Jump to content

The Wire vs Homicide life on the streets


Palermo
 Share

Recommended Posts

Jeg tror jeg er den eneste som har trukket fram denne serien gjenntatte ganger på VGD.Det er den beste politiserien jeg har sett,selv om det kan ta litt tid å komme inn i "språket" de håndterte kameraene osv. Du kan trygt invistere i Homicide Life on the streets,pur kvalitet,selv om det dalte litt i syvende og siste sesongen i og med at endel "regulars" sluttet.Karakterene er utrolig troverdige og storylinerne realistiske(majoriteten av dem er basert på virkelige saker)

 

Tom Fontanas forløper til Oz,med en stor knippe av de samme skuepsillerne,med handling hentet fra Baltimores gater.Jeg tror faktisk jeg har alle 122 episodene på utslitte vhs bånd fra den tiden serien ble sendt på den lokale kanalen Metropol.Jeg tror sågan jeg har spillefilmen som ble laget liggende et sted også.Jeg vil ALDRI kvitte meg med dem

 

Så for dere som har sett begge,eller er i gang,hva syns dere? sett borti fra at Homicide er "eldre".Jeg syns denne serien er hakke vassere en The Wire,og jeg er overbevist om at den ville fått lik kult status som The Wire hadde den blitt laget "idag"

Link to comment
Share on other sites

 

Kjekt med fleire fans av Homicide her! Sjekk ut den andre tråden vi har om den også: http://www.diskuterfilm.com/forums/index.php?showtopic=1981

 

Er veldig einig i at kvaliteten dalte den siste sesongen. Saknet av blant andre Pembelton blei for stort, i tillegg til at Bayliss blei altfor fjern. Dei nye som kom inn var også altfor glatte og utruverdige. Anbefaler også David Simon si bok, Homicide: A Year on the Killing Street, som denne tv-serien er bygd på. Den kan godt lesast som eit tillegg, og gir også ekstra dybde til personane som karakterane i tv-serien er bygde på.

Link to comment
Share on other sites

 

Har boka,men har ikke fått begynt på den,takk anyways ;)

 

Liker nicket,Marlowe og Peter Gunn er konge !

Link to comment
Share on other sites

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
  • Create New...