Jump to content

David Cronenberg-måned


morty
 Share

Recommended Posts

Du får være konsekvent da, morty, hehe.

 

Filmen har 15 års aldersgrense på DVD. Jeg ser ikke noe problem med det.

Link to comment
Share on other sites

 
  • Replies 68
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Pga at en 13 åring får skrive artikkel, mangelen på aktivitet denne måneden, eller noe annet?

 

Det med tid forstår jeg, men du markerer jo at det ikke er den eneste grunnen.

 

S,

 

Neida, hvem som skal skrive og ikke skrive bryr jeg meg ikke om, men mangelen på aktivitet er nok en (liten) faktor. Poenget var derimot ikke å markere at det var en annen grunn enn tid, men heller å ikke unnskylde meg med at jeg har dårlig tid siden å skrive en artikkel bare tar et par dager, når bakgrunnen er mer at jeg sliter med en komplisert oppgave nå og er lei av skriving generelt, og derfor ikke vil bruke den ene uka jeg har fri før sommeren til å skrive om DC. Rett og slett så enkelt. Jeg vil likevel prøve å "være med" så mye jeg har tid og ork til, og så får selve skrivinga få fart igjen ved en annen anledning.

Link to comment
Share on other sites

 
 

Neida, hvem som skal skrive og ikke skrive bryr jeg meg ikke om, men mangelen på aktivitet er nok en (liten) faktor. Poenget var derimot ikke å markere at det var en annen grunn enn tid, men heller å ikke unnskylde meg med at jeg har dårlig tid siden å skrive en artikkel bare tar et par dager, når bakgrunnen er mer at jeg sliter med en komplisert oppgave nå og er lei av skriving generelt, og derfor ikke vil bruke den ene uka jeg har fri før sommeren til å skrive om DC. Rett og slett så enkelt. Jeg vil likevel prøve å "være med" så mye jeg har tid og ork til, og så får selve skrivinga få fart igjen ved en annen anledning.

 

Jeg minner igjen om at tråden for dette er her, så jeg lettere kan holde oversikt over hvem som er med eller ikke. Det å ikke ha tid eller lyst er forøvrig helt greit, men å klage på aktivitet når man selv ikke deltar er noe konstruert.

Link to comment
Share on other sites

 

Da står A History of Violence åpen etter at Outze trekker seg.

 

Håper forøvrig at noen kan skrive noen ord om Videodrome, da den er et veldig sentralt verk. Noen?

Link to comment
Share on other sites

 

Kjørte inn de andre postene hit. Så hvis noe over ser litt dobbelt ut, er det derfor.

 

 

Når det gjelder aktivitet og slikt, er det vel ganske naturlig når været blir varmere og andre ting frister, at filmkonsum og dertil hørende aktivitet daler. Kombinert med eksamenstid er det fullt forståelig at Outze eller andre har lyst til å prioritere annerledes.

 

Siden det går litt sakte her nå, kan man jo (som allerede nevnt) utsette emnet litt, kanskje en ekstra måned i første omgang. Plutselig får vi norsk drittvær igjen, og filmlysten vil atter stige...

 

Ellers oppfordrer jeg alle som har et snev av lyst til å hive seg med. Emnet fortjener mer aktivitet (jeg har selv konsumert mer øl enn film i det senere, men skal prøve å bidra mer).

 

@Morty: Har ikke begynt skrivingen, så jeg kan evt. bytte film om du ser det mer hensiktsmessig at vi får artikkel på Videodrome enn The Brood. Du bestemmer.

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg kan kanskje heller bytte til Videodrome, Morty. The Brood synes jeg er vel så viktig som Videodrome.

Fast Company er kanskje ikke så viktig.

 

Etterspør ydmykt at du prøver å lage litt aktivitet, Morty. F.eks, tenke på å utvikle tradisjoner til disse temaene så det føles verdt å ha med videre.

Det gjelder oss såklart alle, men jeg synes lederen burde gi litt innsats særlig. Gjerne ha litt ambisjoner, visjoner og slikt. Du har jo frie tøyler her, hvorfor ikke kjøre på.

