Jump to content

Poioumenon - liten kortfilm


Levaiathan
 Share

Recommended Posts

Dette er en liten kortfilm som ble filmet og redigert i løpet av to dager. Mye tidspress inni bildet.

Kom gjerne med konstruktiv kritikk. Filmen er allerede levert inn, så jeg kan ikke forandre på noe, men både positive og negative tilbakemeldinger er nyttig for fremtiden.

 

Filmen er i HD, men bildekvaliteten er ikke helt topp som en følge av at jeg komprimerte den ganske mye på grunn av dårlig opplastingshastighet.

 

http://www.youtube.com/watch?v=yo5lWbGWcP0

 

EDIT: Haha, ser jeg var litt uheldig med video thumbnailen.

Link to comment
Share on other sites

 

Likte denne! Var ganske skeptisk midtveis, så ikke helt hvor det gikk, for lite som skjedde, men avslutninga sitter godt. Bra sirkulært narrativ og metalek. Tror den med fordel kunne ha blitt løst litt mer spennende visuelt sett, dog. Slik det er nå blir det veldig mye "mann som sitter og skriver på datamaskin". Det er bra skutt, men i lengden blir det likevel litt småkjedelig. Litt variasjon hadde gjort seg. Det er jo definitivt et spennende konsept, og slik jeg ser det er det andre situasjoner du kunne brukt for å poengtere det samme; "skriveprosessen" kan jo inneholde så mye mer enn de åpenbare tastetrykkene i seg selv?

 

Men ikke verst! Bra at du hopper i det og deler slikt her!

 

Tror jeg ville droppa ordbok-definisjonen på slutten forresten, blir litt smør på flesk. Med mindre det var en del av oppgaveteksten da.

Link to comment
Share on other sites

 

Takk for tilbakemelding.

 

Oppgaveteksten er inspirert av Lars von Triers De Fem Benspænd. Vi skulle lage 5 forskjellige filmer av forskjellige sjangre med forskjellige restriksjoner. Alle skulle være basert på samme tema og ta utgangspunkt i dette. Temaet ble metafiksjon som du påpeker her.

 

Restriksjonene for denne filmen var at det skulle være en dramafilm (kanskje ikke en typisk dramafilm i den forstand, men hva kan man ellers kategorisere den som?), den skulle skytes håndholdt og være på maks 4 minutter (sånn ca). Så denne filmen er da bare en del av hele innleveringa. 5 filmer er mye å jobbe med, og det ble selvfølgelig skippertak-filming de siste par ukene, noe jeg angrer på nå.

Jeg ser i etterkant at den kunne hatt et litt annet visuelt uttrykk som du påpeker, kanskje mest med tanke på kameravinkler og lignende som blir for ensformige og kanskje for typiske. Men jeg lærer for hver film jeg lager og synes det er moro å drive med. Jeg var definitivt mest fornøyd med selve konseptet ved denne filmen, men det er nok en del jeg ville gjort annerledes på det filmtekniske om jeg skulle remaket den.

 

Nå får jeg forresten straks Canon EOS 550D i posten, så da blir det vel kanskje laget noen filmer uten tilknytning til skolen iløpet av sommeren.

Link to comment
Share on other sites

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
  • Create New...