Jump to content

MusikkVideo


AkiBergman
 Share

Recommended Posts

 

Lenge siden jeg har vært på denne siden av forumet...

 

Ganske fin liten sak. Enkelte fine utsnitt. Savnet kanskje et slags poeng med bamsen mot slutten. Et eller annet som hadde forklart litt hvorfor han gikk å drasset på bamsen. Hvis jeg skulle fått oppgaven på fanget å skrive inn en slutt så ville jeg kanskje latt han være en selvmordskandidat eller noe som var i en form for siste regressjon til barndommen før han hengte seg i lag med bamsen på slutten. Sluttbilde at de henger fra hvert sitt tau i samme rom. Hånd i hånd eventuelt. Samtidig som jeg hadde prøvd å holde stemningen så fin og lite dømmende som mulig fortsatt. Fade out. Tata..!?

 

Klart, jeg antar det kanskje er litt mørkere enn noen ville foretrukket det, men et inntrykk hadde det gitt i allefall. Mulig det er å besudle det du prøver på da. Kanskje. I allefall savnet jeg en grunn til at vi satt å så på at han surret med denne bamsen. Det blir kanskje litt sånn umotivert koselig hvis det ikke er noe poeng med det. Overrask publikum!

 

Angående klippingen, så merket jeg et par steder der bildet går svart et sekund eller to. Akkurat som et mellomrom mellom bildene i tidslinjen. Jeg synes noen ganger blandingen av slowmotion og vanlig tid ikke var helt balansert. Slike filmer som denne går vel under stemningsfilmer.. og da er det vel best å bare pøse på med så fine bilder og komposisjoner som mulig. Du har jo ikke så mye historie her, forsåvidt ikke noe problem siden det jo er en musikkvideo kanskje, så du må jo bare pøse ekstra på med estetikk. Enkelte bilder er penere enn andre her. Noen er fine. Kanskje fastlapsen er litt i lengste laget mulig.

 

Keep going.

 

S,

Link to comment
Share on other sites

 

Lenge siden jeg har vært på denne siden av forumet...

 

Ganske fin liten sak. Enkelte fine utsnitt. Savnet kanskje et slags poeng med bamsen mot slutten. Et eller annet som hadde forklart litt hvorfor han gikk å drasset på bamsen. Hvis jeg skulle fått oppgaven på fanget å skrive inn en slutt så ville jeg kanskje latt han være en selvmordskandidat eller noe som var i en form for siste regressjon til barndommen før han hengte seg i lag med bamsen på slutten. Sluttbilde at de henger fra hvert sitt tau i samme rom. Hånd i hånd eventuelt. Samtidig som jeg hadde prøvd å holde stemningen så fin og lite dømmende som mulig fortsatt. Fade out. Tata..!?

 

Klart, jeg antar det kanskje er litt mørkere enn noen ville foretrukket det, men et inntrykk hadde det gitt i allefall. Mulig det er å besudle det du prøver på da. Kanskje. I allefall savnet jeg en grunn til at vi satt å så på at han surret med denne bamsen. Det blir kanskje litt sånn umotivert koselig hvis det ikke er noe poeng med det. Overrask publikum!

 

Angående klippingen, så merket jeg et par steder der bildet går svart et sekund eller to. Akkurat som et mellomrom mellom bildene i tidslinjen. Jeg synes noen ganger blandingen av slowmotion og vanlig tid ikke var helt balansert. Slike filmer som denne går vel under stemningsfilmer.. og da er det vel best å bare pøse på med så fine bilder og komposisjoner som mulig. Du har jo ikke så mye historie her, forsåvidt ikke noe problem siden det jo er en musikkvideo kanskje, så du må jo bare pøse ekstra på med estetikk. Enkelte bilder er penere enn andre her. Noen er fine. Kanskje fastlapsen er litt i lengste laget mulig.

 

Keep going.