 

S,

Link to comment
Share on other sites

 

Kan vi ikke ta å forlenge fristen med en måned? Er vel ikke bare meg som sitter opp til knærne med eksamenforbredelser. Har rukket å få skrevet litt, men jeg må nesten prioritere skolearbeidet ut mai

 

Har likevel fått lest litt Burroughs på siden dog, så godt forbredt er jeg i alle fall.

Link to comment
Share on other sites

 

Tok eit titt på kva som var ledig no og eg kan sikkertskrive om: The Dead Zone, Videodrome, Snanners, M. Butterfly, eXisteZ, Spider, The Fly, Dead Ringers...A History of Violence er eg litt meir tvilende til, eg kunne sjølvsagt skrevet om den, men det spørs om eg får sjå dne av foreldra mine. Slapp av, eg er ikkje noko englebarn og ser ting eg ikkje får låv til, MEN det blir litt vanskelig å få dei til å rette det då. Men e kan sjå kva eg greier. Dei andre filmane kan eg nok fint få sett. Eg er sikkert åpen for å skrive om dei andre ledige eg har lista opp (med untak Eastern Promises, der 18-årsgrensa ødlegger), men eg kjenner ikkje så godt til dei, så skreiv dei ikkje opp.

 

Edit: Ups, Dead Ringers sto vist på Engangsgrill og The Fly på Kiddo. Såg det ikkje, får dei sto på ledige filmer også.

Link to comment
Share on other sites

 

Merkelig de aldersgrensene...

 

Jeg trodde A History Of Violence og Eastern Promises var langt på vei akseptert som langt mildere, "mainstream" og mer folkelig enn f.eks Naked Lunch, Videodrome, Scanners, The Brood, The Fly etc. De som har bestemt at førstnevnte er 18 og resten er 15 kan ikke ha vært samme instans.

 

Personlig synes jeg nesten dette med aldersgrenser bare fremstår som tull og unødvendig jalla i disse dager.

 

S,

Link to comment
Share on other sites

 

Her er det fritt frem å lage aktivitet, men godvær, øl og studentliv legger nok en "liten" demper. Helt forståelig, er selv slettes ikke helt der. Men jeg leser Cronenberg on Cronenberg, lest litt analyser og fått konsumert tre filmer. Samt skriblet litt i solsteika. Tommel opp for Tristano, by the way!

 

Da kan Svankis ta Videodrome. Det betyr at du pretender er stuck med The Brood, hvis han ikke vil velge en annen fra fruktkorgen.

Link to comment
Share on other sites

 
 
 
 
  • 2 weeks later...
 
  • 1 month later...

Noen som har noe klart?

 

Jeg foreslår litt mer utsettelse, kanskje til over sommeren? Er for min del ferdig, bare føres over fra papir til hjemmecomputer. Men jeg har vel en følesle at en liten utsettelse er greit?

Link to comment
Share on other sites

 
 

Vi er alle slabbedasker!

 

Noen som har noen innvendinger? Det er jo selvsagt fritt frem å poste når som helst, hvis en ikke har lyst å utsette det noe lengere...

Link to comment
Share on other sites

 
 
Var deilig å lese mortys forslag om utsettelse på torsdag. Sparte meg for vonde fingre den dagen. Hadde dessuten nok kroppshorror med en feber den dagen. Har noe puslete greier av en tekst til nå, skal teleportere eller telepatere noen bedre tanker til den fram til "over sommer'n" (som her betyr 1. august, eller?).
Link to comment
Share on other sites

 

Tror vi pusher den litt ut i august. Blir selv nettlaus i hele juli.

 

Men som sagt, hvis noen har det ferdig, så er det selvsagt fritt frem å poste.

Link to comment
Share on other sites

 
  • 2 months later...
 
  • 3 weeks later...
 
  • 1 month later...
 
  • 4 weeks later...
Er med ikkje ferdig med David Cronenberg som tema snart? Eg seier start ein ny vote for ein ny regisør! Med mindre me venter på artikkler. Har sjølv ikkje fått skrevet, mest på gurnn av at eg har vert ganske lat. Men også på grunn av at ingen av dei ledige filmane har interesert meg nok. Med trenger ein ny regissør no.
Link to comment
Share on other sites

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
  • Create New...