Jump to content

Videonova


Jarmusch
 Share

Recommended Posts

Merker fort på mange at folk ikkje ein gong har høyrd om denne butikken. Vel, det er i såfall ein nett butikk med flotte priser og gratis frakt. Og på Videonova har dei mellom anna billige Tarkovsky filmer (vertfall i forhold til andre butikker, der du må ut med rundt 200kr for ein film). Eg kjøpte mellom anna Monster Legacy der til 300kr, og dei har også ein del billige bok-blu-ray's. Dei har også ein god del anna bra der. Nokon som har høyrd om dette, eller bruker det? Nokon som blei frista?

 

http://www.videonova.no/index.cgi?yp=111

 

Sjekk den ut!

Link to comment
Share on other sites

 
Kan ikke se at hverken innhold eller pris matcher Platekompaniet. Så klart et pluss med "gratis" frakt, men ut over dette slo det meg som en middelmådig nettbutikk.
Link to comment
Share on other sites

 

Jeg så at de hadde en ganske bra kampanje på SME's Q-line serie her: http://www.videonova.no/index.cgi?cid=858&phase=selection&xpid=858&promo

79,- og gratis frakt er ikke dumt for disse fine utgivelsene.

 

Videonova er svake på importfilm, men de har en del norske utgivelsert til en grei penge som mange andre steder er gått ut av produksjon. Slik som Meet the Feebles...

Link to comment
Share on other sites

 

Merker fort på mange at folk ikkje ein gong har høyrd om denne butikken. Vel, det er i såfall ein nett butikk med flotte priser og gratis frakt. Og på Videonova har dei mellom anna billige Tarkovsky filmer (vertfall i forhold til andre butikker, der du må ut med rundt 200kr for ein film). Eg kjøpte mellom anna Monster Legacy der til 300kr, og dei har også ein del billige bok-blu-ray's. Dei har også ein god del anna bra der. Nokon som har høyrd om dette, eller bruker det? Nokon som blei frista?

 

http://www.videonova.no/index.cgi?yp=111

 

Sjekk den ut!

 

Videonova var rimelig store for 10-15 år siden, i alle fall her i Oslo, før de falt for Platekompanimonsteret. Ikke at jeg griner av den grunn. Før det var Akers Mic kongen, og hadde faktisk en rimelig fet videokatalog. Danske Laserworld var også kanon.

 

Uansett, blei ikke spesielt frista.

 

Men hvordan var det med sønnen til Tarkovsky, som visstnok jobber på Videonova Majorstuen?

 

edit: kjenner jeg blir litt varm og god, når jeg får mimre om Akers Mic og gamle dager. Kamferdrops, anyone?

Link to comment
Share on other sites

 
 

Og på Videonova har dei mellom anna billige Tarkovsky filmer (vertfall i forhold til andre butikker, der du må ut med rundt 200kr for ein film).

 

Har du sett/kjøpt noe av Tarkovsky, da? Tarkovsky-filmene har gitt meg gode inntrykk, men Ivan's Childhood skal jeg innrømme kjedet meg litt, og er etter min mening hans verste av de sju jeg har sett. The Mirror måtte jeg se to ganger før jeg skulle like den, og det svært godt. Hans beste, er Andrei Rublev, og er etter min mening tidenes aller beste film ;)

Link to comment
Share on other sites

 

Har du sett/kjøpt noe av Tarkovsky, da? Tarkovsky-filmene har gitt meg gode inntrykk, men Ivan's Childhood skal jeg innrømme kjedet meg litt, og er etter min mening hans verste av de sju jeg har sett. The Mirror måtte jeg se to ganger før jeg skulle like den, og det svært godt. Hans beste, er Andrei Rublev, og er etter min mening tidenes aller beste film ;)

 

Nei, har ikkje sett eller kjøpt noko Tarkovsky, men skal sjå Stalker til helga, så får sjå. Men var meir for å informere folk som ikkje viste om det. The Mirror ser nå svært vakker ut på dei klippene eg har sett frå den (måtte sjå nokon klipp), spessielt ein scene.

Link to comment
Share on other sites

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
  • Create New...