Jump to content

Den store tråden for små ting


awf
 Share

Recommended Posts

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Er det noen trondheimsfolk som har vært på Sal 1 på prinsen i det siste. Er denne salen fortsatt like dårlig som den har vært? Har lyst til å se The Constant Gardener, men den går desverre på denne salen, og er den like dårlig som før er det uaktuelt å bla opp gryn for å se noe som helst der <_<

 

 

Også lurer jeg litt på Turtles Can Fly. Er denne virkelig så god som alle norske anmeldere vil ha det til, eller får den ufortjent mye ros bare pga av det viktige temaet? :huh: Er nemlig litt skeptisk, sikkert helt uten grunn ;)

Link to comment
Share on other sites

 

Også lurer jeg litt på Turtles Can Fly. Er denne virkelig så god som alle norske anmeldere vil ha det til, eller får den ufortjent mye ros bare pga av det viktige temaet? :huh: Er nemlig litt skeptisk, sikkert helt uten grunn ;)

 

Jeg jobbet som frivillig på TIFF i fjor og de fleste andre frivillige hadde den som favoritt. Temaet har mye å si tror jeg og. Det som overrasket meg med den var at den ikke var USA-fiendtlig i det hele tatt. Noe jeg skulle tro var umulig for den type film. Ikke kritisk i det hele tatt egentlig.. mer en slags poetisk offerskildring. Dessuten en god del trekk av overnaturlige ting. Veldig Oscar-flørtende når jeg tenker på det igrunn.

Jeg syntes den hadde noe, men om du vil like filmen avhenger veldig om du lar deg rive med, tror jeg.

 

S,

Link to comment
Share on other sites

 

Er det noen trondheimsfolk som har vært på Sal 1 på prinsen i det siste. Er denne salen fortsatt like dårlig som den har vært? Har lyst til å se The Constant Gardener, men den går desverre på denne salen, og er den like dårlig som før er det uaktuelt å bla opp gryn for å se noe som helst der <_>

 

Hva? Sal 1 på Prinsen har jo alltid vært finfin! Gode seter og helt greie kinomaskiner. Man får kanskje ikke Super Giga Dolby Surround der, men så er det heller ikke effektfilmer som vises der. Jeg ser mye film der, siden det er Cinemateket sin sal, og jeg trives nå i hvert fall helt fint der.

Link to comment
Share on other sites

 

Hva? Sal 1 på Prinsen har jo alltid vært finfin! Gode seter og helt greie kinomaskiner. Man får kanskje ikke Super Giga Dolby Surround der, men så er det heller ikke effektfilmer som vises der. Jeg ser mye film der, siden det er Cinemateket sin sal, og jeg trives nå i hvert fall helt fint der.

 

 

 

Ok, var vel jeg som var uheldig den ene gangen jeg var der da. Så Final Fantasy filmen der for en del år siden og da var bilde uskarpt og lyden særdeles fæl. :)

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 

Forresten, på gamle DF var det en som postet en teknikk for å få "rabatt" på cdwow. Kunne vært hendig få den tilgjengelig igjen.

 

Ah, det var tider :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

 

At Roger Ebert er en skrulle er neppe noe nytt, men nå har nye beviser kommet på banen som slår det fast en gang for alle:

 

I [Ebert] persuaded Oprah to become the most successful and famous woman in the world.

 

 

Et lurt trekk rent økonomisk selvsagt, men tenk hva han kunne spart oss om han hadde rådet henne til ikke å blande seg inn i tvunderholdning.

 

 

 

Kilde

Link to comment
Share on other sites

 
 
 

Jeg sier ifra en dag i forveien!!

 

Jeg veit ikke hvor mange av dere som pleier å se filmplaneten på NRK2. Det går hver torsdag 20.55. I morgen skal det handle om Salvador Dali og de filmene han lagde/var med på, som feks Un Chien Andalou...må jo bli bra

Link to comment
Share on other sites

 
 
 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
  • Create New...