 

S,

 

 

Takk for konstruktiv kritikk! Og jeg er helt enig at den er litt platt på noen områder. Jeg ble bare spurt om å lage en 3 minutters film til en visning, så gjorde jeg det i løpet av et par dager. Fastlapsen er jeg enig i kunne vært kortere. Egentlig ville jeg ha et lengre 'forhold' mellom dem, men hadde bare tre minutt og prøvde å få med 'alt' som var dumt og greit på samme tid. Ville bare prøve noe nytt med Blackout mellom de 'tre'kapitlene, istedet for fade-out. Hvordan og hvorfor føler du ikke det gikk med slow-mo og vanlig om hverandre? Og hvilke bilder synes du er fine og mindre fine? Hvordan kunne jeg perfektert dette om jeg skulle gjøre det om igjen? Setter veldig pris på kritikken forresten :)

Om du vil så la jeg inn en annen post med fire kortfilmer, om du vil ta deg tid til å kikke på en eller noen av de så hadde jeg satt veldig pris på det!

!

Link to comment
Share on other sites

 

OK, at 'blackout'ene skulle være kapitler forsto jeg ikke. Jeg trodde faktisk de var feil. De minnet litt om når man ikke har bilder i en sekvens i redigeringsprogrammet. Litt usikker om det fungerer for meg som en naturlig måte å splitte kapitler, men jeg kan skjønne at du ville prøve noe annet enn fades. Kapitler for hva da, forresten?

 

Jeg vet ikke helt angående dette med slow-motion og vanlig. Jeg husker f.eks scenen med vannet som plasker i slowmotion i fjæra til neste der de sitter på steinene i realtime, og så tilbake til slowmotion i en sekvens senere. Enkelte ganger syntes jeg det krasjet litt bare. Slike ting er nok mye en sak med å bare sitte å 'tweake' i evigheter til det fungerer på et vis. Jeg vet ikke så mye om hvordan man balanserer slowmotion og realtime opptak, om det finnes måter å få det til å fungere bra på. Vil tro det er lettere å få det til å se bra ut om du velger en av dem mer konstant da. Noen bilder var ganske fine ja. Jeg husker ikke helt hvilke, men jeg antar de med litt dybdeskarphet. De utendørs med løvene og det f.eks var ok. Løv er jo generelt fint. Mye hadde nok et fint fundament, men jeg antar at hvis du skulle spille inn den på nytt så hadde det sikkert vært bedre å funnet enda mer spennende komposisjoner og plasser osv. Bare å planlegge litt bedre... Fastlapsen hadde f.eks en litt tørr komposisjon kanskje. Tror noe som sentrerer de to mer i bildet, eller noe mer uvanlig hadde sett mer spennende ut.. filme med kamera fra veldig høyt eller veldig lavt, f.eks. Eller over skulderen til bamsen. Bare å prøve forskjellige ting, og våg å prøve ting som du ikke vet hvordan blir. Mmyeah.

 

Tja, slikt ville vel forbedre en nyinnspilling kanskje. Samt at jeg fortsatt savner et poeng med hele greia. En ganske voksen mann med en bamse. Hva vil du fortelle med dette? Klart, jeg vet det er en musikkvideo og de er kanskje friere til å ikke trenge en historie, men det trenger likevel noe synes jeg. En ting som kunne gjort det mer spennende er bare å filme andre menneskers reaksjon på at han drasser rundt på bamsen hele tiden... la oss si han går inn på en buss f.eks, og busssjåføren og andre på bussen ser på han, og han kanskje ikke bryr seg eller merker det. Eller moren prøver brutalt å ta den fra han og han nekter og griner. I dunno. Mer friksjon på en eller annen måte hadde gjort det langt mer interessant. Ikke nødvendigvis en historie. Slik det er nå er det primært bare masse harmoniske bilder. Jeg tror faktisk at selv om alt var visuelt og estetisk vakkert 'perfekt' hadde jeg fortsatt følt det manglet noe, hvis ikke du er ekstremt glad i kitchye elg i solnedgang-greier da? Er vel litt smak. Jeg merker jeg synes estetikk uten noen funksjon kan bli litt tomt. Hva er greia du prøver på egentlig? Er han liksom glad i bamsen sin fordi han er så 'barnlig', eller har du forsøkt å bytte ut kvinnen med en bamse ala et parforhold? Jeg kan ikke si jeg forstår det helt hva konseptet er.

 

Kan sikkert titte på kortfilmene dine også ja.

 

S,

Link to comment
Share on other sites

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
  • Create New...