.Indiana Jones and the Temple of Doom (Steven Spielberg, 1984)5.Babettes gæstebud (Gabriel Axel, 1987)6.Tenebre (Dario Argento, 1982)7.Aliens (James Cameron, 1986)8.Ging chat goo si/Police Story (Jackie Chan, 1985)9.Gremlins (Joe Dante, 1984)10....E tu vivrai nel terrore! L'aldilà/The Beyond (Lucio Fulci, 1981) 11.Shoah (Claude Lanzmann, 1985)12.Witness (Peter Weir, 1985)13.The Return of the Living Dead (Dan O`Bannon, 1985)14.When the Wind Blows (Jimmy T. Murakami, 1986)15.Xian si jue/Duel to Death (Siu-Tung Ching, 1983)16.Predator (John McTiernan, 1987)17.Altered States (Ken Russell, 1980)18.Escape from New York (John Carpenter, 1981)19.Midnight Run (Martin Brest, 1988)20.Nati con la camicia/Go fo it! (Enzo Barboni, 1983) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarmusch 3 Posted January 19, 2013 Report Share Posted January 19, 2013 1. Idi i Smotri (1985, Klimov)2. Blue Velvet (1986, Lynch)3. Spoorloos (1988, Sluizer)4. Angst (1983, Kargl)5. Blade Runner (1982, Scott)6. Body Double (1984, DePalma)7. The Shining (1980, Kubrick)8. Possession (1981, Zulawski)9. Dressed to Kill (1980, DePalma)10. Once Upon a Time in America (1984, Leone) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas2k 3 Posted January 19, 2013 Report Share Posted January 19, 2013 1. Blade Runner [1982] | Ridley Scott2. L'homme qui plantait des arbres [1988] | Frédéric Back 3. First Blood [1982] | Ted Kotcheff4. Stand By Me [1986] | Rob Reiner5. Indiana Jones and the Last Crusade [1989] | Steven Spielberg6. Fanny och Alexander [1982] | Ingmar Bergman7. Die Hard [1988] | John McTiernan8. Gremlins [1984] | Joe Dante9. The Shining [1980] | Stanley Kubrick10. Blue Velvet [1986] | David Lynch 11. Der Himmel über Berlin [1987] | Wim Wenders12. The Goonies [1985] | Richard Donner13. The Thing [1982] | John Carpenter14. The Breakfast Club [1985] | John Hughes15. Batman [1989] | Tim Burton16. Terminator [1984] | James Cameron17. Wall Street [1987] | Oliver Stone18. Blood Simple. [1984] | Joel Coen/Ethan Coen19. My Dinner with Andre [1981] | Luis Malle20. Star Wars: Episode VI - Return of the Jedi [1983] | Richard Marquand Klarer aldri bli enig med meg selv når det kommer til laging av lister. Hadde garantert sett annerledes ut i morgen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fubarino 4 Posted January 19, 2013 Report Share Posted January 19, 2013 Jeg får ikke sett noe før 12 imorgen, ei er jeg oppe så tidlig, så: 1. Ran2. Idri i smotri3. Once Upon a Time in America4. The Man Who Planted Trees5. Withnail & I6. The Cook The Thief His Wife and Her Lover7. Full Metal Jacket8. The Shining9. Die Hard10. Elefantmannen 11. Grave of the fireflies12. Den enfaldige mördaren13. Blade Runner14. Spoorloos15. Angst16. Brazil18. Scarface19. The Firm (1988)20. The Breakfast Club Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sir 3 Posted January 20, 2013 Report Share Posted January 20, 2013 Egentlig litt for sen, men fuck tha police. Må bare si at dette tiåret overgikk alle forventninger for min del. Visste virkelig ikke at dette noe undervurderte tiåret hadde så mange skjulte skatter på lur. Fortsatt et par jeg kanskje burde ha sett, men er rimelig fornøyd med lista som den er nå. Siden det alltid er like umulig å lage slike lister uten å få med alle filmene man skulle ønske, slang jeg på en siste top 21-30 for å hedre et par siste filmer jeg føler egentlig fortjener en plass. Standaren er veldig høy. Top 10 kunne like gjerne vært delt førsteplass for min del. 01. Raging Bull (Scorsese, 80)02. Fanny och Alexander (Bergman, 82)03. Paris, Texas (Wenders, 84)04. Idi i Smotri (Klimov 85)05. Blue Velvet (Lynch, 84)06. Krótki Film o Zabijaniu/A Short Film About Killing (Kieslowski, 88)07. Spoorloos (Sluizer, 88)08. Possession (Zulawski, 81)09. The Shining (Kubrick, 80)10. Das Boot (Petersen, 81) 11. Brazil (Gilliam, 85)12. Once Upon A Time In America (Leone, 84)13. Ran (Kurosawa, 85)14. The Elephant Man (Lynch, 80)15. The King of Comedy (Scorsese, 83)16. Stranger Than Paradise (Jarmusch, 84)17. Nuovo Cinema Paradiso (Tornatore, 88)18. Pink Floyd The Wall (Parker, 82)19. Videodrome (Cronenberg, 83)20. Amadeus (Forman, 84) 21. Blood Simple (Coens, 84)22. Dressed to Kill (De Palma, 80)23. After Hours (Scorsese, 85)24. Krótki Film o Milosci/A Short Film About Love (Kieslowski, 88)25. The Fly (Cronenberg, 86)26. Fatal Attraction (Lyne, 87)27. Body Double (De Palma, 84)28. The Thing (Carpenter, 82)29. Blade Runner (Scott, 82)30. The Evil Dead (Raimi, 81) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paah 4 Posted January 20, 2013 Author Report Share Posted January 20, 2013 Elle a passé tant d'heures sous les sunlights... av Philippe Garrel. Mange interessante enkeltsekvenser, men jeg slet ofte med å henge med i svingene. Ikke helt min kopp te. Starter opptellingen etter jeg har fått i meg litt kaffe. Savner fremdeles en del lister. Pretender, Tristano, Svankmajer, Engangsgrill, for å nevne noen. Dere har fremdeles litt tid på dere, hvis dere ønsker å bidra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tristano 0 Posted January 20, 2013 Report Share Posted January 20, 2013 Ja, hvorfor ikke. Jeg kan godt bidra med en liste hvis det ikke er for seint. 01. Tenshi No Tamagogo/Angel's Egg (Mamoru Oshii, 1985)02. The Thing (John Carpenter, 1982)03. When The Wind Blows (Jimmy Murakami, 1986)04. Elippathayam (Adoor Gopalakrishnan, 1983)05. Suur Tõll (Rein Ramat, 1980)06. Videodrome (David Cronenberg, 1983)07. The Plague Dogs (Michael Rosen, 1982)08. Street Of Crocodiles (Stephen & Timothy Quay, 1985)09. Manhunter (Michael Mann, 1986)10. Põrgu (Rein Ramat, 1983) 11. Le Roi et l'oseau (Paul Grimault, 1980)12. Galaxy Of Terror (Bruce D. Clark, 1981)13. Blade Runner (Ridley Scott, 1982)14. A Zed And Two Noughts (Peter Greenaway, 1985)15. Prince Of Darkness (John Carpenter, 1987)16. Sans Soleil (Chris Marker, 1983)17. X (Oddvar Einarson, 1986)18. Neco Z Alenky (Jan Svankmajer, 1988)19. Inferno (Dario Argento, 1980)20. The Fly (David Cronenberg, 1986) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paah 4 Posted January 20, 2013 Author Report Share Posted January 20, 2013 Flott! Fubarino: Du mangler en 17.plass på listen din. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doctor Downs 0 Posted January 20, 2013 Report Share Posted January 20, 2013 Var det 12 på dagen eller midnatt det skulle stenge? Er jeg for sent ute hvis jeg poster i kveld? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paah 4 Posted January 20, 2013 Author Report Share Posted January 20, 2013 På dagen. Det er for sent å endre på lister som allerede er lagt ut, men kan ta med alle nye lister som blir lagt ut mens jeg legger sammen poeng. Du bør legge ut før kl.19 i hvert fall Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paah 4 Posted January 20, 2013 Author Report Share Posted January 20, 2013 Jos: Er det meningen at jeg skal telle med din liste fra 2008? Tar i utgangspunket ikke med hverken den eller Fredricks "Hvis jeg skal gå etter tidligere lister, ville den sett slik ut"-liste. Håper folk kan bli flinkere til å gi klar beskjed om hvilke lister som skal tas med og ikke. Løfte for kåringa: skal ta et gjensyn med L'Argent. Er ganske sikker på at jeg har skifta mening siden sist. Hvordan gikk det? Må kanskje ta et gjensyn med den selv etter hvert, etter at de to siste Bresson-filmene jeg har sett begge ble umiddelbare personlige favoritter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svankmajer 21 Posted January 20, 2013 Report Share Posted January 20, 2013 Har vært endel som har skjedd i helgen, så jeg får ikke laget noen liste jeg kan si jeg har brukt mye tid på som jeg kanskje skulle ønsket.Jeg poster en liste basert litt på andre filmer i denne tråden og en rask rangering. Forhåpentligvis et bedre bidrag enn ingen! 1. Possession2. The Beyond3. Das Boot4. Alice (Svankmajer)5. The Fly6 In A Glass Cage7. Sans Soleil8. X9. Crimes and Misedemeanors10. Elephant Man11. Forbidden Zone12. Videodrome13. Fanny Och Alexander14. Tenebre15. Death Wish 316. Angels Egg17. The Cook The Thief..18. Altered States19. Is-Slottet20. Dawn of an Evil Millennium (Packard) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
awf 0 Posted January 20, 2013 Report Share Posted January 20, 2013 Come on Pretender! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paah 4 Posted January 20, 2013 Author Report Share Posted January 20, 2013 Supert, Svankmajer! Kan avsløre at det er voldsomt jevnt i toppen. Possession ble nok veldig glad for de 20 poengene. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kubrick 0 Posted January 20, 2013 Report Share Posted January 20, 2013 Trodde jeg hadde sendt inn liste her, men ser ikke slik ut.Her er listen min hvis det ikke er for sent : http://www.imdb.com/list/pSlHbwydvHg/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fubarino 4 Posted January 20, 2013 Report Share Posted January 20, 2013 17. Cinema Paradiso Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paah 4 Posted January 20, 2013 Author Report Share Posted January 20, 2013 Da er egentlig opptellingen ferdig, men gir pretender og andre en mulighet til å legge ut liste frem til kl. 20. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pretender 4 Posted January 20, 2013 Report Share Posted January 20, 2013 Flott! Trodde dette var i kveld. Gi meg ti minutter... EDIT: Ferdig! Berlin Alexanderplatz (Fassbinder 80)Love Streams (Cassavetes 84)Idi i Smotri (Klimov 85)Rece do góry (Skolimowski 81)Offret (Tarkovskij '86)Odinokiy golos cheloveka (Sokurov 89)La ville des pirates (Ruiz 83)El Sur (Erice 83)Heimat (Reitz 1984)L'Argent (Bresson 83)Fanny och Alexander (Bergman 82)The Asthenic Syndrome (Muratova, 89)Sans Soleil (Marker 83)The Singing Detective (Amiel '86)Veronika Voss (Fassbinder 82)Nostalghia (Tarkovskij 83)Sous Le Soleil de Satan (Pialat, '87)Huang tu di (Chen 85)Kundskabens træ (Malmros 81)Is-Slottet (Blom 1987) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doctor Downs 0 Posted January 