Jump to content

Den store tråden for små ting


awf
 Share

Recommended Posts

 

@ Frenzy

 

Er den verdt å få med seg?

 

Ja, jeg vil si det. Ikke et veldig vågalt og ambisiøst prosjekt kanskje, men en solid skuespillerfilm med velskrevne karakterer. Jeg likte den.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 

Hei, vil noen at jeg skal spolere 2011-versjonen av The Thing for dere?

 

Trykk på eget ansvar.

 

 

http://deadlymovies.files.wordpress.com/2011/10/two-face-thething.jpg

 

En av disse koselige karene er Trond Espen Seim.

 

 

Kan ikke spolere mer enn red-band traileren i hvert fall.

Link to comment
Share on other sites

 
 

Lavere DVD- og kinobillettsalg gir mindre inntekter fra videogramavgiften til Film & Kino. Kulturministeren mener organisasjonen selv må vurdere hvilke av tilbudene lovverket pålegger dem de skal kutte i.

Kulturminister Anniken Huitfeldt avviste tirsdag kveld å føre Film & Kino opp på departementets kulturbudsjett.

 

-Film & Kino forvalter den statlige avgiften på kino og DVD. Hva avgiften skal brukes til er fastsatt i forskrift om film og videogram. Nedgangen i inntektene gjør at Film & Kino er nødt til å kutte i sine utgifter. Det er i første rekke styret og landsmøtet i Film & Kino som må foreta de kulturpolitiske vurderingene, sier Huitfeldt.

 

-Departementet er i dialog med Film & Kino om de oppgavene organisasjonen overtok fra staten etter filmmeldingen i 2008. Vi forutsetter at Film & Kino ivaretar disse oppgavene. Jeg vil avvente resultatene av denne dialogen, før jeg kommenterer konkrete forslag til kutt, legger hun til.

Link to comment
Share on other sites

 
 

More Brains! A Return to the Living Dead er ute paa DVD

 

http://www.getmorebrains.com/

 

An original 2-hour documentary with never-before-seen material, incredible untold stories and more. Over 30 brand-new interviews with cast and crew from the first three "Return of the Living Dead" films. Never-before-seen deleted scenes, behind-the-scenes, bloopers and special effects test footage that brought the "Dead" to life.

Link to comment
Share on other sites

 
  • 2 weeks later...
 
 
 
 

Celtx.

 

Takk!

 

Også, nok eit spørsmål. Tok eit gjennsyn med Midnight In Paris i går og lurer på følgende: Har Luies Bunuel laga ein film om nokon som er fanga i eit rom og tvinges til å være saman og finne ut kva dei eigentleg er. Dyr.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 

Kikket på noen prisutdelings-annonser fra filmselskaper og snublet over denne, med en liten tidbit jeg ikke kjente til, og som kom overraskende på meg men kanskje ikke burde ha gjort det, for hvilken film skulle det ellers vært?

 

http://img.photobucket.com/albums/v316/vehiclesshockme/ONTD/kungfupanda4.jpg

 

altså tidenes mest-innspillende film regissert av en kvinne

 

edit: Mamma Mia, ja, den er på andreplass. Litt overraskende at denne slo Mamma Mia, faktisk, selv om jeg regner med at den er mye bedre. Jeg har ikke sett KFP2, men jeg har sett Mamma Mia, og den var jo møkkadårlig.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 
 

Hadde det enda vært en faktisk film om Utøya så hadde jeg hatt full forståelse for teksten. Men her virker det som ingen andre anmeldere eller publikum (som nevnt i en artikkel i vg der produsentene blir intervjuet) har assosieret filmen med hendelsen, det virker mest som den er en actionkomedie i samme gate som Tomme Tønner.

 

Men det er klart, filmen kan nok sikkert ekstra interesse bare på grunn av dette, ellers så kan det smelle andre veien fordi den blir stemplet som en 22. juli film, uten at det på noen måte gjør seg fortjent til det. Mulig Selås hadde en dårlig (les: emosjonell) dag på jobben. Jeg begynner å tenke litt på hvor grensen går mellom personlige pregede anmeldelser og profesjonalitet går.

Link to comment
Share on other sites

 

En personlig preget anmeldelse må nesten ha noe slags relevant substans eller anekdote for å være forsvarlig. Syntes det der ligger noe ekkelt over dette her. Det kunne vært forståelig kort etter 22. juli, men sånn helt ut av det blå i en film hvor det virker som det er svært lite som kan kobles mo. Han har jo ikke dette problemet i flere av hans andre anmeldelser (Varg Veum, 3.11 for eksempel). Men jeg skal kanskje ikke dømme for mye da jeg ikke har sett filmen. Selås er jo veldig opptatt av at vold skal "passe sjangeren", og man kan jo se et par moralistiske tendenser i anmeldelsene hans. Men det her virker litt bak mål. Man skal kanskje i stedet kritisere VG for å la en slik anmeldelse komme ut, da den ikke gir noe som helst substans til andre en Selås selv. Det er vel her det ekkle ligger, at VG mener dette er en anmeldelse som er viktig, eller har noe form for substans?. Hva håpet VG at lesere skulle få ut av dette?

 

edit: Artikkel om saken. JADDA VG, JADDA. http://www.vg.no/fil...?artid=10024152

 

Merker hver gang jeg blir sinna på grunn av enten tabloidpressen (VG, Dagbladet) eller FrP, føler jeg meg så jævla banal. Det blir så banalt å kritisere dette her, så åpenbart. Ser tendenser av å kritisere disse meningene som står på skittent etisk, moralsk eller reflektert grunnlag liksom opphøyer kritikeren til en høyere etisk, moralsk eller reflektert status, selv om kritikeren ikke selv sier noe substansfult som er etisk eller reflektert. Man speiler seg liksom i kritikken, men det er det eneste man også gjør. Er jeg den eneste som føler det sånn? har drukket for mye redbulls på lesesalen samtidig som jeg har blitt sinna på tabloiden alt for lenge nå kanskje. "Nok en dag å bli sinna på VG og sukke oppgitt av Per sandberg". Det er vel bare sint ung hvit mann-syndromet som herjer.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
  • Create New...