Jump to content

Den store tråden for små ting


awf
 Share

Recommended Posts

Streamen er bare en diger spilleliste som går kontinuerlig, det fungerer omtrent som tv. De minianmeldelsene jeg driver og slenger opp, er en blanding av noe jeg skriver for å huske hva jeg ser og noe jeg skriver for å vise omtrent hva slags greier som går på streamen. Når jeg eventuelt begynner å kjøre temaer om igjen, kan jeg linke til anmeldelser av hva som har gått før siden alt er tagget. Så langt har jeg kjørt Women in Prison (før jeg satt opp bloggen, så ingen anmeldelser enda), åttitallsaction (hovedsaklig) satt i jungler, bilfilmer og satangreia jeg kjører nå. Bare å spre linken rundt forresten.
Link to comment
Share on other sites

 
  • 2 weeks later...

Jeg var ikke helt sikker på om denne filmen passet inn i "kommende-attraksjoner" tråden siden den ble gitt ut i Canada i slutten av 2010 (uvisst når den kommer til Europa) så jeg poster den her isteden.

 

http://www.youtube.com/watch?v=nKdWj9-VMzs

 

Denne filmen har interessert meg helt siden jeg først hørte om den. Mange har sammenlignet den med Enter The Void, men det spesielle er at de som har sett begge filmene er veldig polariserte. De som elsket Enter The Void endte opp med å hate denne og de som elsket Beyond The Black Rainbow endte opp med å hate Enter The Void.

 

Etter hva jeg har hørt skal den være konstruert som en feberdrøm av inntrykk fra filmer fra 70-80 tallet. Ideen høres spennende ut, men jeg er litt redd for at den skal ende opp som House Of The Devil, som klamret seg så mye til fortiden at den glemte å gjøre noe nytt.

 

Time will show.

Link to comment
Share on other sites

 
Så Beyond the Black Rainbow på kino for to måneder siden. Visuelt pen, ganske slitsom innimellom, relativt tåpelig. 70% av salen gikk halvveis, selv duppa jeg av midt i fordi jeg ikke hadde sovet natta før. Dog bra nok soundtrack til at jeg lasta den ned igjen etterpå for å ta en titt til en dag. Er en screener som har vært ute i et år ellerno hvis noen lyst til å se den.
Link to comment
Share on other sites

 
  • 2 weeks later...
Babycall og Kompani Orheim nominert til Amanda for beste film foran Oslo, 31. august. Drit og dra. Trier er riktignok nominert som beste regissør, men Babycall har flere nominasjoner enn Oslo, 31. august.
Link to comment
Share on other sites

 
 
 

"- Vi har prøvd å se bort fra hvilke filmgenre som er hippe for øyeblikket. Det er derfor ganske forskjellige typer film som nomineres, sier juryleder Jan Eggum i en generell kommentar om årets prisnominasjoner."

 

Edit: Synes for øvrig denne kommentaren fra Vidar Kvalshaug er bra:

 

"Oslo 31. august trenger kanskje ikke en Amandapris som beste film, men Amandaprisen trenger Oslo 31. august."

 

Amanda gjør seg selv ingen tjenester for å rette opp inntrykket av at det er en tøysepris som ingen tar seriøst.

 

 

Edit2: Nok et gullkorn fra Eggis:

 

"Eggum forklarer at det juryen er aller mest opptatt av, er at det finnes så få barnefilmer og få kvinnelige hovedroller i den norske filmbransjen.

 

- Vi mener det er et mye viktigere tema enn denne diskusjonen, avslutter han."

 

Norsk filmbransje: fortsatt stedet hvor "alle skal være med" og kvalitet ikke er så viktig. At det er "for få" barnefilmer har ikke akkurat vært norsk films problem, heller tvert om.

Link to comment
Share on other sites

 
 

Det er litt weird at Hodejegerne ikke er nominert også, sånn mest mulig objektivt sett.

 

Regner med blodhevn i form av å utelate Jan Eggum fra visekategorien i Spellemannsprisen, det året han får plata inn i sideprogrammet på visefestivalen i Cannes. Da vil nok alvoret forstås.

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg savner The Thing 2011. Den inneholder jo tidenes norske filmøyeblikk i Trond Espen Seim som muterer til et vagina-monster og absorberer trynet til Eric Christian Olsen. Slik fårre'u ikke se hver dag i Norge vettu.

 

La Babycall vinne, så kan vi en gang for alle bevise hvor tilbakestående vi er når det gjelder filmkultur.

 

Edit: Hahaha, Morten Tyldum nominert for beste regi. Jeg ser at EUROPEISK AUTEUR stempelet hans har fått ham langt.

Link to comment
Share on other sites

 
  • 1 month later...
 
  • 3 weeks later...
 
 
 
 
 
 
 
 

Kunne jo tenkt meg å høre på den, men to og en halv time!?!

 

Er man interessert i film, så går det nå radig.

 

Sånn ellers var det ikke så voldsomt spennende, Trier hadde en forventet filmsmak uten noen overraskelser. Men sørg for å ha synonymordboka innen rekkevidde.

Link to comment
Share on other sites

 
  • 2 weeks later...

Du vet Cuba Goodings karriere er på bunn når han må spille inn filmer med Dolphern

 

http://3.bp.blogspot.com/-6xnOCVvE0qg/UBxu2JMeaQI/AAAAAAAAEjs/UmCBQ3ZhG9k/s1600/One+In+The+Chamber+(2012).jpg

Link to comment
Share on other sites

 

Er ganske fornøyd med PFA: cinemateket på campus her i Berkeley. Hadde vel sett for meg et yngre klientell (overvekt av professorer og eldre intellektuelle), men finner alltid en og annen student der, og klarer også å dra med meg intetanende og godtroende medstudenter. Nå kjører de en serie på tidlig fransk film, og jeg kan se for meg minst én på dette forumet blir misunnelig av å se følgende lineup: Marcel Carné, Jean Grémillon, René Clair, Jean Renoir, Jean Cocteau, Max Ophüls, Georges Franju, Jean Vigo, Jacques Becker, Marcel L’Herbier, Jacques Feyder, m.fl.

 

Var på Ophüls double bill her om dagen. La ronde og Le plasir. La ronde er utvilsomt tidenes rundbrennerfilm. Her ligger alle med alle, og moralen kaster vi på sjøen!

Link to comment
Share on other sites

 
  • 4 weeks later...
 
 
Ja, det mangler endel funksjonalitet også, virker litt uferdig og uoversiktlig som er rart mtp. at Netflix er store og har vært virksomme lenge. Mulig de har forhastet seg litt for å komme HBO Nordic i forkjøpet.
Link to comment
Share on other sites

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
  • Create New...