20, 2013 Report Share Posted January 20, 2013 Uff, dette ble hastverksarbeid. Kommer helt sikkert til å komme på noe jeg har glemt snart. Regner med at det bare gis ett poeng per film samme hvor på lista den er, så de får forbli urangert også. FitzcarraldoOffretThe ShiningBlood SimpleBlue VelvetWhere is the Friend's Home?As Tears Go ByPolice StoryMephistoCinema ParadisoWings of DesireTenebraeOnce Upon a Time in AmericaThe FlyDie HardRanRoadgamesYellow EarthNostalghiaLaw of Desire Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paah 4 Posted January 20, 2013 Author Report Share Posted January 20, 2013 Ønsker du at hver film skal telle ett poeng, eller skal jeg gi poeng som om lista var rangert? EDIT: Ser at du ikke lenger er pålogget, og gidder ikke å drøye dette stort lenger. Gir ett poeng til hver film. EDIT 2: Nå har jeg vært sekunder unna å legge ut den endelige lista to ganger. Vil fra nå av ikke ta med flere lister. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paah 4 Posted January 20, 2013 Author Report Share Posted January 20, 2013 Den endelige lista, med plasseringer fra forrige kåring i parentes: 01. (01.) Idi i smotri (Klimov) | 21102. (18.) Possession (Żuławski) | 18703. (08.) Fanny och Alexander (Bergman) | 17204. (05.) The Shining (Kubrick) | 16205. (02.) Blue Velvet (Lynch) | 14306. (06.) Blade Runner (Scott) | 13107. (07.) Offret (Tarkovsky) | 12308. (----) Sans Soleil (Marker) | 12109. (----) Angst (Kargl) | 11310. (09.) Once Upon a Time in America (Leone) | 104 11. (20.) The Thing (Carpenter) | 9212. (16.) Videodrome (Cronenberg) | 9113. (30.) Das Boot (Petersen) | 7914. (----) The Man Who Planted Trees (Back) | 7615. (29.) Paris, Texas (Wenders) | 6816. (----) Our Century (Peleshian) | 6517. (----) Withnail & I (Robinson) | 6418. (----) Die Hard (McTiernan) | 5819. (11.) Raging Bull (Scorsese) | 5720. (----) Day of the Dead (Romero) | 54 21. (----) Spoorloos (Sluizer) | 5322. (----) Love Streams (Cassavetes) | 5222. (----) Is-slottet (Blom) | 5222. (03.) Ran (Kurosawa) | 5225. (13.) The Cook, the Thief, His Wife & Her Lover (Greenaway) | 4926. (----) Berlin Alexanderplatz (Fassbinder) | 4827. (----) Nostalghia (Tarkovsky) | 4728. (----) A Short Film About Killing (Kieslowski) | 4628. (15.) The Elephant Man (Lynch) | 4628. (12.) Forbidden Zone (Elfman) | 46 41 Gremlins41 The Fly38 Crimes and Misdemeanors37 Down By Law37 Stranger Than Paradise37 Angel’s Egg36 La ville des pirates36 Scarface36 Tenebre35 Alice35 When the Wind Blows34 Tonari no Totoro34 X33 Au Revoir, les Enfants33 Full Metal Jacket31 Brazil31 Manhunter30 The Beyond29 Raiders of the Lost Ark29 Death Wish 328 Body Double26 La nuit des traquées26 The Terminator25 Der Himmel Über Berlin23 Evil Dead II23 The Empire Strikes Back22 Dressed to Kill21 Crime Wave/The Big Crime Wave20 The Territory20 Violent Cop20 Commando20 Bai ga jai/The Prodigal Son20 Something Wild20 Brideshead Revisited19 Kamui no ken/Dagger of Kamui19 They Live19 Cosmos18 Planes, Trains & Automobiles18 Hannah and Her Sisters18 First Blood18 Medea18 Pièce touchée18 Back to the Future18 Blood Simple17 Elippathayam17 Dead Ringers17 Stand By Me17 Landscape in the Mist17 Rece do góry17 Indiana Jones and the Temple of Doom17 The Big Blue17 Á nos amours16 Suur Tõll16 Akira16 Ganh xiec rong / Travelling Circus16 The Accidental Tourist16 