Houseman 5 Posted November 12, 2012 Report Share Posted November 12, 2012 Nå begynner programmet å ta form og det virker som det er mye spennende å velge i, bl.a. nye filmer fra Abbas Kiarostami, Harmony Korine og Jesper Ganslant, Amour-førpremiere, Gulløve-vinneren Pieta osv. Savner imidlertid festivalpass eller en annen form for rabattordning, men de trenger kanskje alle inntektene de kan få. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paah 4 Posted November 12, 2012 Report Share Posted November 12, 2012 Skulle gjerne fått med meg Spring Breakers, men er dessverre opptatt den helga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrick 0 Posted November 12, 2012 Report Share Posted November 12, 2012 Har veldig lyst å få med meg Laurence Anyways etter artikkelen på Montages. Krysser fingra for at den ikke er like hul som Dolans forrige. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Houseman 5 Posted November 14, 2012 Author Report Share Posted November 14, 2012 Programavisa er tilgjenglig som PDF. Tror det blir Blondie, Pieta, Like Someone in Love, Spring Breakers, Laurence Anyways og Amour på meg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paah 4 Posted November 25, 2012 Report Share Posted November 25, 2012 Noen som fikk sett Spring Breakers? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Badering 2 Posted November 25, 2012 Report Share Posted November 25, 2012 nei. fml :'( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Houseman 5 Posted November 25, 2012 Author Report Share Posted November 25, 2012 Ja. Synes den er omtrent like tom som spring break-tradisjonen den prøver å kritisere, og det den har av samfunnskritikk er plagsomt usubtilt. Mye ståk for lite. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Badering 2 Posted November 25, 2012 Report Share Posted November 25, 2012 Vet ikke helt om man kan forvente substansiell samfunnskritikk fra harmony korine. Eller tar jeg veldig feil? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svankmajer 21 Posted November 26, 2012 Report Share Posted November 26, 2012 Samfunnskritikk er ikke det jeg forbinder med Korine, akkurat. Det er rare verdener og eksentriske mennesker mer som fra Lynch sin verden, bare en god del mer morbid. Jeg husker KAH tolket noen av filmene hans mer samfunnskritisk da. Det kan vel hende, men etter min mening må det isåfall bli litt indirekte. Ingen aning om den nye filmen da. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Houseman 5 Posted November 26, 2012 Author Report Share Posted November 26, 2012 Den nye filmen er ganske utypisk Korine og den prøver utvilsomt å være samfunnskritisk. Det er imidlertid mulig det er gjort pinlig med intensjon. EDIT: Montages er visst mest opptatt av estetikken. Den er kanskje filmens største fortrinn, men ikke nok i seg selv for min del, selv om f.eks. ransscena og musikkvideoen gjør inntrykk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrick 0 Posted November 26, 2012 Report Share Posted November 26, 2012 Noen som fikk med seg Laurence Anyways? Glemte det helt ut, men hadde uansett ikke tid. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts