Jump to content

Den store animasjonstråden


Tristano
 Share

Recommended Posts

Skulle bare mangle at håret var bra, etter sigende er det jo delen av filmen som desidert fikk mest arbeidstimer og oppmerksomhet. Dog det ødela litt at noen nevnte skremmende likhet med News of The World-redaktør Rebekah Brooks.

 

Interessante bemerkninger, Svank. Det slo meg egentlig også at det var rimelig tydelig å se hvilke partier av filmen som tilhørte hvem. Hadde vært interessant å sett et ferdig resultat med kun Chapman som sjef. Men det kan jo hende at resultatet var for klissete og sukkersøtt, og basert kun på et kvinnelig publikum, noe som kræsjer litt med historikken til Pixar som lager filmer som inneholder noe for alle og enhver, voksne og barn. Så jeg kan jo sånn sett godt skjønne at de gjorde grep de følte de måtte gjøre om det var tilfellet. Dessverre innen film vises som oftest slik trøbling veldig godt på sluttresultatet.

Link to comment
Share on other sites

 
  • Replies 107
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hadde vært interessant å sett et ferdig resultat med kun Chapman som sjef. Men det kan jo hende at resultatet var for klissete og sukkersøtt, og basert kun på et kvinnelig publikum, noe som kræsjer litt med historikken til Pixar som lager filmer som inneholder noe for alle og enhver, voksne og barn. Så jeg kan jo sånn sett godt skjønne at de gjorde grep de følte de måtte gjøre om det var tilfellet.

 

Ryktene sier hun ønsket en mørkere og mer realistisk film, mer dramafilm, og at det faktisk var mer det som var problemet. Så det ble for lite klissete og sukkersøtt for Pixar, som jo ønsker en fot i popkornunderholdningen vanligvis. Hennes stil passet bare ikke med deres profil. De var vel redd for salget kanskje. Så de måtte presse inn såpass mye krampeaktig underholdning i en historie det ikke passet så godt i. Resultat deretter.

Link to comment
Share on other sites

 
 

Det er jo litt dumt om disse bak-scenene-sprellene er starten på en ny trend hos Pixar - vi vet alle at Disney er kjent for særdeles kaotiske produksjoner og at det hele toppet seg i 'Tangled's legendariske berg-og-dalbane. Forhåpentligvis ikke -- virker egentlig som John Lasseter er rett mann for å fikse opp i Disneys egen produksjon.

 

Synes historien er rar, dog. Pixar har vel ikke vært redd for det mer sentimentale og følelsesorienterte, som dominerer Wall-E og Up. Er det noen andre personer i toppen som har dårlig innflytelse? Mitt håp i mørket for Pixar er jo at de ramset opp disse grove skissene for fremtidige filmer- det luktet av den gamle legenden om alle klassikerne som ble skriblet ned på en kafe: Toy Story, Ratatouille, Wall-E, etc - og ideene var ganske gode. Tenker på ting som "one film "about the inside of a girl's mind,"

Link to comment
Share on other sites

 
 

Fin film x2 Montag!

 

Synes historien er rar, dog. Pixar har vel ikke vært redd for det mer sentimentale og følelsesorienterte, som dominerer Wall-E og Up. Er det noen andre personer i toppen som har dårlig innflytelse? Mitt håp i mørket for Pixar er jo at de ramset opp disse grove skissene for fremtidige filmer- det luktet av den gamle legenden om alle klassikerne som ble skriblet ned på en kafe: Toy Story, Ratatouille, Wall-E, etc - og ideene var ganske gode. Tenker på ting som "one film "about the inside of a girl's mind,"

 

Ja, det var en stige som virket som de var på vei å bli et ganske modent studio som turte å ta tak i mer seriøs tematikk... dessverre kan det se ut som at gullalderen deres ble revet vekk ganske kjapt nå. Alt som står på plakaten nå er vel relativt uambisiøse oppfølgere og slikt. Kan vel ha en sammenheng med at Disney kjøpte de opp kanskje. Eller finanskrisen. Jeg vet ikke. Personlig har jeg ikke troen.

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg er egentlig ikke så pessimistisk på Pixars vegne når det gjelder fremtidlige filmer. Cars og Toy Story-oppfølgerene var kanskje et lite (egentlig et ganske stort) steg ned etter den mesterlige Up, men Up er en sjeldenhet uansett kontekst, som jo ikke bare i Pixar-ouvren, men innen animasjonsfilmatisk historie generelt er et benchmark for klassisk, sofistikert slapstick, er rørende uten å være schmaltz, klarer å være kontemporær og berøre "tidsriktig tematikk" uten at det blir for kunstig, sett over ett er den vel ganske perfekt. Da blir alt som følger et kunstnerisk steg ned. Så prøvde man seg på å følge klassisk kausalitet for idé - suksess etter finanskrisen, kjente og kjære amerikanske grunnfortellinger/motiver/ikonografi™ skal sikre et visst publikum, først Toy Story 3, så Cars 2 (hvorfor man i det hele tatt fulgte opp Cars, som ikke var særlig innbringende i første omgang, er jo en annen sak), og nå som finanskrisen roer seg; Brave, men som likevel ikke er spesielt vågal. Deretter, og det som gir grobunn for optimisme, kommer denne filmen av Pete Docter som Peru snakker om:

 

Pixar takes audiences on incredible journeys into extraordinary worlds: from the darkest depths of the ocean to the top of the tepui mountains in South America; from the fictional metropolis of Monstropolis to a futuristic fantasy of outer space. From director Pete Docter (Up, Monsters, Inc.) and producer Jonas Rivera (Up), the inventive new film will take you to a place that everyone knows, but no one has ever seen: the world inside the human mind.

 

Så har man vel ett eller annet med dinosaurer på trappene, som jo høres unektelig dritkjipt ut, men man har også

 

From director Lee Unkrich and producer Darla K. Anderson, the filmmaking team behind the Academy Award®-winning Toy Story 3, comes a wholly original Pixar Animation Studios film that delves into the vibrant holiday of Día de los Muertos.

 

Det kommer jo også en Monsters Inc-oppfølger.

 

Så det ser jo bra ut.

Link to comment
Share on other sites

 
 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
  • Create New...