Vernon, Florida16 Babettes gæstebud16 Indiana Jones and the Last Crusade15 Hadashi no Gen / Barefoot Gen15 Robocop15 The Woman in Black15 Odinokiy golos cheloveka15 In a Glass Cage15 Perfect Strangers14 Ninja III: The Domination14 The Plague Dogs14 Un Historie de Vent / A Tale of the Wind14 Sprout Wings and Fly14 Nuovo Cinema Paradiso14 Mishima: A Life in Four Chapters14 Aliens14 Police Story13 Street of Crocodilles13 Handsworth Songs13 El Sur13 Boy Meets Girl13 Spinal Tap13 Mother's Meat Freuds Flesh13 Phenomena12 Der siebente Kontinent12 Krysar12 Heimat11 Predator11 L’Argent11 Põrgu11 Out of the Blue11 Epidemic11 Amma Ariyan11 Dans la Ville Blanche11 Escape from New York11 Labyrinth11 The Thin Blue Line11 Karhozat11 Fitzcarraldo11 The King of Comedy10 Le Roi et l’oseau / The King and the Mockingbird10 Grave of the Fireflies10 Shoah10 Blow Out10 The Toxic Avenger09 The Asthenic Syndrome09 Den enfaldige mördaren09 Macskafogó / Cat City09 Galaxy of Terror09 Witness09 For All Mankind09 Deadly Pray09 The Goonies08 Stop Making Sense08 Heart of a Dog08 Basket Case08 Dal pollo all'Equatore08 Dead Man’s Letters08 The Breakfast Club08 Opera08 Ambavi Suramis tsikhitsa / The Legend of Suram Fortress08 The Return of the Living Dead08 My Dinner with Andre07 A Zed and Two Noughts07 The Meaning of Life07 The Singing Detective07 Tetsuo07 Polyester07 Cobra07 Altered States06 Prince of Darkness06 Batman06 Veronika Foss06 Zelig06 Xian si jue/Duel to Death05 Cannibal Holocaust05 Maniac05 Ko To Tamo Peva04 Transylvania 6-500004 Koyaanisqatsi04 Angyali üdvözlet / The Annunciation04 Wall Street04 Do the Right Thing04 L'Héritage de la chouette04 Midnight Run04 Sous Le Soleil de Satan03 Pink Floyd: The Wall03 Season of the Witch (Halloween III)03 Amadeus03 Huang tu di03 The Untouchables02 Inferno02 Dimensions of Dialogue02 The Firm02 Kundskapens træ01 A Fish Called Wanda01 Mephisto01 Dawn of an Evil Millennium01 Where is the Friends Home?01 Korkusuz01 Yellow Earth01 Roadgames01 Law of Desire01 Star Wars: Episode VI – Return of the Jedi01 Nausicaä of the Valley of the Wind01 Nankyoku monogatari / Antarctica01 Dark Night of the Scarecrow01 Revenge of the Nerds II: Nerds in Paradise01 Nati con la camicia/Go for it! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svankmajer 21 Posted January 20, 2013 Report Share Posted January 20, 2013 Artig å se Possession ha en så høy status her inne. Noterer meg Spoorloos, Angst og Paris Texas som filmer jeg begynner å få bra tynne unnskyldninger for ikke å ha sett nå. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty 8 Posted January 20, 2013 Report Share Posted January 20, 2013 Bra jobba igjen, paah. Du er en klippe! Skulle ønske listen hadde litt mer spunk, men for all del en solid samling kvalitet. Flere av disse holder jeg veldig høyt, og noen av dem trenger jeg å få sett. Ja, som f.eks. andreplassen :/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paah 4 Posted January 20, 2013 Author Report Share Posted January 20, 2013 Takk! Jeg blir alltid skuffet over sluttresultatet. Det er dog mange spennende individuelle lister, og det er vel egentlig de som er viktigst. Håper 70-tallskåringen kan resultere i en liste med mer spunk, som du kaller det. Er i hvert fall et voldsomt spennende tiår innen film. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.