pretender 4 Posted April 9, 2011 Report Share Posted April 9, 2011 http://img140.imageshack.us/img140/6553/cannes30x22.jpg(Faye Dunaway fotografert av Jerry Schatzberg i 1970.) Programmet er ikke klart, men en del av kandidatene synes opplagte. Neil Young (nei, en annen Neil Young) har lagt ut sine vinnerodds, noe som om ikke annet vitner om litt av et program (iallefall på papiret): 10-1 : B.Dumont’s Hors Satan (aka The Empire)11-1 : Y.Lanthimos’s Alps12-1 : B.Mendoza’s Captured (aka Prey)12-1 : L.Ramsay’s We Need to Talk About Kevin12-1 : H.Kore-eda’s I Wish aka Miracle16-1 : N.Bilge Ceylan’s Once Upon a Time in Anatolia16-1 : C.Reygadas’ Post Tenebras Lux18-1 : A.Zyvagintsev’s Elena18-1 : M.Szumowska’s Sponsoring18-1 : P.Sorrentino’s This Must Be the Place20-1 : K-T.Im’s Hanji20-1 : B.Bonello’s House of Tolerance20-1 : M.Hansen-Løve’s Goodbye First Love22-1 : P.Pawlikowski’s The Woman in the Fifth22-1 : M.Satrapi & V.Paronnaud’s Chicken With Plums22-1 : A.Sokurov’s Faust25-1 : R.Guedigian’s The Snows of Kilimanjaro25-1 : N.Moretti’s Habemus Papem (aka We Have A Pope)25-1 : L.Von Trier’s Melancholia25-1 : The Dardennes brothers’ The Kid with a Bike28-1 : S.Aoyama’s Tokyo Park28-1 : T.Malick’s The Tree of Life28-1 : I.Ferroukhi’s Free Men28-1 : V.Despentes’ Bye Bye Blondie28-1 : C.Akerman’s Almayer’s Folly28-1 : U.Seidl’s Paradise33-1 : J.Solanas’ Upside Down33-1 : E.Crialese’s Terrafirma33-1 : R.Ostlund’s Play33-1 : D.Moll’s The Monk33-1 : E.Khoo’s Tatsumi33-1 : Pen-Ek Ratanaruang’s Headshot35-1 : X.Wang’s 11 Flowers Offisielt program slippes om én uke. Juryformann i år er Robert De Niro. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pretender 4 Posted April 14, 2011 Author Report Share Posted April 14, 2011 Opening Film Woody ALLEN - MIDNIGHT IN PARIS (Out of Competition) 1h40 Competition Pedro ALMODÓVAR - LA PIEL QUE HABITO 2h00Bertrand BONELLO - L'APOLLONIDE: SOUVENIRS DE LA MAISON CLOSE 2h02Alain CAVALIER - PATER 1h45Joseph CEDAR - HEARAT SHULAYIM (Footnote) 1h45Nuri Bilge CEYLAN - BIR ZAMANLAR ANADOLU'DA (Once upon a time in Anatolia) 2h30Jean-Pierre et Luc DARDENNE - LE GAMIN AU VÉLO 1h27Aki KAURISMÄKI LE HAVRE 1h43Naomi KAWASE - HANEZU NO TSUKI 1h31Julia LEIGH - SLEEPING BEAUTY - 1st film - 1h44MAÏWENN - POLISSE 2h14Terrence MALICK THE TREE OF LIFE 2h18Radu MIHAILEANU - LA SOURCE DES FEMMES 2h15Takashi MIIKE - ICHIMEI (Hara-Kiri: Death of a Samuraï) 2h06Nanni MORETTI - HABEMUS PAPAM 1h42Lynne RAMSAY - WE NEED TO TALK ABOUT KEVIN 1h50Markus SCHLEINZER - MICHAEL - 1st film - 1h34Paolo SORRENTINO - THIS MUST BE THE PLACE 1h58Lars VON TRIER - MELANCHOLIA 2h10Nicolas WINDING - REFN DRIVE 1h35 Un Certain Regard Gus VAN SANT - RESTLESS - Opening Film - 1h31Bakur BAKURADZE - THE HUNTER 1h50Andreas DRESEN - HALT AUF FREIER STRECKE 1h35Bruno DUMONT - HORS SATAN 1h50Sean DURKIN - MARTHA MARCY MAY MARLENE - 1st film - 1h41Robert GUÉDIGUIAN - LES NEIGES DU KILIMANDJARO 1h30Oliver HERMANUS - SKOONHEID 1h38HONG Sangsoo - THE DAY HE ARRIVES 1h19Cristián JIMÉNEZ - BONSÁI (Bonsaï) 1h42Eric KHOO - TATSUMI 1h34KIM Ki-duk - ARIRANG 1h40Nadine LABAKI - ET MAINTENANT ON VA OÚ ? 