Jump to content

Den store tråden for små ting


awf
 Share

Recommended Posts

 
Hvilken av de tre kommende Snehvit-filmene ser man fram til? Jeg må innrømme at dette anfallet av laber kreativitet i Hollywood er fascinerende, for en gangs skyld. Tre høy-budsjetts tolkninger av samme klassiske historie. Spennende.
Link to comment
Share on other sites

 

Gratis førpremiere på We Need to Talk About Kevin på Saga kino i Oslo 18.15 i dag, billetter kan hentes på Tanum Karl Johan kl. 17. Nyeste film fra Morvern Callar-regissør Lynne Ramsay med John C. Reilly og Tilda Swinton. Nominert til Gullpalmen i Cannes.

 

http://underskog.no/...stilling/124532

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 
I bunn og grunn synes jeg for så vidt at det er en fair sak. Traileren er latterlig misvisende og gir inntrykk av en helt annen film enn det Drive egentlig er. Det eneste denne dama har misforstått er at filmen er uendelig mye bedre enn traileren skulle tilsi, ikke den andre veien rundt. At man går så langt at man saksøker er selvsagt latterlig dog.
Link to comment
Share on other sites

 
Joda, at traileren er misvisende er greit og vist ho hadde forventa seg noko anna så blei ho sikkert skuffa. Men å saksøke filmselskapet er å gå alt forlangt og det er latterlig. Men typsik amerikanere tho.. Saksøker for alt no til dags.
Link to comment
Share on other sites

 
Misvisende PR er vel uansett et problem, nei? Trailerformatet er jo som regel synonymt med en viss glorifisering og vridning av sannheten, men i enkelte ekstreme tilfeller må det være lov å stille spørsmål. Drive er et slikt tilfelle, hvor traileren gir inntrykk av en totalt annerledes (og helt klart mer salgbar) film enn hva det er (jeg har vel allerede sagt at de som har sett traileren har fått med seg det meste av både dialog og actionsekvenser). Slik kynisk markedsføring er problematisk i mine øyne.
Link to comment
Share on other sites

 
Joda, er enig i at misvisende trailere kan være et prolem, men det er ingenting å saksøke eit filmselskap for. I tillegg meinte ho at filmen innholdt vold mot jøder, som tydeligvis også var ein grunn til at ho skulle saksøke filmselskapet. Noko som då er typisk superkristne, ekstremt sensitive folk. Misvisende trailere kan være eit problem, men denne saken i seg sjølv er latterlig.
Link to comment
Share on other sites

 
Joda, jeg er enig i at saken i seg selv er latterlig, som sagt, men jeg ville vel prøve å ta problematikken (som jeg synes er reell) litt utover et spesifikt grinete-hurpe-tilfelle.
Link to comment
Share on other sites

 

Det blir som at jeg skulle ha saksøkt Scanbox siden de har greid å finne fram 2x terningkast 5 og ett terningkast 6 til coveret på Pax

 

Eller å saksøke fordi oppfølgerne ikke ligner nok på de de etterfølger

 

Skulle vi for eksempel saksøkt P.T. Anderson siden Magnolia-trailerne ikke har bilder fra filmen i det hele tatt?

Link to comment
Share on other sites

 
"Kynisk markedsføring"? All markedsføring er vel til en viss grad kynisk, og jeg synes ikke det er spes problematisk å selge denne filmen - de som vet hva som er hva vil se filmen , men kanskje kan noen som tilfeldigvis snubler innom like den også. Å "tvinge" denslags film på et større publikum er vel i utgangspunktet positivt.
Link to comment
Share on other sites

 
 
Tenkte å se litt film i natt. Tom for tysk film, dette er hva jeg har tilgjengelig: tidlig Ôshima, tidlig Yoshida, diverse Rollin. Hva ser jeg? Noen som er med på maraton med en av disse tre? Vi kan åpne diskusjonstråd.
Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 
 
Det er kar'n som ved å innrette seg. Jeg henter meg en clausthaler (kom meg ikke på butikken før syv-tia). Filmen er på litt over 9 %, det går ikke veldig unna men kunne vært verre. I verste fall får jeg varme opp med en kort en jeg allerede har nede. Yunbogis Diary.
Link to comment
Share on other sites

 
Peter Bradshaw gir Van Sants nyeste lavest mulig score: "This film is so annoying that as the lights went up, I was to be found hanging from the cinema ceiling by my fingernails, growling."
Link to comment
Share on other sites

 
 
 

Jeg har lyst på en rapport fra deg om Paddy Considines regidebut, Tyrannosaur.

 

Du får det fra meg på montages på mandag (mest sannsynlig). Den har gått på den andre BIFF (Bergen Internasjonale Filmfestival)

Link to comment
Share on other sites

 
 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
  • Create New...