Jump to content

Criterion


Jarmusch
 Share

Recommended Posts

Til visse tider hater eg å vente. Eg hater å åpne ei tom postkassa dag etter dag, og bli like skuffa kvar dag. No, når du for eksmepel kjøper Criterion filmer frå USA tar det veldig lang tid. No, eg har tenkt litt på at, platekompaniet har jo desse filmane, litt dyrare. Altso, eg har mellom anna lyst på Vampyr på Criterion. Kjøper eg den på Barnes&Noble koster den 144kr og då må eg plusse på litt meir enn 50kr pga frakt til Norge. Då vert det ca. 200kr. Kjøper eg den på Platekompaniet må eg betale 269kr, eller 300 vist eg kjøper på nettet. Er prisen vert ventinga? Eg brenner ofte etter å sjå det eg har kjøpt. Kan ta eit anna eksempel også. Eg har lyst på filmen For All Mankind på Criterion, og kjøper eg den på Barnes koster den rundt 150kr med frakt til Norge. På Platekompaniet koster den 200kr, eller då 230 med frakt vist eg kjøper den på nettbuttikken. Eg begynner å lure på om eg skal kjøpe litt på Platekompaniet, men er samtidig litt usikker. Kva tenker dykk?

 

Kan forresten bruke denne tråden som anna diskuteringen om Criterion vist det ikkje finnes ein anna tråd. Eg fant ingen.

Link to comment
Share on other sites

 

Skjønner ikke helt hva du spør om her. Det er nesten en vurdering du må ta selv og ikke noe vi kan gjøre for deg. Hvis ventinga gnager såpass og du heller vil punge ut litt ekstra, gjør du det. Hvis ikke, vel, gjett hva.

 

Selv ligger dvdene jeg får i posten i gjennomsnitt et par måneder før jeg tar meg tid til å se dem, ofte lengre enn det, så jeg kjenner ikke til problemet. Tålmodighet er en dyd, osv.

Link to comment
Share on other sites

 
 
Norsk film på PK, alt annet fra Amazon eller Play. Noen impulskjøp om jeg er innom PKs butikker. Har kjøpt minimalt med DVDer den siste tiden totalt sett, dog.
Link to comment
Share on other sites

 
Kjøper generelt lite/ingenting fra PK lenger pga. dette og siden de tydeligvis ikke vil ha meg som kunde av fersk musikk lenger (fikk følelsen av å kjøpe backkatalog da jeg kjøpte PJ Harveys nyeste på releasedagen, de pillet tålmodig av prislappen og hentet opp CD-en fra skuffene framfor å gi meg en fresh plastet CD fra en bunke bak disken). Vurderer å kjøpe norsk film rett fra NFI, selv om det til dels er ganske dyrt.
Link to comment
Share on other sites

 

Jeg ville pleiet tålmodigheten litt, Jarmusch, hvis jeg var deg. Nærmere 300 kr er mye for èn film. Jeg pleier å kjøpe masse criterion fra eBay i "like new"-condition. Da er de så gode som nye, og du betaler kanskje 150 kroner inkludert frakt. (Se her) Så går det ca. et par uker før de ligger i postkassa. Ellers hender det også at noen selger criterion på FINN.no; jeg har blant annet gjort noen kjempekupp der. Dead Ringers og La Grande Illusion fikk jeg for 150 kr til sammen en gang, og de var var i hundre prosent stand. Så jeg ville altså tatt en chillpill om jeg var deg, ellers kan du havne i en uheldig økonomisk situasjon etterhvert...

 

Ellers utgir Masters of Cinema også noen skikkelig solide utgaver av mange av de samme filmene, som gjerne er bedre enn Criterions til tider. Jeg har Vampyr i MoC, og med den medfølger en hel bok og to discer(!)

Link to comment
Share on other sites

 
Okey. Er nok kanskje det at eg er litt ekstra begeistra no i starten (altso på å få criterion). Men då kjøper eg nok mest frå utlandet. Kanskje eg tar å kjøper nokon til 200 på platekompaniet vist lysten blir for høg. Men har sett ein del på Masters of Cinema utgavene og dei kjem nok til å bli kjøpt dei og. Kanskje eg kjøper Vampyr på den då. Og forresten Jizzmopper, når eg søkte på finn.no fant eg berre eit resultat medrundt 34 criterion filmer til 2000. Finnes det ingen andre som selger?
Link to comment
Share on other sites

 

Og forresten Jizzmopper, når eg søkte på finn.no fant eg berre eit resultat medrundt 34 criterion filmer til 2000. Finnes det ingen andre som selger?

 

Tydeligvis ikke nå, nei. Men du kan jo høre med vedkommende om han vil selge filmene enkeltvis.

Link to comment
Share on other sites

 
  • 1 month later...
 
  • 1 year later...
 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
  • Create New...