1h50Catalin MITULESCU - LOVERBOY 1h35NA Hong-jin - YELLOW SEA 2h20Gerardo NARANJO - MISS BALA 1h53Juliana ROJAS, Marco DUTRA - TRABALHAR CANSA - 1st film -1h40Pierre SCHOELLER - L'EXERCICE DE L'ETAT 1h55Ivan SEN - TOOMELAH 1h46Joachim TRIER - OSLO, AUGUST 31ST 1h35 Out of Competition Xavier DURRINGER - LA CONQUÊTE 1h45Jodie FOSTER - THE BEAVER 1h40Michel HAZANA - VICIUS THE ARTIST 1h40Rob MARSHALL- PIRATES OF THE CARIBBEAN: ON STRANGER TIDES 2h20 Midnight Screenings CHAN Peter Ho-Sun - WU XIA 2h00Everardo GOUT - DIAS DE GRACIA - 1st film - 2h13 Special Screnings Frederikke ASPÖCK - LABRADOR - 1st film - 1h30Rithy PANH- LE MAÎTRE DES FORGES DE L'ENFER 1h45Michael RADFORD - MICHEL PETRUCCIANI 1h30Christian ROUAUD - TOUS AU LARZAC 2h00 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frenzy 5 Posted April 14, 2011 Report Share Posted April 14, 2011 Flott å se at Joachim Trier kom med! Mye å glede seg til her: Gus van Sant, Ceylan, von Trier, Dardenne, Lynne Ramsay, Malick. Og ikke minst Jodie Fosters Beaver Allen har jeg mista trua på. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Angeleno 0 Posted May 11, 2011 Report Share Posted May 11, 2011 Vi er i gang! Woodys åpningsfilm får lovende kritikker. Den Faye Dunaway-posteren må nesten være den peneste i festivalens historie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tristano 0 Posted May 11, 2011 Report Share Posted May 11, 2011 Jeg visste ikke at Marjane Satrapi og Vincent Paronnaud var ute med en ny film. Skal bli spennende å se hvordan den holder opp imot Persepolis. Holder forøvrig en knapp på Tree Of Life. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zann 8 Posted May 12, 2011 Report Share Posted May 12, 2011 Lars Ole Kristiansen fra Montages melder på Twitter at Lynne Ramsays nye We Need to Talk About Kevin er "i overkant distansert". Lover bra! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doctor Downs 0 Posted May 14, 2011 Report Share Posted May 14, 2011 Ramsay schmamsay. Rat Catcher og Morvern Callar er noe av det mest oversentimentale britrealismedritet jeg har sittet gjennom. Bring on Malick I say! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zann 8 Posted May 14, 2011 Report Share Posted May 14, 2011 Litt artig at du kritiserer Ramsay for å være sentimental samtidig som du hyller new age-Malick, må jeg si. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pretender 4 Posted May 14, 2011 Author Report Share Posted May 14, 2011 Hehe. Vi får se. Får håpe Malick leverer bedre enn sist, filmen som var opphavet til "svulstig rævmøkk"-uttrykket for noen år siden. Ramsays film er vel jevnt over den som har fått best mottakelse til nå. Gus Van Sant og Kim Ki-duk får mye hard medfart. Oppfølger til De fem benspænd er annonsert, med Trier og Scorsese. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zann 8 Posted May 14, 2011 Report Share Posted May 14, 2011 Van Sant-filmen virker å være nok en av disse lettvekterne han lirer av seg med jevne mellomrom. Litt rart at den blir vist i et såpass prestisjetungt konkurranseprogram, da. Ki-duk Kim har vel strengt tatt vært ute av det ganske lenge nå. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peru 6 Posted May 14, 2011 Report Share Posted May 14, 2011 Hehe. Vi får se. Får håpe Malick leverer bedre enn sist, filmen som var opphavet til "svulstig rævmøkk"-uttrykket for noen år siden. Hvis Tree of Life er på nivå med The New World så vil den være blant tiårets beste. Og klippene virker jo ekstreeeemt lovende. Ki Duk har jeg mista troa på. Tror han er litt idiot, sånn egentlig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kubrick 0 Posted May 14, 2011 Report Share Posted May 14, 2011 Ki Duk har jeg mista troa på. Tror han er litt idiot, sånn egentlig. Ki Kuk Kim Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pretender 4 Posted May 15, 2011 Author Report Share Posted May 15, 2011 Det er delte meninger om The New World ja... men i morgen vises Tree of Life til pressen, så får vi se. Samme gjelder Dumonts Hors Satan, som jeg er like spent på selv om den ikke ble tatt med i hovedprogrammet. Ellers er visstnok Dardennes' siste "mer av det samme", som høres greit ut, selv om det skal innrømmes at Lorna var et lite tilbakesteg for brødrene. