Jump to content

The Newsroom


blausen
 Share

Recommended Posts

http://thebiglead.fantasysportsven.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2012/06/The-Newsroom.jpg

 

Syns denne kan fortjene egen tråd

 

Ny HBO-serie som hadde premiere natt til søndag. Lagd av Aaron Sorkin (The West Wing, The Social Network). Handler enkelt og greit om hva som foregår i kulissene i et større, fiktivt nyhetsnettverk, satt til reelle hendelser i nyere historie. Første episode var lovende syns jeg, mye dialog av type kjappe, vittige ordvekslinger slik vi kjenner det fra The West Wing. Seriene har mye av det samme dna'et, og har mye potensiale. Hovedrolleinnehaver Jeff Daniels karakter viser stort ego, noe som garantert vil brygge på seg endel konflikter etterhvert. Han rakk å være drittsekk rimelig mange ganger i løpet av første episode. De kunne dog spart seg for den litt overpompøse musikken som også virker helt snytt ut av The West Wing, jeg syns det passer dårligere her.

 

Hva syns folket om første episode?

Link to comment
Share on other sites

 

Beat me to it.

 

Er vel samme "komponist" som i WW, altså Thomas Newman?

Jeff Daniels går fra styrke til styrke de siste åra, imponerende. Her har de jo også vært såpass heldige å få Emily Mortimer med på laget også, og hvem kan vel mislike Sam Waterston. Jeg må si tiraden på NW var rett opp min gate, storkoste meg. Daniels rollefigur skal vel være republikaneren demokratene skulle ønske fantes.

 

Sånn helhetsmessig står den kanskje litt tilbake, ennå, for andre fiktive "newsroom", men jeg er Sorkin-gal, så jeg følger selvfølgelig med videre.

Link to comment
Share on other sites

 
  • 1 month later...
Tja, hva skal man si etter at man har fått svelgt unna noen episoder. Bra på sitt beste, men også ganske irriterende i perioder, mye av disse Gilmore-Girls aktige samtalene går meg på nervene. Hun stressende og plaprende blondinen som ble oppgradert fra assistent til produsent i første episode er mer irriterende enn alle Walking Dead karakterene tilsammen.
Link to comment
Share on other sites

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
  • Create New...