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Angeleno 0 Posted May 16, 2011 Report Share Posted May 16, 2011 Bradshaw gir Tree of Life 5/5. Filmen virker akkurat like polariserende etter førstegangsvisningen som antatt. Det gjør meg ikke akkurat mindre spent! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blausen 12 Posted May 16, 2011 Report Share Posted May 16, 2011 Terje Eidsvåg i Adressa liker Martha Marcy May Marlene, og skryter av at John Hawks er skremmende god, som vanlig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uruloki 15 Posted May 17, 2011 Report Share Posted May 17, 2011 Bradshaw gir Jodie Fosters Beaver én stjerne. "The Beaver might have been interesting if it was boldly, defiantly, autobiographical – with Gibson holding a toy Adolf Hitler puppet. Or if it was about a stressed beaver with a Gibson puppet." Hehe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty 8 Posted May 18, 2011 Report Share Posted May 18, 2011 Litt patetisk å gi stjerner for film basert på hovedrolleinnehaverens privatliv... Storsjarmøren som kanskje stikker av med halve kongeriket?http://www.youtube.com/watch?v=j7FPabJrhuw Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Melkor 0 Posted May 18, 2011 Report Share Posted May 18, 2011 Utrolig nok ser den ut til å være en av favorittene til Palme d'Or, ja. Føles ikke helt ut som en contender. Ser også at DB gir Oslo, 16. august en sekser. Har ikke fått med meg noen andre anmeldelser, eller når den egentlig ble vist. Tror kanskje den ble vist i dag, men Bever-filmen og Von Triers pressekonferansetøys ser ut til å ha fått all oppmerksomheten. Skal bli interessant å høre mer om den. Er vel J. Trier, Van Sant og Malick jeg har mest forhåpninger til. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pretender 4 Posted May 18, 2011 Author Report Share Posted May 18, 2011 Variety om Oslo, 31. august. edit. Indiewire Screendaily Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Papillon 3 Posted May 18, 2011 Report Share Posted May 18, 2011 Herlig! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Melkor 0 Posted May 18, 2011 Report Share Posted May 18, 2011 Virker lovende det her, jeg gleder meg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fubarino 4 Posted May 18, 2011 Report Share Posted May 18, 2011 Og forventningene stiger. Når kommer den på kino? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Uruloki 15 Posted May 19, 2011 Report Share Posted May 19, 2011 31. august, naturligvis. Glad jeg har lang ferie og får meg med den norske premieren. Kan vel ta sin tid før den kommer til England. Merker at jeg egentlig ikke forventer at den skal toppe Reprise for min del, men blir spennende å se hvordan Trier følger opp debuten uansett. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
morty 8 Posted May 19, 2011 Report Share Posted May 19, 2011 Utrolig nok ser den ut til å være en av favorittene til Palme d'Or, ja. Føles ikke helt ut som en contender. Jeg føler at dette kan bli veldig fint. Sjelden jeg rører så mye av en trailer. Men da er jeg mer av det romantiske slaget. Litt annet... Tree of Life-podkast fra montages Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Houseman 5 Posted May 19, 2011 Report Share Posted May 19, 2011 Cannes film festival bans Lars von Trier. Ren idioti fra Cannes-ledelsen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts